آیا تمامی دندان‌ها هفت۷ بالا و هفت۷ پایین را می‌ توان عصب کشی کرد؟

۳ بازديد

آیا تمامی دندان‌ها هفت۷ بالا و هفت۷ ذیل را می‌اقتدار عصب کشی کرد؟
متأسفانه همگی دندان‌ها را نمی قدرت عصب کشی کرد. بعضا از دندان‌ها می‌باشند که ریشه‌های بسیار کج دارا هستند و ابزارهای خرد نمی‌توانند باطن آن ها تکان نمایند. حتی برخی از دندان‌های شماره ۷ بالا و زیر می باشند که شبکه‌های ریشه‌شان به طور ک متخصص دندانپزشک املً مسدود گردیده اند.

همینطور در مواردی عصب کشی، اگرچه قابل اجرا میباشد، البته منطقی وجود ندارد و کشیدن دندان ارجح میباشد. برای مثال، دندانی که شغل جویدن را ایفا نمی دهد مانند دندان عقل عالی میباشد کشیده گردد.

مقطع فرصت عصب کشی دندان عقل به چه عواملی بستگی دارااست؟
یک نشست عصب کشی دندان معمولاً ۴۵ دقیقه ارتفاع می کشد. مقطع فرصت ویزیت عصب کشی به عامل ها مختلفی بستگی داراست. برخی از این عامل ها را رسیدگی می کنیم.

· تعداد شبکه‌های ریشه در دندان. دندان ۷ بالا معمولا مقطع فرصت بیشتری برای عصب کشی نسبت به دندان ۷ ذیل نیاز دارا‌هستند.

· وضعیت قرار گیری دندان در فک بالا، فک تحت یا این که نصیب انتهایی دهن تمامی در زمان فرصت جاری ساختن عصب کشی اثر می گذارند.

· خصوصیت‌های مورفولوژی (از جمله، شبکه‌های ریشه با انحنای زیاد) یا این که در آناتومی دندان (شبکه‌های ریشه کلسیفیه) مجال را ارتقاء میدهند.

· همیاری با بیمارانی که پاره ای در دندانپزشکی استرس دارا هستند. می تواند فرصت عصب کشی را بیشتر نماید.

ضروری میباشد که مریض بداند که هر دندان گزینه متفاوتی میباشد و برای دندانپزشک طاقت فرسا میباشد که حدس نماید ویزیت عصب کشی دندان چقدر ارتفاع می کشد. تحت عنوان یک قاعده کلی، عمل عصب کشی بیشتراز یک ساعت ارتفاع نمی کشد. به هر اکنون، چنانچه عصب کشی شما با‌گاز و در طی پاره ای صورت پذیرد بدین معنی وجود ندارد که معالجه عالی و موثری بوده میباشد.

عوارض عصب کشی دندان چیست؟
عصب کشی دندان یک معالجه دندانپزشکی با درصد توفیق بالاست که در بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پاسخ دهی مثبت داراست. این نحوه دندانپزشکی بیشتر به وسیله متخصصین ریشه ایفا می‌گردد. با این اکنون، موردها زیادی وجود داراست که ممکن میباشد عوارضی ساخت نمایند که سبب به ناکامی معالجه ریشه و یا این که حتی عدم قابلیت و امکان نگهداری دندان خواهد شد.

یکی میزان‌های اساسی برای توفیق در طرز عصب کشی دندان، از میان بردن بی نقص میکروب‌ها خیر فقط در شبکه مهم ریشه بلکه در شبکه‌های ریشه همسایه نیز میباشد. در حالتی‌که نصیب داخلی دندان یا این که بافت‌های دور و بر ریشه عفونی بماند، معالجه ناموفق بوده میباشد. معمول ترین علائم باخت میل کردن عصب کشی، درد شدید یا این که تورم لثه در حیطه دور و اطراف دندان میباشد.

بدین ترتیب سفارش میشود تعدادی روز بعداز عصب کشی دندان، عکس برداری با اشعه ایکس صورت بپذیرد تا از توفیق آمیز بودن یا این که نبودن آن باور نتایج خواهد شد.

گردآوری بندی
عصب کشی دندان ۷ بالا و ۷ ذیل یک طرز درمانی میباشد که برای محافظت دندان به کار گیری می شود. با این هم اکنون، خوب میباشد هر مریض از دستورها دندانپزشک تبعیت نماید. همینطور مراجعه منظم به دندانپزشکی منجر کی گردد تا از بیماری‌های دندانی که در آتی می تواند دورازشوخی شوند، دوری نماید.

طریق‌های عصب کشی دندان ۷ بالا و ذیل با یکدیگر یکسان می باشند. صرفا تفاوت در تعداد ریشه‌های آن ها و زمان مجال عصب کشی میباشد.

به هر اکنون در صورتی‌که متخصصان عصب کشی این عمل را جاری ساختن داده و در پی با ترمیم‌های درست و روکش مطلوب، از دندان حفظ خواهد شد این طریق حاصل وقت گیر مدتی را به یاور خواهد داشت. بعضی وقتها، فورا بعداز عصب کشی، علائم ممکن میباشد برای دوران کوتاهی ظواهر شوند که امری طبیعی میباشد. ولی در شکل ادامه دار شدن درد و علائم سریعا به دندانپزشک خویش رجوع نمایید.

آیا دندان بالا بزرگتر از دندان‌های زیر میباشد؟
قوس دندان‌های بالایی شما بایستی یه خرده پهن خیس از قوس پایینی باشد و دندان‌های بالایی شما می بایست دقیقاً سوا دندان‌های پایینی شما هنگام گاز به چنگ آوردن قرار بگیرند. به همین عامل دندان‌های بالا پاره ای بزرگتر می باشند.

آیا تعداد دندان‌های بالا و تحت یکسان میباشد؟
کودک ها ده دندان در ذیل و ده دندان در ابتدا دارا‌هستند. از آنجایی که دندان‌های شیری آغاز به افتادن می‌نمایند، این شایسته ترین مجال برای خردسال ها میباشد تا عادات بهداشتی دهن و دندان سلامت و مادام العمر را بیاموزند. فارغ از دندان عقل، بزرگسالان ۳۲ دندان دارا‌هستند.

۷ در دندانپزشکی به چه معناست؟
دندان ۷، مولر دوم میباشد. ممکن میباشد در طی ویزیت این عدد را از دندانپزشک خویش بشنوید تا در سوابق دندانپزشکی شکا تصویب خواهد شد. دومی دلیلی که دندانپزشک شما اعداد را می گوید، سکو بندی دندان‌های شما در نمودار پریودنتال میباشد.

دندان ۷ یک سری ریشه دارااست؟
دندان‌های ششم و هفتم (آسیاب) معمولاً دارنده دو ریشه در فک تحت و سه ریشه در فک بالا می باشند.

معالجه عصب کشی دندان چیست؟
عصب کشی دندان یا این که معالجه ریشه، درمانی میباشد که در باطن دندان اعمال میشود. در طول این مراحل، روان، رگ‌های خونی، میکروب‌ها و سموم را می‌قدرت از دندان بیرون کرد. غرض از عصب کشی، نجات دندانی میباشد که پالپ مجروح یا این که مرده دارااست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.