سه مرحله اصلی برای ایمپلت دندان

۱۴ بازديد

دشواری در تناول کردن خوراک
عدم تناسب و مکان خالی دندان ها (مخصوصا هنگامی که تعداد دندان های از دست رفته زیاد باشد) هر فرد را وادار می نماید تا رژیم غذایی خویش را تغییر تحول دهد و در غایت به گذر زمان فرصت شخص به جایی می‌رسد که وعده های غذایی را مبتنی بر غذاهایی که قادر است بخورد تهیه و تنظیم می نماید خیر آنهایی که متناسب با رژیم غذایی و علاقمندی خودش باشد.

اثر مکان خالی دندان بر صورت ظاهری
دندان ها و لثه تحت عنوان سیستم حمایت برای ساختار فیس کار می نمایند. نداشتن دندان بر ظواهر شکل و سیرتکامل ها اثر متعددی میگذارد. همینطور نظارت رفتن استخوان فک هم از بدترین پیامد های متخصص دندانپزشک  تلف کردن دندان ها میباشد.

چقدر ارتفاع میکشد تا مالک ایمپلنت دندان شویم؟
مراحل کاشت ایمپلنت دندان یک فرایند سه فازی میباشد که مقطع مجال آن برای هر شخص مختلف میباشد. به صورت معمول مجموع پروسه 4 تا 8 ماه ارتفاع می‌کشد. برای کسانی که کاشت ایمپلنت بی نقص دندان (یک یا این که هر دو فک) دارا هستند ، فرایند پاره ای زمانبر خیس میباشد. ولی برای اشخاصی که صرفا نیاز به جایگزینی یک یا این که تعداد پاره ای دندان دارا هستند کاشت سریع خیس اجرا میگردد.
روند ایمپلنت دندان
فرایند ایمپلنت دندان در 3 فاز اساسی عبارتند از:

مرحله اولیه: تحلیل و معاینه تخصصی و احتمالا کشیدن دندان
در قدم در آغاز نیاز میباشد تا مریض ویزیت خواهد شد و دلایل مریض برای جایگزین کردن دندان با ایمپلنت سنجیده شود. معمولا مرحله نخستین مشتمل بر کشیدن دندان یا این که لینک و پیوند استخوان (در شکل بایستگی) میباشد. در شرایطی‌که که دندان کشیده خواهد شد و نیازی به لینک نباشد، به مرحله 2 میرویم. درصورتی که لینک استخوان ما یحتاج باشد ، مرحله نخستین 3 تا 6 ماه ارتفاع میکشد.

صیقلی کردن دندان با AIRFLOW

۱۰ بازديد

مرحله سوم: صیقلی کردن دندان با AIRFLOW
صیقلی‌کردن دندان با Airflow روشی‌ ایده‌ال برای‌ از دربین بردن لک و تغییر‌و تحول رنگ ناشی‌ از کشیدن سیگار و قلیون، مصرف دمنوش و قهوه‌ میباشد، چون خلال سپید شدن دندان‌، بطور بی نقص پلاک دندان ها را از میان میبرد. از این‌ طریق‌برای پاک سازی و گشودن فیشرها گذشته ازشیار بندی دندان به کار گیری‌ می گردد. این‌ طرز جرم گیری دندان با صیقل دادن دندان فارغ از تماس بی واسطه، فشار و گرما منجر بهبود حالت دندان‌های مریض می گردد و نسبت به‌ دیگر طرز‌های درمانی پریودنتال برتری‌داراست. در‌این‌ نحوه، یک اسپری هوا و سدیم بی‌کربنات و جت آب برای‌ برطرف کردن پلاک و لکه‌ها آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند. درین‌ متخصص دندانپزشک  طرز مریض دردی‌ را احساس نخواهد کرد.

جرم گیری دندان با لیزر
تقبل هزینه جرمگیری دندان و جرم گیری عمیق لیزری دندان هم‌ به‌ مراد پیشگیری و هم‌ بعنوان یک‌ طرز درمانی آیتم استعمال قرار میگیرد. طریق جرم گیری و سپید کردن دندان با لیزر بعنوان یک‌ مبادرت پیشگیرانه به کارگیری می گردد.
پس‌ از طریق‌های تطهیر عمیق، پاکت‌های لثه و سطح ها ریشه بایک لیزر آبی‌رنگ معالجه می گردند تا اتصال دوباره بافت‌های لثه را بهبود‌ ببخشد. اینکار سبب التیام التهاب و بهبودی سریع بافت‌های لثه میگردد و سبب ساز اتصال مجدد‌ی بافت‌های لثه به دندان می‌گردد. دستگاه AMD Laser : در‌این‌ نحوه از ژل بلیچینگ برای سپید کردن دندان ها، بر روی دندان ها به کارگیری میگردد و به‌دنبال پرتو عجله دهنده بطور بدون واسطه بر روی دندان ها‌ تابانده می‌گردد تا به‌ این ترتیب حداکثر حاصل باصرفه نتایج گردد. نحوه سپید کردن دندان با لیزر یک‌نحوه بیخطر و فارغ از درد‌ میباشد. بدین ترتیب می قدرت رنگ دندان ها را تا 8 جایگاه‌ در بازه زمانی کمتر ازیک ساعت سپید کرد.
درطول گرد هم آیی آینده، دندان دکتر معالج مجددا لثه‌ها را معاینه می نماید تا واحد سنجش بهبودی پاکت‌های لثه را تحقیق کند. در صورتی عمق پاکت‌های لثه هنوز بیش‌ از 3 میلیمتر باشند، طریق‌های درمانی قادر‌خیس از سپید کردن دندان با لیزر تجویز می گردد.
آیا جرم گیری دندان درد داراست؟
اکثری از اشخاصی که برای نخسین بار قصد جاری ساختن جرم گیری دندان را دارا هستند، برایشان این پرسش اتفاق افتاده میباشد که آیا جرم گیری دندان درد داراست و درد آن به چه شکل میباشد؟ بایستی اعلام کرد که‌این نحوه درمانی درد بسیار اندکی داشته که هیچ نیازی به حسی ندارد. اما این نکته نیز دارای اهمیت میباشد که در حالتی که جرم روی دندان های مریض به نسبت بالایی شدید باشد، واحد سنجش درد و آلرژی بیشتری را تجارب خواهد کرد

نخ دندان مزه دار و الکتریکی

۱۲ بازديد

نخ دندان مزه دار
اشکال سبک هایی که در ابتدا از آنان گفتیم می‌توانند مزه دار شوند. در حالتی‌که نوپا های شما عشق ای به به کارگیری از آن ندارند، احتمالا یک نخ دندان با مزه توت خارجی آن‌ها‌را به به کارگیری از  متخصص دندانپزشک آن عشق و علاقه مند خواهد کرد.

نخ دندان الکتریکی
نخ دندان های الکتریکی جایگزین دیگری برای عده ای میباشد که به کار گیری از آن برای آنان طاقت فرسا میباشد. گونه های الکتریکی آن دارنده مجموعه های ارگونومیک می‌باشند و برخی از گونه های آنان دارنده سرهای زاویه داری می باشند که پاک کردن پشت دندان ها را شل خیس می نمایند. همینطور گونه های الکتریکی با تحریک آهسته لثه، منجر بهبود تندرست دهن می گردند. ولی نوباوه های خرد، بزرگسالان مسن و یا این که هر هر کس دستش می لرزد و کنترلی برروی آن ندارد نباید به تنهایی و سوای تحقیق از سبک الکتریکی به کار گیری نمایند.
شایسته ترین برند نخ دندان
بایستی بدین نکته اعتنا داشته باشید که نخ دندانی را بخرید که متناسب با دندان شما باشد. به طبع متاع و نوع آن هم بسیار اصلی میباشد تا جراحت به لثه ها و به دستکم رسد.
فرصت صحیح به کار گیری

به کار گیری از آن هم آنگاه و هم پیش از مسواک زدن تاثیرگذار بوده و هرمورد مزایای خاص خویش را دارااست در‌صورتی‌که در صدر از آن به کارگیری نمائید از این شیوه غذاهای مازاد از در بین می‌روند و مسواک زدن شل خیس میباشد و از طرف دیگر در صورتی‌که بعداز مسواک زدن از آن به کار گیری نمایید پلاک میان دندان ها از در میان می رود و اثر متعددی بر سلامت نگهداشتن دندان هایتان دارااست.

برخلاف مسواک زدن که روزی چند دفعه ایفا می گردد کشیدن نخ به طور یک توشه در روز کافی میباشد. بخش اعظمی از اشخاص ترجیح می‌دهند این عمل را در شب اعمال دهند تا هم غذاهایی که در روز خورده اند از فی مابین برود و جلوی پرورش باکتری ها را بگیرند و هم از ساخته شدن پلاکت ها دوری خواهد شد.
چرا مسواک زدن به تنهایی کفاف نمی دهد؟
دندان، 5 سطح داراست، البته مسواک تنها به 3 تای آنان دسترسی داراست. دو سطح غیرقابل دسترسی دندان، به شدت به گوشه‌های دندان‌های دیگر مجاورت می‌باشند، و به همین خیال دور و اطراف خیر و خوبی را برای به دام افتادن غذاها آماده می‌نمایند.

چنانچه طعام، در میان فواصل در میان دندانی گیر نماید، دور و اطراف قابل قبولی را برای رویش و نشر باکتری و در سود تجمع پلاک آماده میاورد. دقیقا به همین خیال و خاطر میباشد که می‌می بایست از نخ دندان (تحت عنوان یک تمیز‌کننده‌ی در میان دندانی) به کار گیری نمائید. نخ دندان قادر است به درون این فواصل باریک و مجاورت نفوذ نماید و 80% جرم دندان‌ها را منزه نماید.

درمان ورم لثه با آب نمک

۱۳ بازديد

معالجه ورم لثه با آب نمک
حاصل یک پژوهش دارای اعتبار در سال ۲۰۱۶ علامت بخشید که غرغره ی آب نمک می‌تواند در بهبود لثه های ملتهب موءثر باشد. در واقع نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی میباشد که به تن یاری می متخصص دندانپزشک  نماید تا خویش را بهبود بخشد.

آب نمک میتواند التهاب را التیام دهد، به کاهش درد یاری دهد، باکتری ها را نابود نماید، ذرات خوراک را حذف نماید و بوی بد دهن را از دربین برنده شود.

طریق مصرف :

۱.۲ تا ۳.۴ قاشق چایخوری نمک را به یک جام آب ولرم اضافه نمایید و عالی ادغام نمایید.

محلول را تا ۳۰ ثانیه در دهن خویش بچرخانید و آنگاه به خارج بریزید.

هر روز ۲ تا ۳ توشه این فعالیت را ایفا دهید تا وقتی که التهاب لثه تان از میان رود.

به کارگیری از روغن لیموترش
در یک استیناف علمی در سال ۲۰۱۵ دریافتند که روغن لیمو ترش از دهانشویه کلرهگزیدین در کاهش سطح پلاک موثرتر میباشد.

شیوه مصرف :
دو تا سه قطره روغن را در یک فنجان آب رقیق نمائید.

محلول را تا ۳۰ ثانیه در دهن خویش بچرخانید و سپس به خارج بریزید.

این فعالیت را دو تا ۳ توشه در روز ایفا دهید.

دهانشویه آلوئه ورا
پژوهش ها سال ۲۰۱۶ منبع دارای اعتبار اخذ که آلوئه ورا به اندازه کلرهگزیدین در کاهش پلاک و التهاب لثه اثرگذار میباشد. برخلاف بقیه آیتم های دهانشویه، آب آلوئه ورا نیازی به رقیق سازی ندارد. پیش از به کار گیری، اعتقادوباور نتایج فرمایید که آب آن ۱۰۰ درصد خاص میباشد.

نحوه مصرف :

آب را به بازه زمانی ۳۰ ثانیه در دهن خویش بچرخانید و بعد از آن بیرون فرمایید.

هر روز دو تا سه توشه تکرار فرمائید. (اما پیش از مصرف اعتنا نمائید که آلرژی به آلوئه ورا نداشته باشید.)

دهانشویه روغن درخت دمنوش
طبق یک تفحص دارای اعتبار ۲۰۲۰، دهانشویه روغن درخت دمنوش برای معالجه ورم لثه امید‌بخش میباشد.

طرز صرف :

سه قطره روغن درخت دمنوش به یک فنجان آب گرم اضافه فرمائید.

محلول را تا ۳۰ ثانیه در دهن خویش بچرخانید و سپس آن را بیرون فرمایید.

هر روز دو تا سه توشه تکرار فرمایید.

همینطور می‌توانید هنگام مسواک زدن یک قطره روغن درخت دمنوش به خمیر دندان اضافه فرمایید. هنگام به کارگیری از روغن درخت دمنوش برای نخستین دفعه، از مقدار بسیار رقیق استعمال نمائید. غلظت زیاد قادر است سبب عکس العمل آلرژیک، خارش و سوزش خفیف گردد.

دهانشویه مریم گلی و یا این که برگ گواوا نیز در معالجه ورم لثه اثرگذار می‌باشند. می بایست آنها‌را بجوشانید و آن گاه غرغره فرمائید.

تراش دندان چه‌طور انجام میشود؟

۱۱ بازديد

تراش دندان چه‌طور ایفا میشود؟
تراش دندان سبب تولید درد نمی شود. این شیوه با به کارگیری از دریل و یا این که به طور دستی توسط نوار منحصر تراش اجرا می گردد. دریل معمولاً وقتی استعمال میشود که مقدار متعددی از مینای دندان می بایست تراشیده خواهد شد. با دقت خلا درد در طول تراش دندان، معمولاً از بی‌حسی استعمال نمیشود. قابلیت و امکان داراست سوزش خفیف ناشی از ارتعاش متخصص دندانپزشک  سطح دندان در تاثیر تراش ساخت‌و‌ساز خواهد شد.

دارای تخصص ارتودنسی در طول معالجه، بررسی موردنیاز را ایفا داده و از تراش ترازو موردنیاز از مینای دندان یقین نتایج می‌نماید. بعداز نقطه پایان تراش دندان قابلیت و امکان دارااست فواصل بسیار کوچکی در میان دندان‌ها ساخت و ساز گردیده باشد. این طریق جهت امداد به تکان ریلکس‌خیس دندان‌ها با اینویزیلاین جاری ساختن میشود و با سپری شد مجال، این فواصل با تکان دندان در راستای مطلوب بسته خواهند شد.

تراش دندان پیش از اینویزیلاین به چقدر فرصت نیاز دارااست؟
تراش دندان صرفا تعدادی دقیقه ارتفاع می کشد و اعمال این طریق در یک نشست و یا این که در طی تعدادی گردهمایی درمانی قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

آیا تراش دندان سبب ساز ساخت‌و‌ساز درد میگردد؟
نه. مینای دندان خالق لایه فرنگی دندان است. در مینای دندان هیچ عصبی نیست و در فیض دردی در طول معالجه حس نخواهد شد. فقط لایه ظرافت از مینا برداشته شود و براین اساس به استعمال از بی‌حسی نیازی نمی باشد. صرفا ممکن میباشد حس فشار یا این که کشیدگی در طول معالجه حس خواهد شد.

در بعضی از مواقع جهت تولید فضای موقتا در بین دندان‌ها، رینگ‌های لاستیکی کوچکی به اسم دیوایدر (سپراتور) یک هفته قبل از تراش دندان فی مابین دندان‌ها قرار می گیرند.

آیا با تراش دندان، احتمال پوسیدگی دندان ارتقاء پیدا می‌نماید؟
نه. دندان‌دکتر صرفا نصیب یه خرده از مینای دندان را تراش می دهد. مینای باقی مانده دندان جهت مراقبت تندرست دندان کافی خواهد بود. بر پایه ی پژوهش ها انجام یافته، واحد سنجش پوسیدگی دندان بعداز تراش بیشتر از پوسیدگی دندان در موقعیت معمولی نمیباشد. قابلیت دارااست بعداز تراش دندان، دندان‌دکتر پوشش موقتا فلوراید بر روی دندان قرار دهد تا به ترمیم مینای دندان امداد خواهد شد. جهت پناه از مینای دندان، قابلیت و امکان داراست به کار گیری از دهن‌شویه اختصاصی سفارش خواهد شد.

معالجه عفونت پالپ دندان در ریشه چیست؟

۸ بازديد

معالجه عفونت پالپ دندان در ریشه چیست؟
معالجه به بازگشت پذیر یا این که غیرقابل رجوع بودن عفونت بستگی خواهد داشت. به عبارت دیگر، روش معالجه به معیار توسعه عفونت بستگی دارااست. ممکن میباشد مریض در روند نخستین به دندانپزشک مراجعه کرد‌ه باشد و ممکن میباشد وقتی که عفونت بسط یافته به ملاقات دندانپزشک برود. در هر دو آیتم معالجه متخصص دندانپزشک  مختلف میباشد.

معالجه عفونت پالپ رجوع و برگشت پذیر
درصورتی که عفونت نو شروع گردیده باشد ممکن میباشد با طرز های خانگی بتوان بازدارنده از توسعه عارضه شد. با معالجه نخستین علائم درد و تورم از دربین خواهد رفتت. البته در حالتی که به دندان زخم دورازشوخی وارداتی باشد( از جمله پوسیدگی یا این که شکستگی تولید گردیده باشد) برای معالجه مایحتاج میباشد که دندان ترمیم گردد تا از پالپ دندان حفظ و نگهداری خواهد شد.

معالجه عفونت ریشه دندان بازگشت ناپذیر
عفونت رجوع و برگشت ناپذیر به‌این معنا میباشد که آسیبی به عصب دندان وارداتی و دیگر قابل رجوع وجود ندارد. در صورتی‌که اینگونه گردیده باشد دندانپزشک می بایست دندان را عصب کشی نماید و کل عفونت و بافت های مرده را بیرون نماید. در غیر این شکل در شرایطی‌که عصب کشی اجرا نشود دندان می بایست کشیده گردد. در شکل عدم جاری ساختن عصب کشی ممکن میباشد عفونت به بافت های دگیر شیوع نماید و اشتباهات بیشتری به توشه بیاورد. همینطور برای از میان بردن بی نقص عفونت و پیشگیری از نفوذ آن به قسمت های دیگر آنتی بیوتیک تجویز گردد.
اشکال آنتی بیوتیک برای معالجه عفونت دندان کدامند؟
داروهای کلاس پنی سیلین
داروهای نوع پنی سیلین اشکال متداول آنتی بیوتیک ها برای عفونت های دندان می‌باشند. این ها مشمول پنی سیلین و آموکسی سیلین میباشد. بعضا دندانپزشکان ممکن میباشد آموکسی سیلین را با اسید کلاوولانیک پیشنهاد نمایند ، چون این ادغام ممکن میباشد به از فی مابین بردن باکتری های سرسخت خیس یاری دهد. دوز آموکسی سیلین برای عفونت دندان 500 میلی گرم در هر 8 ساعت یا این که 1000 میلی گرم هر 12 ساعت میباشد.

با این درحال حاضر، بعضا از باکتری ها ممکن میباشد در قبال این داروها مقاومت نمایند ، براین اساس این داروها کمتر مثر میباشند. در واقعیت ، اکثری از پزشکان در حال حاضر بقیه آنتی بیوتیک ها را تحت عنوان اولی خط معالجه خویش گزینش می نمایند. همینطور برخی اشخاص به‌این داروها آلرژی دارا هستند. هرکسی که نسبت به داروهای شبیه عکس العمل آلرژیک داشته میباشد ، می بایست پیش از اخذ و مصرف به دندانپزشک خویش استحضار دهد.

عصب کشی، برداشتن پالپ دندان

۱۰ بازديد

مرحله دوم عصب کشی، برداشتن پالپ دندان
هنگامی دندان شما بی احساس میشود، کارشناس یا این که دندانپزشک همگانی در نصیب بالای دندان یا این که به عبارتی عاج دندان، ترک کوچکی ساخت‌و‌ساز  متخصص دندانپزشک  می‌نماید تا پالپ دندان را ببیند.

وقتی که پالپ آلوده و کثیف یا این که مجروح در معرض رویت کرد قرار گیرد، دارای تخصص با به کار گیری از ابزارهای ویژه‌ای به اسم فولدر دندانپزشکی (files)، آن را به توجه برمی‌داراست تا به شبکه عصبی دندان رسد، آن گاه عصب دندان را با تمرکز زیاد بیرون می‌نماید.



مرحله پاک کردن و تزریق آنتی بیوتیک ها
مرحله سوم عصب کشی دندان، بدین شکل میباشد که بعد از برداشتن مغز و پالپ دندان، دندانپزشک شبکه گشوده گردیده را با یک آنتی بیوتیک موضعی پوشش داده تا عفونت ساخت‌و‌ساز گردیده را سرکوب نماید و بازدارنده از تشدید و عود دوباره آن خواهد شد.

بعداز پاک کردن و ضد عفونی شدن شبکه ها، کارشناس دندان را با خمیر سیلر و ماده ای لاستیک مانند به اسم گوتاپرکا مالامال می‌نماید. دندانپزشک همینطور ممکن میباشد آنتی بیوتیک های خوراکی را برای رئیس و یقین از سرکوب عفونت برای شما تجویز نماید.



مرحله مالامال کردن در عصب کشی
در مرحله انتها عصب کشی دندان، دندانپزشک با مالامال کردن سوراخ کوچکی که در نصیب بالای دندان در به عبارتی اولِ عصب کشی ساخت کرده بود بصورت موقتا آن را مهر و موم می‌نماید. آنان به یاری سیلانت شکاف ها و درز ها را مسدود میکنند تا شبکه از جراحت ناشی از بزاق در پشتیبانی بماند.

پس از سپری شد مدتی از عصب کشی، از آنجایی که دندان دیگر مثل قبلی مقاوم و سفت وجود ندارد، مورد نیاز میباشد که برای مراقبت آن از روکش دندان استعمال فرمائید.

مزایای بلیچینگ دندان

۸ بازديد

مزایای بلیچینگ دندان
موردها تحت را میتوانیم از مزیت ها و فواید متخصص دندانپزشک بلیچینگ دندان در حیث بگیریم:

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی میتواند سریع ترین طریق برای سپید کردن دندان ها به شمار بیاید.
در طی مراحل اجرا بلیچینگ هیچگونه درد و اندوه برای مریض نیست.
این طرز هیچ آسیبی به دندان ها وارد نمی نماید.
هزینه بلیچینگ در مقایسه با بقیه نحوه های درمانی شبیه، کمتر است.
سپید شدن دندان ها به یاری بلیچینگ خود باوری را ارتقا میدهد.
در صورتیکه که بلیچینگ با لیزر جاری ساختن گیرد، ضمن اینکه فرصت معالجه کوتاه خیس می گردد، هیچ سیرتکامل حساسیتی نیز برای مریض ساخت و ساز نخواهد شد.
هزینه بلچینگ دندان
مواد زیادی در هزینه پایانی بلیچینگ دندان اثر دارا‌هستند، ولی با این وجود این شیوه بسیار نادر هزینه خیس از دیگر نحوه های درمانی شبیه خویش است. عواملی برای مثال تخصص و مهارت دندانپزشک، نوع طریق بلیچینگ، هزینه مواد گزینه به کار گیری و غیره در بها بلیچینگ دندان موثر می‌باشند.

اقدامات پیش از بلیچینگ
پیش از مبادرت به بلیچینگ بایستی دندان های پوسیده را ترمیم کنیم. بایستی بدانیم‌ که بلیچینگ بر روی لبریز کردگی‌ها، روکش‌ها، لمینت ها و نواحی رنگ زرد ریشه ناشی‌ از بررسی لثه تاثیری ندارد.
پیش از مبادرت به بلیچینگ، ایفا جرم گیری (در شکل وجود جرم) و برساژ به فیض گیری عالی می‌انجامد.

گونه های طرز بلیچینگ دندان
بلیچینگ دندان به دو شرایط کلی قابل اجرا میباشد که در تحت به آنها اشاره گردیده است:

بلیچینگ در منزل (home bleaching)
بلیچینگ و سپید کردن دندان ها در خانه پایین لحاظ دارای تخصص و بوسیله مریض اجرا میگردد. در‌این‌طرز، دندانپزشک از دندان های‌ شما، پوسته دقیقی تنظیم می نماید و از روی پوسته تهیه و تنظیم گردیده، در لابراتوار دندانسازی، تری های پلاستیکی نازک و شفافی ساخته می گردد. در‌این تری پلاستیکی، فضای مطلوب در میان دندان و وسیله پلاستیکی در نظر گرفتن‌ گردیده‌ که ژل‌های بلیچینگ را طیق امر دندانپزشک در آن قرار می دهید. در غایت بعداز سپری شد یک‌سری هفته و بعد از استعمال از ژل مربوطه طبق فرمان العمل دندانپزشک، دندان ها به سفیدی متبوع می رسند. ژل گزینه استعمال در‌این طریق در میان 16 تا 20 درصد غلظت دارا هستند. معمولا پیشنهاد میشود تا تری به هنگام خواب شب در دهن قرار گیرد و صبح فردا بیرون خواهد شد.

در سال‌ های اخیر محصول ها متعددی نیز برای سفیدکردن در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها ارائه میگردند که غلظتی کمتر از 10 درصد دارا هستند و به انگیزه رسیدگی نداشتن دندانپزشک بر پروسه معالجه و احتمال زخم به لثه‌ها بعلت حفظ نشدن، به کار گیری از آنها پیشنهاد نمی‌گردد .

لوازم مورد نیاز برای ارتودنسی

۱۱ بازديد

هربست: این وسیله در طی رویش اسکلتی در کودکان و نوجوانان استفاده میشود و به همراستایی و اصلاح تناسب در میان دندان ها و فکهای بالا و پایین کمک می کند. به این ترتیب که رشد فک پایین را افزایش می دهد و  متخصص دندانپزشک جلوی رشد فک بالا را می گیرد تا ایراد جلوزدگی فک بالا اصلاح خواهد شد.

پهن کننده کام: پهن کننده کام که به آن کلان کننده کام هم می گویند وسیله‌ ای برای پهنتر کردن سقف دهان در سن رشد می‌باشد تا فضای بیشتری در قوس دندانی ایجاد شود و نقص‌ تنگی کام برطرف شود.

نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر: این وسیله ارتودنسی پس از درآوردن براکت استعمال می شود تا دندان ها در جایگاه تازه خود تصویب شوند و به حالت گذشته برنگردند.

فضا ساز یا پارتیشن ارتودنسی (Separator): این وسیله معمولی در واقع یک قطعه پلاستیکی یا فلزی کوچک هست که در بین دو دندان آسیابی که تنگاتنگ یکدیگر قرار گرفته اند، گذاشته می‌شود تا مقداری فی مابین آنها فاصله تشکیل داد کند. مقصود از ایجاد کرد فاصله این هست که بتوان حلقه فلزی مایحتاج برای سیستم براکت را دور دندان آسیاب انداخت.

فضا نگهدار: این وسیله ارتودنسی که انواع مختلف دارااست برای حفظ طول قوس دندانی پس از افتادن دندان شیری استفاده می گردد تا جای کافی برای بیرون زدن دندان مستمر باقی بماند.

انواع طریق های ارتودنسی برای صاف و مرتب کردن دندان ها
براکت بی آلایش یا ثابت
براکت معمولی همان براکت فلزی است که متشکل از نگین های براکت به تعداد دندان ها، سیم ارتودنسی، حلقه فلزی، حلقه کشی یا سیمی لیگاچور (در سیستم خود لیگاچور دیمون نیازی به لیگاچور نیست) و بعضی اوقات حلقه های کشی الاستیک می‌باشد. به هر دندان یک نگین براکت چسبانده می‌شود. آن گاه سیم ارتودنسی به نگین های براکت وصل می گردد و براین اساس از سطح جلوی تمامی دندانها عبور می کند. این فعالیت هم برای دندان های بالایی و هم برای دندان های پایینی اعمال می‌شود.

انواع لمینت دندان

۱۴ بازديد

اشکال لمینت دندان کدامند؟
ما در واقع چیزی به اسم اشکال لمینت دندان نداریم چون آنها نوعی قالب نازک می باشند و خودشان جزء ونیرهای دندانپزشکی مجموعه بندی می گردند. با این اکنون بر پایه ی اینکه از چه جنسی تشکیل شده اند و یا این که ضخامتشان چقدر میباشد ممکن میباشد نامگذاری هایی روی آنان انجام یافته باشد. به عنوان مثال ما لمینیت های ساده داریم که ضخامتشان 0.5 تا 0.7 میلی متر میباشد و از طرفی لومینیرزها را داریم که ضخامتشان بسیار معدود میباشد و در اصطلاح به  متخصص دندانپزشک آنها لمینت فارغ از تراش گفته می گردد. درپی درباره هر یک بیشتر خواهید خواند.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟
لمینت سرامیکی همان طور که از اسمش پیداست، از قالب بسیار نازک سرامیکی ساخته می گردد. اجرای این نحوه زیباسازی بسیار مشابه قرار دادن ناخن های تصنعی میباشد. به این دلیل‌که دندانپزشک قالب های فراهم گردیده لمینت سرامیکی را بعداز تراش دندان با به کار گیری از ابزار و چسب مطلوب، بر روی دندان ها می چسباند. بخاطر دوام بیشتر سرامیک، این شیوه آیتم مطلوب تری برای رفع خطاها کلان دندان میباشد و به ارتقا استحکام دندان ها بسیار امداد می نماید.

لومینیرز دندان چیست؟
مطمئنا خیلی ها نسبت به لومینیرز دندان شناخت ندارد. لومینیرزها یکی جدیدترین طریق های زیباسازی دندان میباشند که فارغ از نیاز به تراش دندان، شکل تماما غیر تهاجمی بر روی دندان ها قرار میگیرد. به تشخیص دندانپزشک، چنانچه که دندان ها نیازی به تراشیدن نداشته باشند، می‌قدرت از روکش لومینیرز بهره برد و از زخم دیدگی مینای دندان بوسیله دیگر شیوه ها پیشگیری کرد.

تفاوت لومینیرز با لمینت های بی آلایش و ونیرهای کامپوزیتی در واقع، نازک خیس بودن آنان میباشد. ضخامت لومینیرز کمتر از 0.1 الی 0.3 میلیمتر میباشد که اجرای آن هم بسیار شل خیس جاری ساختن می گردد. در شکل فراهم بودن حالت، بعضی دندانپزشکان ترجیح میدهند از لومینیرز به مکان وینر سابق به کارگیری نمایند.