معالجه شبکه ریشه یا این که عصب کشی چقدر ارتفاع می کشد؟

۳ بازديد

معالجه شبکه ریشه یا این که عصب کشی چقدر ارتفاع می کشد؟
معالجه ریشه دو تا سه دفعه ارتفاع میکشد تا با توفیق بدون نقص خواهد شد. معالجه ریشه مشتمل بر از در میان بردن بافت عفونی یا این که مرده از باطن دندان میباشد. درصورتی که عفونت معالجه نشود، خیر صرفا به دندان زخم می رساند، بلکه میتواند با نشر به بقیه نواحی دهن شما نیز سبب ساز به عوارض دور از شوخی گردد. ما یحتاج میباشد که بدانیدکانال ریشه عفونی بایستی در سریع ترین فرصت ممکن معالجه خواهد شد. در‌این‌صورت‌ دندانپزشک قادر است فارغ از نیاز به کشیدن دندان شمارا  متخصص دندانپزشک نجات دهد.

چرا برای عصب کشی به یکسری گردهمایی نیاز دارید؟
در روز اولیه، دندانپزشک پالپ عفونی را از شبکه بیرون می‌نماید و محلول آنتی بیوتیک را در آن حیطه قرار می دهد. درصورتی که پیش از مراجعه خویش حس درد داشتید، پس از عصب کشی حس ادب خواهید کرد چون عفونت برطرف گردیده است.

در دفعه آینده، شبکه کاملا پاک و استریل میگردد. مسافت وقتی دربین او‌لین ویزیت و دومی ویزیت اساسی میباشد چون در‌این مسافت مطئمن می شوید که عفونت تماما از دربین رفته و هیچ اثری باقی نمانده میباشد.

دندانپزشک شما ممکن میباشد تصمیم بگیرد که معالجه ریشه را در دومی ویزیت شما کامل شدن نماید، یا این که ممکن میباشد تصمیم بگیرد که دندان را بیشتر زیر حیث داشته باشد و در دفعه سوم آن را مالامال نماید. وقتی که دندانپزشک شما تأیید کرد که شبکه ریشه پاک و عاری از عفونت میباشد، شبکه‌های ریشه را با یک مخلوط استریل لبریز می‌نماید تا مطمئن گردد که هیچ باکتری نمی تواند مجدد وارد این منطقه خواهد شد. این فعالیت مشابه مالامال کردن دندان میباشد ولی باطن شبکه دندان اعمال میگردد.

عصب کشی چقدر مجال می برد؟
گزینش فرصت ظریف برای عصب کشی طاقت فرسا میباشد چون کلیه اشخاص با هم گوناگون میباشند. با این اکنون، نسبتاًً عصب کشی میتواند میان ۹۰ دقیقه تا ۲ ساعت ارتفاع بکشد. معمولا سه گرد هم آیی برای کامل شدن شبکه ریشه موردنیاز میباشد.

چرا فرصت عصب کشی برای هر دندان متعدد میباشد؟
دندان‌های ثنایا، نیش، پرمولر و مولر گونه های مختلفی از دندان‌ها میباشند که ما در دهن خویش داریم. هرکدام از این اشکال متعدد دندان‌ها دارنده تعداد ریشه و شبکه متفاوتی می باشند. دندان‌های ثنایا، دندان نیش و پرمولر معمولاً تنها یک ریشه دارا هستند و دندان‌های آسیاب می توانند دو تا سه یا این که حتی چهار ریشه داشته باشند. معالجه دندان مولر با ۳ تا ۴ ریشه نسبت به دندانی که صرفا یک ریشه دارا‌هستند، به فرصت بیشتری نیاز دارااست.

ریشه دندان‌ها مانند لوله‌های بدون واسطه نیستند، بلکه بیشتر مشابه یک نی خمیده میباشند. بدور زدن پیچ‌و‌تاب‌های درون شبکه دندان ممکن میباشد مجال غالب شود. همینطور معمولاً با ارتقاء سن رسوبات کلسیم در شبکه‌ها ساخت و ساز می شود و این رسوبات احتمالاً به طور کاملً دشوار و استخوانی می‌باشند که سبب ساز کاهش پهنا شبکه‌ها می گردند. این بدان معناست که دندانپزشک می بایست مجال بیشتری را صرف نماید تا دور و اطراف این نصیب‌های کلسیفیه گردیده را نظارت کند تا مطمئن خواهد شد که ارتفاع شبکه ریشه، تماماً پاک و عاری از عفونت شد‌ه‌است.

صراحت دارد که اکثر طریق‌های معالجه ریشه یا این که عصب کشی در سه دفعه جاری ساختن می شوند، البته هرکدام گوناگون میباشد. معالجه ممکن میباشد در بعضی مفاد صرفا ۲ یا این که یک وهله ارتفاع بکشد. دندانپزشک قادر است دراین مورد به شما یاری دهد و با اعتنا به آیتم منحصر شما، ارشاد‌های مایحتاج را جاری ساختن دهند.

عصب کشی چه طور اعمال می‌گردد؟
آغاز برای بی احساس کردن منطقه آمپول بی حسی تزریق می شود.
در شکل وجود پوسیدگی آن نصیب را حذف می‌نمایند.
آنگاه درون دندان یکسری توشه به وسیله مواد ضد عفونی کننده شستشو داده میگردد. در شکل وجود عفونت، ممکن میباشد دارو در درون دندان قرار داده گردد تا باکتری‌های باقی‌مانده را از در بین برنده شود.
درین مرحله از ریشه اشعه ایکس گرفته میگردد تا از تمیزی بدون نقص آن یقین نتایج گردد.
بعد از آن دندان با روکش یا این که مالامال کردن بی آلایش ترمیم میشود.
مجال معمول برای اجرا عصب کشی اساسی ریشه با فرض اینکه دندان یک شبکه دارااست در میان ۳۰ دقیقه تا یک ساعت اجرا میشود. با این حالا، فرصت ویزیت و نشست مراجعه ممکن میباشد به جهت بقیه روند مایحتاج تا ۹۰ دقیقه ارتفاع بکشد. ضمن این، دندان‌ها ممکن میباشد یک سری شبکه ریشه داشته باشند که میتواند به مجال بیشتری نیاز پیدا نمایند. بایستی مجال بی‌حسی موضعی و فراهم‌سازی معالجه نیز در حیث گرفته خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.