لیفت لثه برای لبخندی زیبا

۱۰ بازديد

لیفت لثه برای لبخندی خوشگل
بعضی از اشخاص در طی لبخند زدن نصیب متعددی از لثه‌های آنان چشم میشود. این اشخاص میتوانند لیفت لثه را به متخصص دندانپزشک  وسیله دارای تخصص پریو اعمال دهند.

جراحی فرنکتومی
فرنوم بافتی در دهن میباشد که لثه را به لهجه متصل می‌نماید. برخی از اشخاص فرنوم طاقت فرسا دارا‌هستند که در کلام کردن آن‌ها نقص‌ ساخت نموده است. سد داخل شدن لهجه و نظارت لثه برای مثال عوارض سفتی فرنوم میباشد. برای این خواسته کارشناس پریو برشی روی فرنوم ساخت‌و‌ساز می‌نماید تا پاره ای آزاد گردیده و از موقعیت سفتی خارج بیاید.

خلاصه ای از معالجه‌های جراحی که یک پریودنتیست قادر است جاری ساختن دهد
معالجه‌های لیزری
شیوه‌های نوسازی برای تشویق رویش استخوان و بافت نو
ارتقاء ارتفاع تاج دندان، برداشتن بافت مازاد لثه
ایمپلنت‌های دندانی برای نگه داشتن دندان یا این که بریج جایگزین
شیوه‌های کاهش پاکت پریودنتال که به آن جراحی استخوان نیز میگویند. برای امداد به محصور کردن فضای دور و بر ریشه دندان که در آن باکتری‌ها میتوانند تشکیل شوند.
در حالی که بعضی از تکنیک‌ها برای معالجه بیماری‌های خاص لثه می‌باشند، بعضا دیگر برای هدف ها زیبایی به شغل میروند. درپی آنان را پژوهش می کنیم.

چه سرویس ها زیبایی لثه به وسیله پریودنتیست‌ها اعمال می‌گردد؟
ارتقا ارتفاع تاج دندان برای رفع لبخند لثه ای یا این که خط لثه ناهموار
لینک و پیوند لثه برای کاهش ظواهر دندان‌های بلند ناشی از عقب رفتگی لثه با ارتقاء سن یا این که بیماری قبل لثه
تقویت برجستگی برای بازگرداندن انحنای طبیعی لثه و فک بعداز جایگزینی دندان از دست رفته با دندان تصنعی
پریودنتیست چه یادگرفتن‌هایی را میگذراند؟
یادگرفتن پریودنتیست با دانش کده دندانپزشکی استارت می گردد. در آنجا دکترای جراحی دندان یا این که دکترای پزشکی در حرفه دندانپزشکی اخذ می‌نمایند. بعد از سوا التحصیلی، پزشک به یادگرفتن تخصصی ادامه میدهد.

در واقع این فراگیری مشتمل بر دو مرحله تحت می شود:

چهار سال دانش کده دندانپزشکی
رزیدنتی سه ساله در پریودنتیکس
دلایل مراجعه به پریو
دندانپزشک همگانی ممکن میباشد بتواند بعضا از اشتباهات لثه را معالجه نماید. البته در صورتی‌که بیماری لثه ای دارید که روز آپ دیت بدتر می گردد یا این که یک خلل بغرنج دارید که احتمال حیف کردن دندان را ارتقاء میدهد، دندانپزشک شمارا به دارای تخصص پریودنتیست معرفی می‌نماید. در حالتی‌که متوجه هرمورد از این علائم و نشان‌های رایج بیماری لثه شدید عالی میباشد به دندانپزشک کارشناس پریو رجوع‌نمایید. در‌پی بعضا از این علائم را با هم تحقیق می کنیم.

لثه‌های متورم یا این که پف کرده
پلاک‌ها و باکتری‌های تشکیل دهنده جرم، میتوانند سبب التهاب شوند. اکثر وقت ها او‌لین علائم تشکیل جرم التهاب لثه میباشد. وقتی که‌این التهاب معالجه نشود، میتواند پاکت در نزدیکی دندان ساخت و ساز نماید. این دلیل خطر عفونت را ارتقا داده و در شکل عدم معالجه سبب به حیف کردن دندان گردد.

لثه‌های متورم اکثر زمان ها دندان‌های شمارا کوچکتر نماد می دهند. رنگ آنان قرمز‌رنگ تیره تا صورتی برجسته میتواند باشد. در روند اول، میتوانید این التهاب را با جرم گیری ماهر در دندانپزشکی و نگهداری از بهداشت دهن و دندان در منزل معالجه نمائید.

خون‌ریزی لثه
هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا این که طعام تناول کردن، التهاب سبب ساز میشود لثه‌ها به راحتی خون ریزی نمایند. در حالتی‌که در طی لمس، لثه‌ها حساس بوده و مسواک‌تان بعداز مسواک زدن صورتی رنگ گردیده‌است یا این که هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن خونریزی می‌نماید، به دندانپزشک خویش مراجعه نمایید.

بوی بد دهن
بوی بد دهن یکی مرسوم ترین ایرادات دهانی میباشد ولی مدام دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. چنانچه می دانید که به نیکی بهداشت دهن و دندان را رعایت نموده اید البته گشوده هم دهن شما بوی بدی می دهد، می تواند نشان عفونت یا این که رخنه‌ و پوسیدگی در دندان‌های شما باشد.

جویدن دردناک
با سپری شد مجال، التهاب لثه قادر است حفره‌هایی در نزدیکی دندان‌ها ساخت نماید که می تواند دندان‌ها را وا رفته و آن ها را حساس‌ و دردناک نماید. همینطور ممکن میباشد در جویدن نقص‌ داشته باشید. در‌حالتی که متوجه رخنه‌ یا این که پوسیدگی شدید، به دندانپزشک رجوع کنید.

کاهش خط لثه
عقب رفتن لثه مدام به جهت بیماری لثه وجود ندارد. قادر است ناشی از مسواک زدن بیش تر از حد دندان‌ها باشد که به بافت لثه جراحت می رساند. دارای تخصص پریو قادر است این اختلال زیبایی را برطرف نماید و به صورت بالقوه خطر ابتلا به خطاها لثه را در آجل کم کند.

با این حالا، آنالیز رفتن لثه که در تاثیر مسواک زدن زیاد به وجود نیامده، معمولاً نماد ای از بیماری لثه در روند آینده میباشد. در‌این مرحله، پریودنتیست می تواند مسئله را پژوهش کرده و معالجه مطلوب را پیشنهاد نماید.

چه‌گونه از لیزر دردرمان های ‌‌دندان‌پزشکی استفاده می‌شود؟

۹ بازديد

چه‌گونه از لیزر در معالجه‌های ‌‌دندان‌پزشکی به کارگیری می‌نمایند؟
کلیه ‌لیزر‌‌ها از روش ارسال انرژی به صورت فروغ فعالیت می‌نمایند و در معالجه‌های ‌‌دندان‌پزشکی نیز لیزر همچون یک ابزار ظریف برای ساخت و ساز برش یا این که تبخیر بافتی که در تماس با آن میباشد کار می‌نماید. در سپید کردن دندان نیز تحت عنوان یک منبع حرارتی که دلیل بلیچینگ را فعال می‌نماید آیتم به کارگیری قرار متخصص دندانپزشک  می گیرد.

لبریز کردن و عصب کشی دندان با لیزر
عصب کشی و مالامال کردن دندان با لیزر معمولا سوای نیاز به بی‌حسی اعمال می‌گردد. در بنا شده در این پروسه دندان با به کار گیری از دستگاه برش و حکاکی لیزری تراشیده گردیده و آن‌گاه بافت‌‌‌ها و نواحی عفونی و پوسیده بیرون می گردد. بعد از آن ‌‌دندان‌پزشک معالج حفره تولید گردیده را با استعمال از مواد مالامال کننده اختصاصی لبریز می‌نماید و با صورت دهی به آن سطح صاف و صیقلی را برای دندان تولید می‌نماید. در نقطه نهایی عمل نیز دندان و پرکردگی آن پولیش داده میگردد.

مزایای مالامال کردن دندان با لیزر در ‌‌دندان‌پزشکی
استعمال از لیزر در مالامال کردن دندان‌‌‌ها موجب می شود که معالجه شل‌خیس، ظریف‌خیس و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه صورت پذیرد. از مهمترین مزایای لیزر درمانی در ‌‌دندان‌پزشکی می‌قدرت به مفاد تحت اشاره کرد.

در بعضی موردها عدم نیاز به بی‌حسی
کاهش نیاز به بخیه
کاهش ترازو خون ریزی در بافت قابل انعطاف
کاهش ریسک عفونت باکتریایی به باعث استریل بی نقص نصیب زیر معالجه
بهبود سریع‌خیس بافت‌‌‌ها و ارتقاء تجدید بنا بافت‌ها
کاهش احتمال مصدومیت بافت‌های سلامت محیط حوزه‌ پایین معالجه به انگیزه اعتنا بالای نوروفروغ لیزر
پرکردن دندان با لیزر چه طور جاری ساختن میشود؟
بیشتر معالجه‌های ‌‌دندان‌پزشکی که با استعمال از لیزر جاری ساختن میشوند مشابهت متعددی به نحوه‌های رایج و سنتی دارا هستند. از جمله در مراحل معالجه حفره و فساد دندان با لیزر ‌‌دندان‌دکتر به عبارتی مراحل طریق سنتی را تکرار می‌نماید البته به مکان مته جهت از میان بردن بافت مجروح از لیزر به کار گیری می گردد.

با دقت به درمانی که دندان مجروح نیاز دارااست احتمال دارااست به بی‌احساس کننده جهت بی‌حسی بافت باطن دهن نیاز باشد. ولی در لیزر درمانی فساد‌های سطحی دندان معمولا تزریق بی‌احساس کننده اجرا نمیشود. البته در معالجه زخم دیدگی و پوسیدگی‌های شدید با لیزر ‌‌دندان‌پزشک معالج آغاز مواد بی‌احساس کننده در لثه شخص تزریق می‌نماید.

در روند مالامال کردن دندان با لیزر ‌‌دندان‌دکتر بعد از نظارت شرایط فساد دندان مریض و فراهم سازی دهن مریض جهت معالجه، از لیزر دندانی منحصر برای معالجه یاری میگیرد و به جداسازی بافت وخیم و مجروح دندان میپردازد.

با جداسازی بخش‌های پوسیده دندان با لیزر در دندان یک حفره ساخت و ساز می شود که ‌‌دندان‌دکتر معالج از مواد مالامال کننده مخصوصی برای مالامال کردن آن استعمال می‌نماید. همان طور که اشاره شد این مراحل در شیوه سنتی نیز به همین شکل میباشد و صرفا برای غیر وابسته کردن نصیب‌های پوسیده دندان به مکان مته از لیزر به کار گیری میشود.

در طول یک‌سری سال اخیر در بیشتر مفاد برای لبریز کردن دندان‌‌‌ها از رزین‌های کامپوزیتی به کارگیری میشود. بیمارانی که معالجه ‌‌دندان‌پزشکی با لیزر را اعمال داده‌اند نسبت به کسانی که پیش از این شیوه‌های سنتی را برای معالجه دندان مصدوم خویش تجارب کرده‌اند درد کمتری را حس می‌نمایند. از طرفی لیزر درمانی موجب بهبود سریع‌خیس روان دهن می گردد، در سود مریض زودتر بهبود پیدا می‌نماید و به وضیعت معمولی خویش بر می‌شود.

برای لبریز کردن دندان از چه نوع لیزری استعمال می‌نمایند؟
در مجموع برای معالجه اشتباهات و جراحت‌های دندان در ‌‌دندان‌پزشکی از دو نوع لیزر بافت دشوار و لیزر بافت قابل انعطاف استعمال می‌نمایند. لیزر بافت مشقت بار برای جداسازی نصیب‌های حاد و پوسیده دندان از بافت تندرست به کار گیری می شود. البته لیزر بافت قابل انعطاف برای معالجه اشتباهات و بیماری‌های لثه کاربرد دارااست. با به کار گیری از این لیزر‌‌ها معالجه دندان‌‌‌ها با نازکی و سرعت بالاتری شکل می گیرد و دندان‌‌‌ها فراهم مالامال شدن خواهند شد.

لبریز کردن دندان با لیزر فارغ از خرد‌ترین صدایی جاری ساختن می‌گردد و لیزر موجب میشود که میکروب‌های جان دار در حفره دندان نیز تماما از میان مراحل. در فیض لبریز کردن دندان‌‌‌ها با کمترین جراحت به بافت دندان‌‌‌ها اجرا میشود.
مالامال کردن دندان با لیزر چه عوارض و خطراتی به یاروهمدم داراست؟
لیزر درمانی به عنوان مثال شیوه‌های بسیار بی‌خطر میباشد. البته مسلما بایستی بوسیله یک ‌‌دندان‌پزشک معالج دارای تخصص و حرفه ای صورت پذیرد، چون درصورتی‌که ‌‌دندان‌دکتر معالج مهارت کافی نداشته باشد و از پالس‌های لیزر با ارتفاع موج نامناسب به کار گیری نماید احتمال اینکه به بافت لثه و دندان زخم وارد خواهد شد زیاد میباشد. برای مثال معایب معالجه دندان‌ها با لیزر می‌اقتدار به موردها تحت اشاره کرد.

برای معالجه پوسیدگی‌‌ها و فساد‌های میان دندان‌ها قابلیت و امکان استعمال از لیزر نیست.
هزینه لیزر درمانی نسبت به بقیه شیوه‌های رایج و سنتی در ‌‌دندان‌پزشکی فراتر میباشد.
در معالجه دندان‌‌‌ها به امداد لیزر برخی مواقع نیاز میباشد که از مته ‌‌دندان‌پزشکی نیز مصرف شود. در واقع تراشیدن فساد‌های عظیم‌خیس و یا این که هیبت دهی به مواد ترمیمی‌ پرکننده دندان به تنهایی با لیزر قابلیت پذیر وجود ندارد و می بایست با مته ‌‌دندان‌پزشکی صورت بپذیرد.
قابلیت و امکان استعمال از لیزر جهت معالجه دندان‌‌هایی که در قبل لبریز یا این که روکش گردیده‌اند نیست. خلال این استفاده پالس‌های لیزر برای ایمپلنت و پروتز دندان قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد.
در بعضی از طریق‌های معالجه با لیزر نمی‌اقتدار فرایند معالجه را فارغ از بیهوشی جاری ساختن اعطا کرد، ازاین‌رو نیاز میباشد که ‌‌دندان‌دکتر معالج قبل از استارت معالجه مواد بی‌حسی به مریض تزریق نماید.
استعمال از لیزر ممکن میباشد موجب زخم دیدن دیده های مریض خواهد شد. از این رو ضروری میباشد که مریض قبل از استارت معالجه به طبع عینک منحصر که در مشت وی قرار می گیرد را به روی دیده های خویش قرار دهد.
همینطور در معالجه دندان‌‌‌ها با لیزر ممکن میباشد که بافت‌های درون دهن زخم ببینند. در واقع درصورتی‌که ‌‌دندان‌پزشک معالج ارتفاع موج نامناسبی را گزینش نماید به بافت‌های درون دهن زخم وارد می گردد. ازاین‌رو سفارش میگردد که به طبع قبل از مبادرت برای لیزر درمانی اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید که ‌‌دندان‌دکتر از مهارت کافی معالجه با لیزر شامل است و یادگرفتن‌های مورد نیاز را گذرانده میباشد.

مزایای جرمگیری دندان

۵ بازديد

مزایای جرمگیری دندان
به‌دنبال ۷ گزینه از مزیت جرمگیری حرفه‌ای دندان که سبب ساز سالم دهن و دندان شما میشود متخصص دندانپزشک  را با هم نظارت می کنیم.

۱- دوری از افتادن یا این که لق شدن دندان
بیماری لثه با تجمع پلاک آغاز میشود و قادر است به تلف کردن دندان ختم خواهد شد. وقتی که بیماری لثه توسعه و گسترش می‌نماید، پلاک بیشتر به سمت ذیل دندان تکان کرده و میتواند به استخوان نگهدارنده در فک شما جراحت برساند. این مراحل می تواند سبب ساز لق شدن دندان‌ها و حیف کردن دندان شما خواهد شد. خوشبختانه خطر حیف کردن دندان شما به آسانی با جرمگیری ماهر دو توشه در سال به معیار متعددی کاهش مییابد.

پلاک تجمعی از باکتری میباشد که برای تمامی رخداد میفتد، البته می بایست به صورت منظم از محیط خط لثه منزه گردد تا لثه‌های شما در شایسته ترین شرایط باقی بماند. دندانپزشک به حذف پلاک یاری می‌نماید تا خطر حیف کردن دندان‌های شما یا این که ابتلا به بیماری پریودنتال را کم کند.

۲- از ساخت‌و‌ساز حفره پرهیز می‌نماید
پلاک‌ها و حفره‌ها برای ساخت بیماری لثه دست به دست هم می دهند. در حالتی‌که به حالا خویش رها خواهد شد، پلاک به مینای دندان شما می‌چسبد و اسیدهایی را آزاد می‌نماید که منجر فرسایش و حفره میگردد. جرمگیری حرفه‌ای به پاک سازی دندان‌ها از پلاک یاری می‌نماید.

حتی با به کار گیری از نخ دندان و مسواک زدن روزمره، پلاک روی دندان‌های شما ساخت و ساز میشود، به خصوص در جای ‌هایی که دسترسی به آنها مشقت بار میباشد. در غایت روی دندان‌های شما محکم گردیده و تارتار را تشکیل می دهند. تارتار رسوبی دشوار، رنگ زرد یا این که قهوه‌ای میباشد که سفت به دندان‌های شما می‌چسبد. تارتار را نمی‌اقتدار با مسواک یا این که نخ دندان برداشت. تنها دندانپزشک می تواند با یاری جرمگیری آنان را از روی دندان‌ها تمیز نماید. در صورتی‌که پلاک و تارتار را منزه نکنید، در غایت سبب ساخت و ساز حفره و همینطور بیماری لثه میگردد.

۳- سپید خیس شدن دندان‌ها
جرمگیری دندان به کاهش یا این که حتی از فی مابین بردن لکه روی دندان امداد می‌نماید. قهوه، شراب و تنباکو از همه گیرترین دلایل تغییر‌و تحول رنگ دندان‌ها می‌باشند. جرمگیری منجر می گردد دندان‌های شما براق خیس و برخی اوقات حتی سفیدتر به لحاظ برسند. در زمان فرایند جرمگیری، دندان‌های شما جلا داده میگردد تا به حذف بعضی از لکه‌های تولید گردیده و همینطور بازگرداندن آنها به شرایط اول امداد نمایند.

۴- سالم همگانی خویش را بهبود ببخشید
دهن تندرست خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش میدهد. باکتری جانور در پلاک می تواند وارد جریان خون خواهد شد که احتمال ابتلا بدین بیماری‌های دورازشوخی را ارتقاء میدهد. بهداشت ضعیف دهن با دیابت، ناباروری، بیماری قلبی، نقص‌ نعوظ و حتی سرطان نیز مرتبط میباشد.

۵- دوری از بوی بد دهن
اکثر زمان ها زمان ها، بوی بد دهن به جهت یک نقص‌ مهم‌هان و دندان میباشد. بهداشت حرفه‌ای و منظم دهن برای دوری از بوی بد دهن بسیار اساسی میباشد. جرمگیری منظم، شمارا از شر باکتری‌های مزاحم خلاص کرده و در عین درحال حاضر هرگونه ایراد را نیز شناسایی می‌نماید. حتی در حالتی‌که روزمره مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، همچنان پلاک در نقاطی از دهن که قابل دسترس نیستند ساخت گردیده و منجر بوی بد دهن می گردد. پاک کردن منظم دندان‌ها می تواند به کاهش باکتری‌هایی که سبب بوی بد دهن میشوند یاری دهد.

۶- صرفه جویی در هزینه
جرمگیری ماهر دندان جزء مهم حفظ‌های پیشگیرانه دندانپزشکی میباشد. اکثر بیمه‌های دندانپزشکی آحاد یا این که بخشی از هزینه‌های جرمگیری را پوشش می دهند. حتی سوای بیمه دندانپزشکی، دوبار جرمگیری دندان‌ها در سال، احتمال نیاز به معالجه‌های دورازشوخی‌خیس و پرهزینه‌خیس دندان در آجل مانند نیاز به مالامال کردن دندان یا این که نیاز به جایگزینی دندان از دست رفته را کاهش می دهد.

۷- دوری از خطاها دندانی در آتی
در شرایطی که به طور منظم جرمگیری دندان را اعمال دهید بر سالم دندان‌های شما در بلند دوران و به خصوص در پیری اثر میگذارد. در هر توشه مراجعه خلال جرمگیری، تندرست کلی دندان‌ها مانند التهاب لثه، بیماری‌های پریودنتال یا این که سوراخ‌های روی مینای دندان که می تواند سبب ساز به حفره‌های دندان خواهد شد، با خبر خواهید شد.

چند دفعه در سال می بایست برای جرمگیری حرفه‌ای به دندانپزشک رجوع‌کنید؟
تحت عنوان یک قاعده کلی، هر ۶ ماه یا این که دو توشه در سال شایسته ترین آیتم برای شماست. با این اکنون، مبرهن میباشد که برای همگی صحت نمی نماید. برخی ممکن میباشد به پاک کردن‌های هنگفت ‌خیس و بیشتری نیاز داشته باشند. البته مجموعاَ ضابطه دو توشه در سال وجود دارااست.

اینکه چنددفعه چکاپ دندان خویش را جاری ساختن می‌دهید به تنی چند از دست اندرکاران خطر بستگی دارااست که ممکن میباشد داشته باشید یا این که نداشته باشید. ممکن میباشد سوابق بیماری مزمن لثه داشته باشید، براین اساس نیاز به مراجعه بیشتر به دندانپزشک دارید. رژیم غذایی و سوابق بیماری میتواند روی دندان‌های شما تأثیر بگذارد. به همین برهان تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک برای جرمگیری مختلف می‌گردد. طبیعتا، محافظت از دندان می بایست به صورت منظم رعایت خواهد شد. حتی در حالتی‌که ژنتیک تندستی داشته باشید، بهداشت نامناسب قادر است روی دندان‌های شما تأثیر بگذارد.

دندانپزشک کودک ها چه کارهایی را انجام میدهد؟

۷ بازديد

چرا بایستی پدر و مادر در گرد‌همایی ملاقات نوپا با دندانپزشک حضور داشته باشند؟
بیشتر خردسال ها‌ می توانند به طور غیر وابسته فرآیند معالجه‌‌ دندان‌پزشکی را طی نمایند. اما بایستی متکی بودن کافی نسبت به تجربیات و مهارت بالا گروه‌‌ دندان‌پزشکی وجود داشته باشد و طفل راجع به اینکه پدر و مادر همراهش حضور داشته باشند یا این متخصص دندانپزشک  که خیر تصمیم‌گیری نماید.

پدر و مادر نیز‌ میتوانند به متانت نوباوه خویش امداد نمایند و قوانینی را مهیا کنند که بچه سوای هیچگونه نقص‌ و نگرانی با دندان‌دکتر معالج همیاری نماید. درصورتی‌که بچه تجربیات نیکی از‌‌ مراجعه به دندان‌پزشکی داشته باشد، با اتکا بیشتر و فارغ از هراس و نگرانی جلسات آجل معالجه را طی می‌نماید و این مسئله موجب ارتقا قدمت و تندرست دندان در خردسال ها‌ میشود.

مورد نیاز میباشد که پدر و مادر شم راحتی و صمیمیت با دندان‌دکتر بچه خویش داشته باشند تا بتوانند آحاد سوالهای خویش را از دندانپزشک بپرسند. در دست گرفتن رفتارهای هر کودکی بر طبق مختصات شخصیتی که داراست اجرا‌ می گردد. ازاین‌رو رفتاری که مطلوب یک نوپا باشد‌ می تواند برای کودکی دیگر نامناسب باشد.

متخصصین‌‌ دندان‌پزشکی طفل همگی یادگرفتن‌‌های مایحتاج درخصوص شیوه عکس العمل با خردسال ها و روانشناسی آن‌ها‌را سپری کرده‌اند. ازاین‌رو در هر قوانینی مبنی بر با خلق و خوی طفل‌ میتوانند شایسته ترین چاره را ارائه دهند. این مورد روی روند معالجه و حاصل نتایج از آن نیز به نیکی قابل مشاهده میباشد.

خوف از آمپول
یکی نگرانی‌‌های پدر و مادر وقتی که به همپا طفل خویش به دندان‌دکتر مراجعه‌ می‌نمایند آمپول بی حسی میباشد. پدر و مادر نباید قبل از مراجعه به دندان‌دکتر دراین باره با طفل کلام نمایند. چون دندان‌دکتر با استعمال از لفظ ها دیگر به مکان آمپول مانند شربت خواب کننده دندان، از دید دیوانه بچه را برای معاینه مهیا‌ می‌نماید و آمپول را بدور از دیده طفل نگه‌ می دارد تا هیچگونه حس خوف و استرسی نداشته باشد.

بیهوشی همگانی در مواقع خاص
درصورتی‌که طفل با دندان‌پزشک معالج همیاری نداشته باشد موجب کاهش چگونگی سرویس ها درمانی‌ می گردد. خلال این مهار فیزیکی نوباوه از واحد سنجش اعتنا دکتر معالج‌ می‌کاهد و کم عقل بدی در طفل خواهد داشت. امروزه برای رفع ایرادات واهمه بچه از فضای کلینیک‌‌ دندان‌پزشکی و پزشک معالج و ساکت نگهداشتن نوپا از طریق‌‌های بیهوشی همگانی به کارگیری‌ میشود.

دندانپزشک کودک ها چه کارهایی را اجرا‌ میدهد؟
محافظت و پیشگیری از پوسیدگی دندان نوپا با به کار گیری فلوراید تراپی و ارائه پیشنهاد‌‌های غذایی به مامان
معاینه و تشخیص تن درستی و یا این که احتمال وجود پوسیدگی دندان‌‌های خردسال ها و مامان
ارائه مشورت کردن و راهکارهای تخصصی درباره‌ی عادات نامناسب مانند مکیدن انگشت و استعمال از پستانک
تشخیص به موقع ناهنجاری‌‌های دندان و معالجه با استعمال از ارتودنسی و اصلاح وضعیت قرارگیری دندان‌ها
معالجه و ترمیم پوسیدگی‌‌های دندان
معالجه زخم‌‌های دهن و دندان مانند شکسته شدن و جابه‌جایی دندان
تشخیص و معالجه بیماری‌‌های لثه و مشکلاتی مانند جراحت‌ها و بیماری‌‌های پریودنتال بچه
دندان‌دکتر معالج خردسال ها عالی چه خصوصیت‌هایی داراست؟
در حال حاضر که به اوامرو نواهی در دندان‌پزشکی خردسال ها پرداختیم بایستی بدین قضیه نیز اشاره کنیم که یک دندان‌پزشک معالج کودک ها بهتر می بایست چه خصوصیاتی داشته باشد؟ مهم ترین تفاوت این متخصصین با دندان‌دکتر بزرگسالان به داشتن مهارت در آهسته کردن نوباوه، مشغول کردن وی و دانش روانشناسی بچه مربوط‌ میگردد. گوشه و کنار‌‌ دندان‌پزشکی کودک ها بایستی به طوری باشد که نوباوه در آن دور و اطراف حس امنیت نماید و آن فضا برایشان دیدنی و دیدنی باشد تا هنگام ایفا سرویس ها‌‌ دندان‌پزشکی ادب داشته و بی‌قراری نکنند.

عده بندی
در‌این مقاله به رسیدگی اوامرو نواهی در‌‌ دندان‌پزشکی خردسالان پرداختیم. پدر و مادر با دقت به‌این نکات و در امر بودن با دندان‌پزشک معالج کارشناس کودک ها‌ می توانند قوانینی را آماده کنند که روند رویش و نمو دندان‌‌های کودکشان به خیر طی گردد و در بزرگسالی نیز دندان‌هایی قشنگ و تندرست با ارتفاع قدمت بیشتر داشته باشد.

عدم دقت به تن درستی و خطاها دهن و دندان در کودک ها‌ قادر است خطاها جبران‌ناپذیری را در بعدی برایشان به وجود آورد، به‌طوری‌که فرآیند‌‌های درمانی غامض‌خیس و پرهزینه‌خیس گردد. حتی گه گاه سبب ساز به از دست رفتن دندان مستمر فرزند‌ میگردد. به این ترتیب پدر و مادر ملزم می‌باشند که از به عبارتی زمان کودکی پیشگیری‌ها و محافظت‌‌های ما یحتاج را برای محافظت سالم دندان‌‌های فرزند خویش اعمال دهند.

سوال های متداول

مسواک زدن درست دندان‌ها چقدر بایستی ارتفاع بکشد؟
به صورت میانگین دست‌کم بایستی مسواک زدن خردسال ها و بزرگسالان دو دقیقه ارتفاع بکشد.

معالجه دندانپزشکی زیر بیهوشی برای چه کودکانی معمولا اعمال می‌گردد؟
معمولا دندانپزشک خردسال ها برای خردسالانی که خیلی مضطرب می باشند و اذن نمی‌دهند دکتر معالج در مطب آن‌ها‌را معالجه کند از طریق بیهوشی به کارگیری می‌نمایند. برای این خواسته کلیه معالجه‌های موردنیاز بچه را طی یک گردهمایی در اتاق شغل اعمال می دهند.

پوسیدگی بسیار شدید دندان‌های خردسالان در زمان شیرخوارگی چه دلایلی قادر است داشته باشد؟
خیلی از اشخاص بر این باوراند که پوسیدگی شدید دندان‌های خردسال ها تحت ۲ سال به جهت مصرف آهن میباشد. ولی در واقع مصرف مکرر شیر در حین خواب، مسواک نزدن دندان‌های خردسالان دلیل مهم این حادثه میباشد. باقی ماندن شیر روی دندان‌ها در حین شب موجب میگردد که بوسیله میکروب‌های دهن به اسید تبدیل خواهد شد و پوسیدگی دندان را پیرو داشته باشد.

دست‌کم هر یک سری زمان یکبار نیاز میباشد که به دارای تخصص دندانپزشک خردسال ها مراجعه گردد؟
کلیه اشخاص در هر سنی بایستی دست کم یکبار در سال به دندان‌دکتر مراجعه کنند. البته در حالتی که دندان‌ها به محافظت خاصی نیاز داشته باشند می بایست چندبار در سال به دندانپزشک مراجعه خواهد شد.

معایب افتادن زودهنگام دندان شیری

۸ بازديد

معایب حیف کردن زودهنگام دندان شیری
حتی در صورتیکه دندان‌های شیری با دندان‌های بالغ جایگزین شوند، حیف کردن زودرس دندان شیری‌میتواند اثرات کوتاه برهه زمانی و بلندمدت بر تندرست نوپا داشته متخصص دندانپزشک  باشد:

دندان شکسته، پوسیده یا این که عفونی‌می‌تواند بسیار دردناک باشد.
تیم ای از دندان‌های شیری تندرست به بچه یاری‌می نماید تا عادات مطلوب جویدن و خوراک تناول کردن را ساخت نماید. دندان شیری به تلفظ و رویش گفتار یاری متعددی‌می نماید.
هر دندان شیری تحت عنوان یک نگهدارنده برای دندان بالغ فعالیت‌می نماید که جایگزین آن‌می گردد. در صورتیکه یک دندان شیری خیلی زود از دست برود، دندان‌های شیری باقیمانده‌می توانند از مکان خویش بیرون گردیده و تراز دندان‌های مستمر را مختل نمایند.
حیف کردن دندان‌ها‌قادر است خود باوری را زیر اثر قرار دهد.
فراهم کردن طفل برای عصب کشی دندان
همان طور که‌میدانید، اکثر افسانه‌هایی که ممکن میباشد راجع‌به معالجه ریشه دندان نوباوه شنیده باشید، صحیح و حقیقی و واقعی نیستند. در واقع، این طرز معمولاً حزن مقداری تولید‌می نماید، ولی در التیام دندان درد خردسالان به طور کاملً اثرگذار میباشد. دندانپزشکان اطفال‌میتوانند از مورد بیهوشی برای پرهیز از حس درد به کارگیری نمایند. همینطور این متخصصان در آهسته کردن واهمه جوان ها زبده و عصر چشم می‌باشند.

شعور‌میکنیم که مقداری درخصوص عصب کشی دندان کودکتان عصبی باشید البته در حالتی که اذن ندهید فرزندتان اضطراب شمارا متوجه خواهد شد به نوپا و دندانپزشک امداد متعددی نموده اید. نوپا را ناز و نوازش نمائید و با آرامی با وی راجع‌به آنچه قرار میباشد رخداد بیفتد حرف فرمائید این فعالیت به کاهش استرس نوباوه یاری متعددی‌می نماید.

بایستگی عصب کشی دندان نوپا
عصب کشی هنگامی موردنیاز میباشد که دندان مصدوم یا این که عفونی گردیده باشد. پوسیدگی و جراحت‌قادر است سبب ساز ساییدگی و حتی افتادن دندان در طی فرصت خواهد شد. وقتی که شکاف یا این که عفونت به پالپ (بافت قابل انعطاف درون دندان) رسد،‌میتواند سبب درد شدید و تورم گردد. برای معالجه، پالپ مصدوم یا این که عفونی را از دندان بیرون‌می نمایند. این عمل درد را التیام داده و دندان را تسکین‌می‌بخشد.

عصب کشی دندان خردسالان روشی ایمن میباشد؟
عصب کشی روشی بی خطر برای خردسال ها و بزرگسالان میباشد. این پروسه نسبتاً بی آلایش میباشد و صرفا مجال کوتاهی برای کامل شدن آن نیاز دارید. خلال این، در حین پروسه عصب کشی از بی حسی موضعی به کارگیری‌می‌شود، به این ترتیب نوباوه شما هیچ دردی شم نخواهد کرد.

عفونت دوباره دندان عصب کشی گردیده طفل
اگرچه ابتلا به عفونت بعد از معالجه ریشه رایج وجود ندارد، البته این احتمال وجود دارااست. عفونت‌ها‌می توانند ناشی از ورود باکتری‌ها به دندان و بافت قابل انعطاف در حین معالجه، شکاف شدن خفیف بافت قابل انعطاف دندان و یا این که معالجه ناکافی شبکه ریشه باشند.

معالجه ریشه برای کودک ها چقدر ارتفاع‌می‌کشد؟
برهه زمانی فرصت عصب کشی دندان در خردسالان بسته به حالت شخصی گوناگون میباشد. مجموعاَ، این نحوه‌قادر است از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت یا این که بیشتر ارتفاع بکشد. دندانپزشک‌قادر است مطابق شرایط خاص فرزندتان، برهه زمانی مشخص و معلوم تری به شما بدهد.

عوارض عصب کشی دندان در کودک ها
عصب کشی در کل یک طرز ایمن و اثر گذار میباشد، البته مانند هر معالجه پزشکی، مدام خطرها و عوارض احتمالی وجود دارااست. رایج ترین عوارض مربوط به معالجه ریشه در کودک ها مشمول درد، تورم و عفونت میباشد. با این اکنون، این عوارض کم می‌باشند و دندانپزشک اقداماتی را برای به دستکم رساندن عوارض اعمال‌میدهد.

عده بندی
ممکن میباشد استدلال خیر و خوبی برای کشیدن دندان شیری مجروح وجود داشته باشد و یا این که قوانینی به وجود بیاید که عصب کشی شایسته ترین و سلامت ترین آیتم برای لبخند نوپا شما باشد. در هر شکل هنگامی که پالپ دندان به خطر به‌زمین‌خورد، بلافاصلهً برای معالجه ایمن، غیر تهاجمی و مؤثر به دندانپزشک نوباوه خویش رجوع کنید.

سوال ها متداول

چه زمان پس از عصب کشی دندان بهبود‌مییابد؟
اکثر بیماران بعد از یک سری روز بهبود‌می‌یابند. در برخی مورد ها، بیماران مبتلا عوارض‌می‌شوند. بهبودی این بیماران ممکن میباشد یک تا دو هفته ارتفاع بکشد. هر درد یا این که تورمی که داروی مسکن نتواند آن را التیام دهد نیاز به معالجه به وسیله دندانپزشک کارشناس دارااست.

عفونت دوباره شبکه ریشه به چه شکل رخداد‌می افتد؟
پوسیدگی تازه‌می‌تواند مواد پرکننده شبکه ریشه را در معرض باکتری قرار دهد و منجر عفونت تازه در دندان خواهد شد. درین وضعیت روکش یا این که لبریز کردگی، شکاف خورده یا این که‌می شکنند.

پس از عصب کشی چه کارهایی را نباید جاری ساختن اعطا کرد؟
فورا بعداز عصب کشی از تناول کردن خوراک دوری کنید. ممکن میباشد دهن شما همچنان بی شم باشد، که شمارا مستعد گاز دریافت کردن لپ و بقیه رویدادها‌می نماید. جویدن غذاهای محکم و ترد را کنار بگذارید. شما هنوز در زمان نقاهت می باشید. پیش از اینکه بتوانید مدل معاش معمولی خویش را از رمز بگیرید، به دندان خویش مجال کافی برای بهبودی بدهید.

غذاهایی که بعداز عصب کشی می بایست از آن اجتناب نمائید؟
می بایست از غذاها و آب میوه‌های سرد و گرم که‌می‌توانند دندان‌های حساس را تحریک نمایند اجتناب فرمائید. خوب میباشد غذاهای چسبناک مانند کارامل، آدامس، آبنبات و غذاهای محکم مانند آجیل مصرف نکنید. میل کردن غذاهای جویدنی مانند استیک و نان کوچک گردیده را کنار بگذارید.

آیا عصب کشی دندان برای خردسال ها قابل اجرا میباشد؟
عصب کشی را‌می اقتدار هم برای بزرگسالان و هم برای کودک ها سفارش کرد. این شیوه هم روی دندان‌های مستمر و هم روی دندان‌های شیری قابل اجرا میباشند.

در چه سنی معمولا نیاز به عصب کشی داریم؟
اکثر کسانی که برای معالجه ریشه دندان مبادرت‌می نمایند دربین ۳۵ تا ۴۴ سال سن دارا‌هستند. البته در هر سنی که قند و کربوهیدرات متعددی مصرف نمائید مستعد پوسیدگی دندان و اشتباهات دندانی خواهید شد.

درد مداوم دندان

۸ بازديد

درد مداوم دندان
دندان درد شایع ترین نشان ای میباشد که نماد میدهد فرزند شما ممکن میباشد عصبکشی نیاز داشته باشد. در‌صورتی‌که بچه شما شبانه از خواب بیدار می‌گردد، یک طرف شکل را نگه میدارد، یا این که در جویدن خوراک ایراد دارااست، نگاهی دقیقتر به دهن وی بیندازید. درد ممکن میباشد خفیف باشد، ولی به محض تشدید عفونت، شدت آن ارتقاء مییابد. درانتظار ارتقاء درد نباشید. یک دندانپزشک عالی کودک ها برای متخصص دندانپزشک  معاینه پیدا نمایید.

آلرژی به دمای سرد و گرم
در صورتی فرزند شما با مواد غذایی سرد یا این که گرم اختلال دارااست و اظهار درد و اندوه می‌نماید این علائم را نادیده نگیرید و فرزند خویش را برای معاینه ظریف به دندانپزشک کودک ها ببرید. تندرست دندان طفل شما از التفات بالایی شامل است چون با سالم کلی تن وی مرتبط میباشد.

التهاب و تورم در دهن
لثه‌های متورم او‌لین علائم پالپ کثیف میباشد. التهاب ممکن میباشد تا غدد لنفاوی روی گردن پیشرفت یابد. بعضی وقتها کیسه ای از چرک آلود را می‌اقتدار در باطن دهن نوپا روءیت کرد. اینها میتوانند شاخص‌های عفونت بدون شوخی دندانپزشکی باشند و در شکل عدم معالجه، باعث به عوارض متعددی شوند. هر چه زودتر نگهداری از دندان فرزند خویش را آغاز نمائید.

تب
طفل شما به جهت عفونت دور از شوخی در دندان ممکن میباشد تب داشته باشد. در شکل عدم نگهداری، دندان آنان کشیده شود که عوارض متعددی داراست. محافظت نمایید تا تب از در میان برود. آنگاه در اولی زمان به دندانپزشک اطفال مراجعه کرده و از عصبکشی به مکان کشیدن دندان به کار گیری فرمایید.

گردآوری بندی
هنگامی که دندان شیری زود از دست می‌رود، خطاها متعددی مانند ایرادات جویدن، ایراد در گفتار و هم‌ترازی دندان‌های همیشگی‌در هم اکنون پرورش به وجود می آورد. نامرتبی دندان مستمر‌ بدین ادله فیس میدهد که دندان‌های همسایه به فضای از دست رفته دندان شیری تکان می‌نمایند. این دستور منجر به وجود داخل شدن اختلال کمبود اطراف برای پرورش دندان همیشگی‌می‌گردد. براین اساس، به مکان کشیدن، معالجه ریشه یا این که عصبکشی دندان کودک ها پیشنهاد می‌گردد تا در شکل قابلیت و امکان از عوارض آن در بعدی خودداری خواهد شد.

سوال های متداول

آیا حقیقتاً پالپوتومی‌موردنیاز میباشد؟

ممکن میباشد ایفا پالپوتومی‌روی دندان‌های شیری سعی متعددی به لحاظ رسد، ولی دندان‌های شیری برای نگهداری ساختار فک نوپا شما و یقین از خارج داخل شدن دندان‌های بالغ در محل مطلوب اصلی می‌باشند. ضمن این، پالپوتومی‌ضمانت می‌نماید که عفونت به دندان‌های همسایه یا این که لثه‌های محیط شیوع نمی‌نماید.

آیا عصبکشی دردناک میباشد؟

نه دندانپزشکان اطفال تماما مطمئن میباشند که طرز پالپوتومی‌تماماً سوای درد میباشد.

آیا عصبکشی دندان کودک ها شایع میباشد؟

عصب کشی صرفا برای بزرگسالان و نوجوان ها نیستند. خردسالان نیز بعضی وقت ها نیاز به عصبکشی دارا‌هستند. به گونه ای که تقریب زده میگردد ۲۰٪ از کودک ها با دندان‌های معالجه نشده و پوسیده معاش می‌نمایند. عصبکشی خیر فقط برای تمامی برای مثال خردسال ها رایج میباشد، بلکه برای حفظ از سالم دهن و دندان بچه شما ضروری میباشد.

ماندگاری عصبکشی دندان چقدر میباشد؟

دندان‌هایی که عصبکشی، مالامال و روکش میشوند حدود ۲۰ سال دوام می آورند. دندان‌هایی که بعداز عصبکشی یا این که لبریز می شوند یا این که روکش اخذ می‌نمایند حدود ۱۱ سال دوام می آورند. دندان‌هایی که بعد از شبکه ریشه هیچ شغل ترمیمی‌اخذ نمی کنند حدود ۵ تا ۶ سال دوام میاورند. برای دندان‌های شیری تا فرصت افتادن دندان کودک ها دوام می آورد.

متا تایتل: آیا دندان کودک ها نیاز به عصبکشی و پرکردن دارااست؟|کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

متا دیسکریپشن: مراقبت دندان‌های شیری به اندازه دندان‌های مستمر‌اساسی میباشد. دندان شیری درصورتی که زود کشیده خواهد شد میتواند ایراد در گفتار و جویدن تولید نماید. همینطور سبب ساز نا مرتب خارج وارد شدن دندان‌های همیشگی‌می گردد. عصبکشی دندان شیری به طور کامل رایج بوده و کمترین تهاجم را دارااست.

آیا آنتی بیوتیک‌ها میتوانند آبسه دندان را درمان نمایند؟

۷ بازديد

آیا آنتی بیوتیک‌ها میتوانند آبسه دندان را معالجه نمایند؟
آنتی‌بیوتیک‌هایی برای معالجه آبسه دندان وجود دارا هستند، البته در مواردی تجویز میشوند که عفونت دندان تا ریشه نفوذ کرده یا این که دندان‌های فضا را گرفته باشد. ضمن این، در صورتی سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا این که سالم دهن و دندان شما بهتر وجود ندارد، ممکن میباشد دندانپزشک شما آنتی بیوتیک‌هایی را برای آبسه دندان تجویز نماید و در شرایطی‌که گشوده هم برطرف نشد، ممکن میباشد بدون چاره گردید عصب متخصص دندانپزشک  کشی و روکش دندان را تجربیات نمایید. 
عفونت دندان در تاثیر تجمع باکتری روی دندان واقعه میفتد. عفونت دندان به آبسه و ناپاک دندان نیز شناخته می گردد. درصورتی که عفونت به پالپ که نصیب زنده و حیاتی دندان میباشد منتقل گردد ریشه را سرگرم کرده و آبسه پریودنتال به وجود میاید. در بعضی از مفاد دندانپزشک سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان تجویز می‌نماید تا جلوی توسعه عفونت را بگیرد.
عفونت دندان چه طور خویش را نشانه میدهد؟
عفونت دندان با درد شدید در هنگام خواب، درد ضربان دار، بوی بد در دهن و یا این که تورم لثه و غدد خویش را نماد می دهد. در شکل مشاهده این علائم بایستی هر چه سریعتر به دندانپزشک رجوع نمایید. همینطور تب، خستگی و ورم در فک یا این که گردن قادر است نشان وجود عفونت در دندان باشد.

بعد از معاینه، دندانپزشک در شکل نیاز سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان شما تجویز می‌نماید. مجموع عفونت‌های دندانی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارند به همین عامل می بایست قطعا به دندانپزشک رجوع‌کنید.

در چه مواردی می بایست سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان مصرف فرمایید؟
در شکل داشتن سیستم ایمنی ضعیف، بیماری‌های خاص یا این که توسعه و گسترش زیاد عفونت با دقت صلاح رویت کرد دندانپزشک دارو تجویز می‌گردد. این شغل منجر مراقبت دندان طبیعی می‌گردد و دیگر نیاز به کشیدن دندان نداریم.

هم پا با آنتی بیوتیک، مصرف دارو‌های مسکن ضد التهابی سبب ساز کاهش درد و تورم می شود. بعداز یک سری روز سیستم ایمنی تن عفونت را از فی مابین برده و دهن تندرست میشود.

روش مصرف سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان
معمولا بعداز ۳ روز مصرف سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان، اثر خویش را نهاده و علائم ناگوار دندان از در میان میروند. ولی نباید مصرف را تا نقطه پایان عصر معالجه انقطاع نمایید.

معمولا دندانپزشکان این دو آنتی بیوتیک را تحت عنوان کامل کننده یکدیگر میدهند. چون هر یک از آنان اشکال مختلفی از باکتری‌ها را از دربین می برند. با این فعالیت خذف عفونت با اعتقادوباور بیشتری جاری ساختن میگردد.

شیوه مصرف سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان هر ۸ ساعت یکی به زمان ۵ روز میباشد. دوز مصرف آنان ۴۰۰ میلی گرمی‌برای بزرگسالان و ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی گرم برای خردسالان میباشد.

چرا دندان‌ها عفونت می‌نمایند؟
پوسیدگی دندان که در تاثیر مسواک نزدن به وجود می آید در‌صورتی‌که در فرایند نخستین معالجه نشود به پالپ رسیده و ساخت عفونت می‌نماید. همینطور به جهت ضربه یا این که عمل‌های ناموفق قبل دندانپزشکی ممکن میباشد عفونت دندان چهره بدهد. این مفاد پاکت‌هایی از چرک آلود در دندان یا این که لثه ساخت و ساز می‌نمایند و سبب ساخت‌و‌ساز تورم و درد گردیده و برای معالجه نیاز به آنتی بیوتیک دارا هستند. در حالتی که عفونت معالجه نشود به فک و بقیه نصیب‌های دهن و گاهی مغز شیوع می‌نماید.

دندانپزشکان با معاینه بی نقص دندان‌ها، در شکل نیاز سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان سفارش می‌نمایند تا جلوی عفونت را بگیرند.

در چه مواقعی سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان داده می گردد؟
دندان عفونت متعددی داشته باشد
برای پرهیز از شیوع عفونت و پلشت در طی جاری ساختن عمل‌های دندانپزشکی به بقیه بخش‌ها، از آنتی بیوتیک امداد گرفته می شود. در صورتی‌که ناپاک و باکتری به بقیه بخش‌ها نفوذ نماید ممکن میباشد اندوکاردیت ساخت‌و‌ساز گردد.

فقط رویه معالجه آنتی بیوتیک باشد
بعضی از عفونت‌ها با عمل‌های دندانپزشکی مانند خالی کردن آبسه یا این که عصبکشی از در بین نمی‌مراحل. در‌این حالت می بایست از سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان به کار گیری فرمائید تا همه‌عفونت از میان برود.

در چه مواردی از آنتی بیوتیک نباید استعمال کنیم؟
در شرایطی که عفونت و آبسه دندان، با شغل های دندانپزشکی مانند عصبکشی از میان برود نباید از آنتی بیوتیک به کار گیری کنیم. ولی در حالتی‌که شخص سیستم ایمنی ضعیفی داراست، مجاز به مصرف آنتی بیوتیک هستیم.

برای عفونت دندان چه آنتی بیوتیک‌هایی وجود دارااست؟
بیش تر از ۱۰۰ نوع باکتری در دهن بشر معاش می‌نماید. برخی از این باکتری‌ها مضر بوده و میتوانند عفونت دندان را به وجود بیاورند. البته بایستی بدانید که از کدام آنتی بیوتیک‌ها برای چه عفونتی به کار گیری فرمائید و ترازو مصرف آن چقدر بایستی باشد.

به همین ادله بایستی نوع باکتری ساخت‌و‌ساز کننده عفونت به صحت تشخیص داده گردد. معمولا دندانپزشکان آنتی بیوتیکی را پیشنهاد می‌نمایند که روی طیف متعددی از باکتری‌ها اثر بگذارد.

خانواده پنی سیلین‌ها
در بیشتر مواقع دندانپزشکان برای از فی مابین بردن عفونت دندان پنی سیلین‌ها را پیشنهاد می‌نمایند. ادغام آموکسی سیلین و کوآموکسی کلاو به طور تقریب بر روی همگی‌عفونت‌های دندانی موءثر میباشد. دوز مصرف آموکسی سیلین ۵۰۰ میلی گرم، هر ۸ ساعت میباشد. همینطور دوز مصرف کوآموکسی کلاو با دقت به حیث دندانپزشک ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت میباشد.

اعتنا: در حالتی که به آنتی بیوتیک خاصی آلرژی دارید مسلما با دندانپزشک میان بگذارید تا از دارو‌های جایگزین برای معالجه عفونت به کارگیری نمایند.

روش های درمان عفونت دندان چیست؟

۵ بازديد

معالجه عفونت‌های دندانی می بایست بوسیله دندانپزشک همگانی یا این که کارشناس رقم بخورد. تعیین آنتی‌بیوتیک مطلوب برای معالجه عفونت دندانی به دست اندرکاران زیادی مثلا نوع عفونت، نوع باکتری‌ها، مقاومت دارویی و تاریخچه پزشکی متخصص دندانپزشک  شخص بستگی دارااست.

شیوه های معالجه عفونت دندان چیست؟
مصرف آنتی‌بیوتیک: در برخی مفاد، دکتر معالج ممکن میباشد آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین، کلیندامایسین، مترونیدازول و آزیترومایسین را برای معالجه عفونت‌های دندانی تجویز نماید. اساسی میباشد که برای دوری از ساخت و ساز مقاومت دارویی در باکتری‌ها، دستورها پزشک معالج را به اعتنا دنبال کرده و عصر درمانی را کاملا به نقطه پایان برسانید حتی در‌حالتی که علائم بهبود زودتر چشم شوند.
جراحی: در برخی مورد ها، در شرایطی که عفونت به عصب و لثه رسیده باشد، جراحی اجرا می گردد تا عفونت را از دربین برده و دندان را نجات دهند.
عصب کشی: در حالتی که عفونت به حدی پیش رفت کرد‌ه باشد که دندان را انذار ‌نماید، دندانپزشک ممکن میباشد تمایل به عصب کشی دندان بگیرند.
جرم گیری: در برخی موردها، عفونت‌های دندانی ممکن میباشد از جرم‌ زیاد دندان‌ها به وجود بیاید. در این حالت، جرم‌گیری تحت عنوان بخشی از معالجه عفونت دندان در حیث گرفته می شود.
مهم ترین نکته این میباشد که در شکل وجود علائم عفونت دندان، به دندانپزشک خویش مراجعه کرده و به تشخیص وی مطمئن باشید.

قرص ناپاک کم آب کن حاذق برای عفونت دندان در چه هنگامی تجویز میشود؟
به کارگیری از آنتی‌بیوتیک برای معالجه عفونت دندانی در مفاد ذیل ممکن میباشد تجویز خواهد شد:

عفونت با درد شدید
در‌صورتی‌که شما درد شدید دندان دارید که نماد‌ای از عفونت دندانی میباشد، دکتر معالج ممکن میباشد آنتی‌بیوتیک را برای در اختیار گرفتن عفونت و کاهش درد تجویز نماید.

تورم و التهاب شدید
در شرایطی که که محیط دندان یا این که لثه تورم و التهاب وجود داراست، آنتی‌بیوتیک ممکن میباشد بوسیله پزشک معالج تجویز خواهد شد تا التهاب را در دست گرفتن نماید.

خطر نشر عفونت به بخش‌های دیگر
عفونت دندانی می تواند به نصیب‌های دیگر از تن منتقل گردد. دکتر معالج ممکن میباشد به‌تیتر پیشگیری از این تکثیر، آنتی‌بیوتیک را تجویز نماید.

بعداز جراحی دندان
بعد از جراحی استخوان یا این که کشیدن دندان، دکتر معالج آنتی‌بیوتیک را تحت عنوان پیشگیری از عفونت تجویز می نماید.

کلاً، عفونت‌های دندانی ممکن میباشد از دست اندرکاران مختلفی نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها یا این که قارچ‌ها ناشی شوند. در حالتی که علائم عفونت دندانی مانند درد، تورم، التهاب و حتی تب داشتید، دندانپزشکان می توانند نسبت به تشخیص و معالجه این عفونت مبادرت نمایند.
قویترین چرک الود کم آب کن برای عفونت دندان
در تحت مثال‌هایی از ناپاک کم آب کن‌های توانا که ممکن میباشد برای معالجه عفونت باکتریایی دندان و لثه استعمال شوند را تحقیق می‌کنیم. همینطور بعضا از داده ها ضروری برای هر ناپاک کم آب را ذکر میکنیم. البته اعتنا داشته باشید که تصمیم درباره به کارگیری از هر دارو می بایست به وسیله دندانپزشک رقم بخورد.

آموکسی‌سیلین (Amoxicillin):
نوع: پنی‌سیلین

سازوکار تاثیر: مهار سنتز دیواره‌ سلولی باکتری‌ها

دقت: ممکن میباشد آلرژی پیش آید.

کلیندامایسین (Clindamycin):
نوع: لینکوزامید

سازوکار تاثیر: مهار سنتز پروتئین در باکتری‌ها

موردها مصرف: عفونت‌های باکتریایی دندان و لثه، به ویژه در مواقعی که آموکسی‌سیلین مطلوب نباشد.

دقت: ممکن میباشد عوارض جانبی داشته باشد.

مترونیدازول (Metronidazole):
نوع: نیتروآئید

سازوکار تاثیر: مهار سنتز دی‌ان‌آی باکتری‌ها

اعتنا: ممکن میباشد تداخل با مصرف الکل داشته باشد.

آزیترومایسین (Azithromycin):
نوع: ماکرولید

سازوکار تاثیر: مهار سنتز پروتئین در باکتری‌ها

اعتنا: برای برخی عفونت‌ها ممکن میباشد مطلوب نباشد.

پنی‌سیلین V (Penicillin V):
نوع: پنی‌سیلین

سازوکار تاثیر: مهار سنتز دیواره‌ سلولی باکتری‌ها

اعتنا: ممکن میباشد آلرژی پیش آید.

سفتریاکسون (Ceftriaxone):
نوع: سفالوسپورین

سازوکار تاثیر: مهار سنتز دیواره‌ سلولی باکتری‌ها

معمولاً برای: عفونت‌های باکتریایی دندان و لثه، به ویژه در مواقعی که داروهای دیگر مؤثر نباشند تجویز میشوند.

دقت: ممکن میباشد تداخل با داروهای دیگر داشته باشد.

دندان عقل در چه سنی رشد پیدا می‌کند؟

۶ بازديد

بیشتر اشخاص ۴ دندان عقل دارا هستند، که در هر کدام از چهار منطقه دهن (بالا، زیر، چپ و راست) یکی‌از قراردارد. این دندان‌ها معمولا در مکان خویش قرار نمی‌گیرند و عوض اینکه به صورت نرمال رویش نمایند، ممکن میباشد به جهت فضای محصور و وجود بقیه دندان‌ها، به طور عمودی یا این که غیر منظم خارج بیایند. این سبک از دندان‌های عقل ایرادات زیادی مثل درد، تورم و تداخل با دندان‌های همسایه را  متخصص دندانپزشک ساخت می‌نماید.

دندان عقل در چه سنی پرورش پیدا می‌نماید؟
دندان عقل، که تحت عنوان دندان‌های سوم مولر نیز شناخته میگردد، معمولاً در زمان بلوغ و بزرگسالی در سنین ۱۷ تا ۲۵ سالگی در اشخاص آغاز به رویش می‌نماید. این دندان‌ها از نگاه تعداد و طرز پرورش، شخص به شخص گوناگون میباشد. در برخی اشخاص ممکن میباشد به هیچ عنوانً خارج نیاید یا این که بسیار دیرتر در زمان بزرگسالی و ۳۰ سالگی ظواهر شوند.

دندان عقل با چه مشکلاتی رو به رو می‌گردد؟
یک کدام از اشتباهات شایع دندان‌های عقل این میباشد که به جهت فضای محصور در دهن، این دندان‌ها ممکن میباشد به طور فشرده و فارغ از جاگیری مطلوب پرورش نمایند.
به این دلیل که نمی شود آن را به صدق پاک کرد سبب به درد و تورم میشوند.
به جهت جاگیری نامناسب و خطاها در تمیزکردن، دندان‌های عقل ممکن میباشد سبب ساز التهاب و عفونت لثه شوند که با درد، تورم و قرمزی یاور میباشد. این شرایط به اسم پریکورنیتیس شناخته می گردد.
گاهی دندان‌های عقل به دندان‌های همسایه فشار متعددی وارد می‌نمایند که سبب ساز به تغییر تحول شرایط و دکوراسیون غیرطبیعی دندان‌های همسایه می گردند.
دندان‌های عقل به جهت شرایط قرار گیری غلط در دهن ممکن میباشد مبتلا تشکیل که می باشد‌ها یا این که تومورهای خرد در نزدیکی دندان‌ها یا این که لثه شوند.
دندان عقل به چه شکل رویش می‌نماید؟
دندان‌های عقل (دندان‌های مولر سوم) میتوانند به صورت‌های مختلفی در دهن رویش نمایند، به ویژه هنگامی که مقام مکانی قابل قبولی برای آنان وجود نداشته باشد. درپی برخی از صورت‌های متداول رویش دندان‌های عقل را پژوهش می کنیم.

رویش عمودی بی آلایش
در بعضا از اشخاص، دندان‌های عقل به صورت عمودی در مکان خویش در ستون دندانی پرورش می‌نمایند. این شرایط کم کم چشم می گردد و درصورتی که که دندان‌ها به صدق منزه شوند و به ایرادات دندانی دیگر باعث نشوند، هیچ مشکلی ساخت نمی کنند.

پرورش افقی به سمت دندان‌های همسایه
یکی خطاها شایع دندان‌های عقل، رویش افقی به سمت دندان‌های همسایه میباشد. در‌این‌صورت، دندان عقل به دندان‌های همسایه فشار وارد کرده و به هم عکس العمل می‌نمایند. این نحوه پرورش باعث به تغییر تحول وضعیت دندان‌های همسایه یا این که بقیه خطاها دندانی می گردد.

رویش افقی به سمت لثه
در برخی مورد ها، دندان‌های عقل به سمت لثه پرورش می‌نمایند که سبب ساخت مشکلاتی نظیر التهاب لثه، عفونت و درد میگردد.

پرورش عمودی یاروهمدم با زایده یا این که چه کسی است
در مفاد معدود، دندان عقل ممکن میباشد به هم پا که می باشد‌ها یا این که تومورهای خرد در حوالی دندان‌ها یا این که لثه پرورش نماید.

رویش ناقص یا این که نصفه مخفی
گه گاه دندان‌های عقل به صورت ناقص رویش می‌نمایند و در حالت‌ نصفه مخفی در دهن قرار میگیرند که می تواند به ادغام‌های غیرطبیعی باعث گردد.

این تنوع در صورت‌های رویش دندان‌های عقل نماد میدهد که نظارت و تشخیص ظریف از طرف دندانپزشک موردنیاز میباشد. لحاظ دندانپزشک درباره حالت دندان‌های عقل، اثر آن ها بر بقیه دندان‌ها، سالم دهن و لثه بسیار اصلی میباشد. در حالتی که که مشکلاتی با دندان‌های عقل خویش دارید، عالی میباشد با دندانپزشک مشاوره فرمایید.
فرایند تشخیص و کشیدن دندان عقل
کشیدن دندان عقل یا این که دندان‌های مولر سوم، که تحت عنوان کار جراحی دندان شناخته می گردد، در وقتی سفارش میگردد که دندان‌های عقل به مشکلاتی مانند درد، التهاب، تداخل با دندان‌های همسایه یا این که اشتباهات دیگر باعث میگردند. درپی مراحلی که در طول کشیدن دندان عقل ایفا می شود را تحقیق میکنیم.

مشورت کردن با دندانپزشک
پیش از تمایل به کشیدن دندان عقل، خوب میباشد با دندانپزشک خویش مشاوره فرمائید. دندانپزشک قادر است شرایط دندان‌های عقل و نیاز به کشیدن آنان‌را آنالیز کرده و ارشادوراهنمایی مورد نیاز را ارائه دهد.

تست‌ها و تصویربرداری
در برخی مورد ها، دندانپزشک ممکن میباشد از تست‌های تشخیصی مانند اشعه X-ray یا این که CT Scan استعمال نماید تا تصویر ظریف‌تری از شرایط دندان عقل و اثر آن بر دندان‌های محیط به دست آورد.

نرم افزار‌ریزی پیش از جراحی
چنانچه دندانپزشک تمایل به کشیدن دندان عقل بگیرد، اپ‌ریزی دقیقی برای جراحی اجرا می دهد. این طراحی برنامه مشمول تجزیه و ارزیابی ظریف وضعیت دندان، نیاز به برش و جراحی و اقدامات بعداز جراحی مانند تجویز داروها و موعظه‌های بعداز جراحی میشود.

تدبیرها بعداز جراحی
بعداز جراحی کشیدن دندان عقل، دندانپزشک شما سفارش‌های خاصی را برای محافظت و التیام درد و تورم پس از جراحی ایفا میدهد. این سفارش‌ها دربرگیرنده تجویز داروها، رژیم غذایی، به کارگیری از یخ و تکنیک‌های دیگر مراقبتی میباشد.

حفظ از آسیب‌ها
بعداز جراحی، ممکن میباشد جراحت‌ و خون ریزی‌های مقداری‌در محل کشیدن دندان عقل به وجود آید. می بایست از تغییرات طبیعی در جراحت‌ها خبر داشته باشید و سفارش‌های دندانپزشک را رعایت فرمائید.

برای معالجه دندان درد چه داروهایی میشود استفاده کرد؟

۷ بازديد

برای معالجه دندان درد چه داروهایی می قدرت خورد؟
ایبوپروفن برای دندان درد

ایبوپروفن یک مسکن دندان درد میباشد که در دو دوز 200 و 400 میلی گرم در داروخانه ها وجود داررد. اما اشخاصی که در گیر خون‌ریزی یا این که اشتباهات قلبی می باشند نمی توانند از قرص ایبوپروفن  متخصص دندانپزشک  استعمال نمایند.

این دارو فارغ از ورژن در کشور‌ایران و بیشتر کشورها قابل تنظیم میباشد و در‌صورتی‌که بازداشتن مصرفی برای این دارو نداشته باشید (به عنوان مثال خون‌ریزی گوارشی، اشتباهات قلبی مانند اجرا جراحی بای پس پیشین اخیر و وجود آلرژی دارویی شناخته گردیده به‌این دارو و…) می‌توانید آن را برای دندان درد خویش به کارگیری نمائید. صورت ژلاتینی کپسولی این دارو (با اسم ژلوفن در کشور ایران شناخته گردیده) جذب گوارشی شل تری نسبت به قرص دارااست.

کتوپروفن دارویی هم خانواده با ایبوپروفن میباشد که تاثیر کارکشته ای بر التیام دندان درد دارااست اما اینک در بازار جمهوری اسلامی ایران به صورت همگانی نیست. پیروکسیکام و کتورولاک در بازار کشور ایران مو جود میباشد. کتورولاک به عنوان مثال داروهای این خانواده میباشد که صورت تزریقی آن هم در بازار وجود دارااست.
داروهای مطلوب برای التیام دندان دردهای شبانه
ژلوفن برای معالجه دندان درد

ژلوفن (Gelofen) از مسکن های غیرکورتونی و از خانواده ایبوپروفن میباشد. از این التیام دهنده درد در مفاد بسیار استعمال می‌گردد. دندان درد معمولا با مصرف این دارو رفع میشود. خلال این از داروی ژلوفن در التیام دردهایی مثل آرتریت یا این که درد مفاصل، درد استخوان، تب، نقرس و دردهای زمانه قاعدگی به کارگیری میشود.این دارو معمولا به طور کپسول یا این که قرص ژلوفن 400 یا این که 200 گرمی در داروخانه ها جان دار میباشد.
دندان دردهایمان را به چه شکل با چه داروهایی معالجه کنیم؟
نوافن و بقیه دارو های ترکیبی برای دندان درد

نوافن یک قرص دندان درد توانمند میباشد و ترکیبی از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین است. هر یک‌سری داروهای ترکیبی در التیام دندان درد اثرگذار میباشد، اما در مصرف آنها می بایست احتیاط بیشتری نشانه اعطا کرد. زیرا احتمال حساسیت یا این که عوارض ناخواسته با ارتقا تعداد ادغام های دارو ارتقا می‌یابد.

داروهای ترکیبی ضددرد اکثر اوقات دربردارنده ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین می‌باشند که در معالجه دندان درد مفید شناخته میگردند. این داروها اکثر زمان ها به صورت کپسول و با اسم های تجاری مانند نوافن، آسیفن، مگافن و… عرضه می‌شوند اما اکثر زمان ها ترکیبات یکسانی دارا هستند. ادغام استامینوفن و کدیین هم در بازار کشور‌ایران وجود داراست که فارغ از ورژن اکنون از داروخانه ها قابل تهیه و تنظیم میباشد.

در کشورهای دیگر داروهای ترکیبی ضددرد متنوعی که دربردارنده اکسی کدون (ضددرد مخدر) میباشند، وجود دارا هستند. هرچند داروهای ترکیبی در التیام دندان درد اثر نیکی آرم داده اند البته در مصرف آن ها می بایست احتیاط بیشتری نشانه بخشید چون احتمال آلرژی با عوارض ناخواسته با ارتقا تعداد مخلوط های دارو ممکن میباشد ارتقاء یابد.
رفع درد دندان با داروهای ضد درد
مفنامیک اسید برای درد دندان

مفنامیک اسید به مجموعه ای از داروها وابستگی دارااست که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی اسم دارا هستند. این دارو برای التیام دردهایی مانند دندان درد، دردهای عضلانی، دردهای ناشی از قاعدگی، سردرد و… مصرف میشود و صرفا درد و التهاب را کاهش میدهد و تاثیری در معالجه بیماری ندارد.

بعضا از بیماران، به غلط مفنامیک اسید را چرک الود کم آب کن میدانند و تصور می نمایند که عفونت دندان آنان با میل کردن این دارو از میان می رود. برطرف شدن درد را هم به برطرف شدن عفونت دندان ربط می‌دهند. اسم دارو وشکل رایج کپسولی آن هم (در بازار کشور‌ایران) روی این برداشت غلط تاثیر داشته میباشد.

چه داروهایی برای دندان درد مطلوب اند؟
آنتی بیوتیک برای معالجه دندان درد

مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی کمکی به کاهش درد دندان نمی نماید. در مواقع تورم و تب، آنتی بیوتیک ها ممکن میباشد در در دست گرفتن علایم با کاهش فشار بافتی امداد کننده باشند، البته آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین تاثیر ضد دردی ندارند.
داروهایی برای معالجه دندان درد
دگزامتازون برای دندان درد

دگزامتازون و بتامتازون برای مثال داروهای کورتونی می باشند که متاسفانه در مرزو بوم ما مصرف و حتی تجویز آنان بیش تر از حد موردنیاز میباشد که برای تندرست زیانبار میباشد. برای اخذ کورتون از داروخانه تجویز پزشک معالج ضروری و فروش آنان فارغ از ورژن ممنوع میباشد. کورتون هایی مانند دگزامتازون در دندان های ساده نباید استعمال شوند. تاثیر این داروها بیشتر ضدالتهابی میباشد. این داروها ابدا در خط نخستین و دوم تجویز دندان پزشکان نیستند و خوب میباشد تا جایی که ممکن میباشد از آن ها برای التیام دندان درد استعمال نشود.