میکروبیولوژی هالیثوزیس

۱۱ بازديد

2- پوشش زبانی

پوشش زبانی متشکل از یکتریها، سلولهای ریزش یافته و بزاق دهانی یکی مهم‌ترین دست اندرکاران اتیولوژیک هالیتوزیس میباشد. یک استیناف نماد اعطا کرد که در بیشتراز 60% از ٢٠٠٠ ‏مریض مراجعه کننده به یک کلینیک تنفس، پوشش زبانی به تنهایی و یا این که یاروهمدم با التهاب پریودنتال با بروز هالیتوزیس مرتبط بود. اکثری از مطالعات محل چندن پوششی را در عقب گویش بیان کرده اند یعنی جایی که بیلیون ها باکتری مثلا یکتریهای غیر هوازی در آن حیطه حضور دارا‌هستند و قدرتمند به ساخت و ساز  متخصص دندانپزشک مواد بدبو می‌باشند.

٣ ‏- میکروبیولوژی هالیثوزیس

‏باکتریهای جداگانه گردیده از بزاق، باکترهای نتیجه ها از بلاک نواحی در گیر به زنژیویت یا این که بریودنتیت و نیز باکتریهای بدست آمده از گویش در موقعیت آزماینتگاهی قوی به ساخت مواد بدبو می باشند. در مطالعات مداخله گرانه که توفیق قابل توجهی در بهبود کلینیکی هالیتوزیس داشته اند، کاهش این باکتریها آرم داده شد‌ه‌است. بر این محور، بعنوان بخشی از در دست گرفتن کلینیکی هالیتوزیس بایستی درمانهای ضدمیکروبی مکانیکی و شیمیایی درنظر گرفته گردد.

٢ ‏-علل غیر دهانی هالیتوزیس

‏در کلینیکهای تنفس مشاهده گردیده است که هالیتوزیس با منشا غیر دهانی غالبآ با خطاها گوش و حلق و بینی مثل تانسیلیت، سینوزیت، وجود جسم فرنگی و رینیت رابطه ‏داشته میباشد. در دو تحقیق ارتباطی تن هالیتوزیس و اشتباهات گوارشی یافت نشد. با این هم اکنون، در دو بازرسی دیگر احتمال وجود رابطه فی مابین خطاها گوارشی و هالیتوزیس آرم داده شد بطوری که معالجه خطاها گوارشی موجب بهبود هالیتوزیس شوید. موقعیت استرس زا نیز باعث به ارتقاء هالیتوزیس میگردد. در بعضا اشخاص که از هالیتوزیس گلایه دارا هستند، بوی نامطبوعی به وسیله دکتر احساس نمی‌شود و یا این که وجود VSC ‏در هوای بازدم آن ها شناسایی نمیشود. این موقعیت هالیتوفوبی نامیده می‌شود که ‏یک اختلال سایکولوژیک میباشد و بهبود آن به درمانهای غیر دهانی نیاز داراست.

کنترلکلیئیکی

6- تشخیص

اگاهی از بدبویی به وسیله دور‌وبری ها
‏بوی دهن به وسیله خویش شخص قابل شعور وجود ندارد و مریض معمولآ بوسیله بقیه افراد نسبت به بدبویی دهن خویش با خبر می‌گردد. ولی اینکه به شخصی گفته خواهد شد دارنده دهن بدبویی میباشد، طاقت فرسا میباشد. نتیجه ها نتایج از تشخیص به طرز احساس بویایی بایستی با احتیاط گزینه تعبیر و تفسیر قرار گیرد. گزارشات از یک کلیندک تنفس نشانه بخشید بدش از 70% بیماران از روش دیگرافراد متوجه مشکلشان شدند، در حالیکه در مطالعه دیگر صرفا 24% اشخاص سالمند به وسیله سایرین دریافتذد که دارنده تنفس بدبو هستند. این اختلاف حاصل ممکن میباشد بدلیل تفاوت در جمعیت های آیتم مطالعه ساخت گردیده باشد (تفحص اولیه مرتبط با بیماران یک کلینیک تنفس بود و مثال های بازرسی دوم اشخاص مسن بودند که به روس مثال گیری سهل وآسان وارد پژوهش شدند). در پژوهش بورنتستین و همیاران دربین گزارش



هالیتوزیس به وسیله خویش شخص و نظارت های کلینیکی همبستگی ضعیفی مشاهده شد.

نظارت های ارگانولپتیک

‏­شم بویایی بشر در رسیدگی هالیتوزیس تحت عنوان ´´استاندارد طلایی´´ در حیث گرفته می‌شود. معمول ترین سیستم سکو بندی جهت طبقه بندی هالیتوزیس مرتبه بندی ارگانولپتیک میباشد که بوسیله روزنبرگ و مک کالوچ معرفی شد. برای اندازه گیری ارگانولپتیک به یک شخص فراگیری چشم نیاز میباشد که از توان قابل اطمینانی در موضوع´ تشخیص هالیتوزیس بهره مند باشد. هاس و همیاران در یک استیناف blinding نماد دادند این نحوه از امکان تکرار نیکی برخوردار‌است. حدس جایگاه بندی ارگانولپتیک بعنوان استاندارد طلایی بر این پابه میباشد که بینی بشر توانا به استشمام و تشخیص ترکیبات خوشایند و نا مطلوب و نیز بقیه ترکیبات نامطبوع جانور در هوای بازدمی میباشد.

سنجش VSC

همواره این نیاز وجود دارااست که بررسی هوای تنفس از روش سنجش های معدودّی اجرا گیرد. متداول ترین ترکیبات بدبو که در هالیتوزیس قابل شناسایی میباشند، VSC ‏ میباشد که از سولفید هیدروژن، گونه های متیل مرکاپتان و برخی مواد دیگر تشکیل‌شده میباشد. ابزارهای مختلفی برای سنجش VSC اختراع شد‌ه‌است از Halimeter (Interscan, Chatsworth, USA) که در مطب قابل به کار گیری میباشد و می‌تواند دکتر معالج و هم مریض را از موقعیت تنفس باخبر سازد. مقادیر > 75 ppb حاکی از وجود یک هالیتوزیس بدیهی میباشد. می بایست اعتنا داشت که حاصل نتایج از سنجش VSC و بقیه روشهای تشخیصی بسیار متغیرند. بویژه حاصل اندازه گیری در ساعتها گوناگون روز گوناگون میباشد و قویآ پایین اثر بقیه متغیرهای مخدوش کننده جای دارد.

آزمایشات میکروبیولوژی

‏سنجش VSC ‏صرفا میتواند 18% تا 67% از بوهای شناسایی گردیده به شیوه ارگانولپتیک را تشخیص دهد. چون بینی قابلیت و امکان تشخیص گونه های بوها را داراست و قادر است خلال ترکیبات VSC ‏ بخش اعظمی از ترکیبات جانور در هوای تنفسی را که نتیجه ها متابولیسم میکروبی میباشد، شناسایی نماید. بخش اعظمی از این ترکیبات به سادگی قابل اندازه گیری نمی باشند و برخی از آن‌ها همانند اسید های چرب ترانس ودیگر فراورده های بدبو صرفا از روش نحوه های آزمایشگاهی قابل اندازه گیری می باشند .

یکی روشهای تشخیصی، شناسایی باکتریها و آنزیم های تولیدکننده ترکیبات بدبو در پلاک یا این که پوشش زبانی مبتلایان به هالیتوزیس میباشد. سه نوع باکتری Treponema denticola)، Porphyromonas gingivalis و Tannerella forsythia در

‏بروز بیماری پریودنتال رابطه دارا‌هستند، ضمن VSC، اسیدهای چرب فرّار را نیز ایجاد می نمایند. شناسایی این باکتریها در یک شخص قادر است داده ها بیشتری را در باب کارداران تولید بدبویی آماده آورد. دانستن به وجود این ارگانیسم ها از روش شناسایی آنزیم یا این که آنزیم هایی که موجب تجزیه BANA (benzoyl-DL-arginine-naphthylamide)می گردند، امکانپذیر میباشد. این ماده یک پیش ساز صناعی تریپسین میباشد و موجب تشکیل یک مخلوط رنگی می شود. با اعمال بعضی تغییرات، این سنجش آنزیمی به یک تست به عنوان BANA Test (BANAMet LLC,Ann Arbor,USA) تبدیل گردیده است که جاری ساختن آن در مطب (chairside) فقط ۵ ‏تا ١٠ ‏دقیقه ارتفاع می‌کشد. این نحوه میتواند آنز،م یا این که آنزیم های متبوع را در مثال های پلاک و پوشش زبانی شناسایی نماید.

‏تست BANA ضمن VSA ‏، وجود بقیه ترکیبات دخیل در ساخت هالیتوزیس را علامت میدهد. کوزلوسکی ‏و همیاران دریافتند که آزمایش BANA با درجات ارگانولپتیک بدست آمده از آحاد دهن، لهجه و بزاق همبستگی قابل توجهی داراست ولی با مقادیر VSCهمبستگی مفهوم دار نشانه نداد. با جاری ساختن بررسی رگرسیون مولتیپل و با پیش بینی درجات ارگانولپتیک بعنوان متغیر وابمته، مشاهده شد. فاکتور کردن حداکثر مقادیر VSC و BANA در رگرسیون باعث به پدیدار شدن یک همبستگی معنا دار میشود. آن‌ها فیض گرفتند که آزمایش ٩ ‏ BANA یک طرز کمکی معمولی میباشد که در ملازمت و همراهی با اندازه گیری VSC ‏قادر است داده ها نادرّی بیشتری را در قضیه بدبویی دهن آماده آورد.

ادهزیوها

۶ بازديد

برخلاف دیگر متاع ها، نیترات پتاسیم از روش رسوب کریستالها موجب انسداد توبول ها یا این که کاهش جریان هیدرولیکی عاج دندان نمیشود. بر پایه ی مطالعات ویلچگر و ارمرت (28) و بستنی (74)، نیترات پتاسیم تاثیر ضد آلرژی دندانی داراست. باور بر اینست که ارتقاء غلظت پتاسیم بیرون سلولی در پیرامون فیبرهای عصبی موجب دپلاریزاسیون این فیبرها میگردد و از ریپلاریزاسیون، کار آکسونها و عبور پاداش های عصبی پرهیز می نماید و بنابراین پتانسیل فعالیت عصبی متخصص دندانپزشک  را غیر فعال می سازد.

کلرید استرنسیم و کلرید زینک هر دو رسوب دهنده پروتئینها می باشذد. آنان با رسوب مواد ارگانیک و دناتوره کردن ادنتوبلاست ها موجب تشکیل یک لایه غیر قابل عبور می‌شوند که از تکان مایعات خودداری می نماید و تاثیر انسدادی داراست. بعداز اجرا نظارت در زمینه ی جریان مایعات عاجی، مینکوف و اکسلرود (75)بدین سود رسیدند که مصرف خانگی و منظم خمیر دندانهای دربردارنده ‏کلرید استرنسدم 10% یک شیوه اثرگذار در کاهش DH میباشد.

اما درصورتی که استرنسیم و فلوراید هم زمان در یک فرآورده جانور باشند، با هم وا~ش میدهند. منش پرهیز از این واکذش، استعمال از استات استرنسیم و فلوراید است ( ٧6،٧٧ ‏).

ادهزیوها



‏مواد ترمیمی چسبنده و ادهزیوها تحت عنوان سیلر در توبولهای عاجی قابل به کارگیری هستند. بعضی مطالعات اثرات این مواد بر عاج اکسپوز گردیده ضایعات منطقه سرویکال را تحقیق کردند و آرم دادذد آنان باعث مهر و موم استوار و مدید توبولهای عاجی میگردند به جز در مواقعی که ماده ترمیمی در گیر شکستگی خواهد شد( ٩٠ ‏).

‏ضد آلرژی های رزینی مانند اشکال Gluma Desensitizer (Heraeus Kulzer) کالا هایی می باشند که با عاج لینک برقرار می نمایند و میتوانند بطور موءثر موجب انسداد توبولهای گشوده عاجی شوند. آن ها بمنظور اثر فوری و وقتگیر برهه زمانی پیاده سازی گردیده اند و

‏ضد آلرژی های رزینی مانند گونه های Gluma Desensitizer (Heraeus Kulzer) مال هایی می باشند که با عاج لینک و پیوند برقرار می نمایند و میتوانند بطور موءثر موجب انسداد توبولهای گشوده عاجی شوند. آن‌ها بمنظور اثر فوری و زمان بر بازه زمانی پیاده سازی گردیده اند و تحقیق های کلینیکی اینگونه آثاری را نماد داده اند. این مواد نسبتا نو میباشند و برای معالجه آلرژی دندانی امیدوارکننده هستند. ترکیبات اساسی آنان هیدروکسی اتیل متاکریلات (HEMA)، کلرید بنزالکوندم، گلوتارآلدئید و فلوراید است.

HEMA موجب انسرداد فیزیکی توبول های عاجی می‌گردد و گلوتارآلدئید موجب منعقد پروتئین های پلاسمایی مو جود در مایع توبولهای عاجی می‌گردد و به این ترتیب سبب به کاهش نفوذپذیری عاج می شوذد. HEMA ممکن میباشد بوسیله عاج دندان و کلاژن جذب خواهد شد و گلوتارآلدئید می‌تواند با کلاژن و آلبومین سرم گاوی لینک و پیوند عرضی تشکیل دهد. این یافته ها که نتیجه ها بازرسی کین و همیاران ( ٧٩ ‏) میباشد، تاثیر ضد آلرژی گلوما را از روش دو برخورد توصیه میکنند. در برخورد اولیه، گلوتارآلدئید با بخشی از آلبومین سرمی جان دار در مایع عاجی برخورد می‌دهد که سبب ساز به رسوب آلبومین می‌شود. آنگاه در مرحله دوم، واکذش گلوتارآلدئید با آلبومین سبب به پلیمریزاسیون HEMA می‌گردد.

رزین کامپوزیت ها و سمان های گلاس آینومر همینطور وارنیش ها و ادهزیوهای دندانی میتوانند تحت عنوان مواد پرکننده فعالیت نمایند و بنابراین منافذ ورودی توبولهای گشوده دندانی را مسدود می نمایند و با تشکیل یک پوشش مهر و موم

‏لیزرراپی که بوسیله کیمارو و همیاران برای معالجه DH سفارش شد‌ه‌است( ٨۵ ‏)، بسته به نوع لیزر و پارامترهای گزینه استعمال فی مابین 5.2 ‏تا ١٠٠ ‏درصد موءثر بوده میباشد. طبق تحقیق آن‌ها، لیزر نسبت به بقیه روشهای درمانی موثرتر میباشد، اما اثربخشی آن در آلرژی های شدید دندانی کمتر میباشد. مکانیسرم لیزر در معالجه DH به خیر شناخته نشده میباشد( ٨۵ ‏).

کننده بازدارنده از آلرژی دندانی می‌شوند. اما کاربرد مواد ترمیمی برای معالجه DH می بایست به مواقعی محصور خواهد شد که از دست رفتگی ساختار دندان وجود دارااست( ٨٣ ‏- 6٩،٨٠ ‏).

‏در استیناف پاول، گوردون، و جانسون کاهش شایان توجه آلرژی دندانب بعداز ترمیم post-operative DH)) نسبت به تک تک محرکها، صرفا در استعمال از گلاس آینومر یا این که رزین کامپوزیت و یا این که ترکیبی از رزین کامپوزیت با لاینر گلاس آینومر مشاهده شوید. پس از 6 ‏ماه کاهش آلرژی نممبت به مشوق هوا ٧٨ ‏- ۵٧ ‏درمدد، گرما.٨٠ ‏´ و سوز‌و‌سرما ٧6 ‏- ۵٧ ‏درصد گزارمش شد.



گرچه در ارتباط ترمیم ضایعات سوای پوسیدگی حوزه‌ سرویکال اختلاف حیث وجود داراست. ولی اکثر متخصصان جاری ساختن ترمیم را فقط در مفاد جراحت ساختارهای دندانی، اکسپوز شدن پالپ، دشواری ایجاد کرد دنچر بدلیل شرایط ضایعه و نیز بروز ایرادات استتیک ضروری می‌دانند.

‏درمانهای تهاجمی خیس مانند ایفا ترمیم و برداشت پالپ در مواقعی بعنوان معالجه انتخابی بکار برده میگردند که بهبود درد بوسیله روشهای محافظه کارانه با ناکامی روبرو خواهد شد( ٨٢ ‏).

دوماژم پا لیزر

‏لیزرراپی که به وسیله کیمارو و همیاران برای معالجه DH پیشنهاد گردیده‌است( ٨۵ ‏)، بسته به نوع لیزر و پارامترهای آیتم استعمال میان 5.2 ‏تا ١٠٠ ‏درصد موءثر بوده میباشد. طبق تفحص آنان، لیزر نسبت به بقیه روشهای درمانی موثرتر میباشد، ولی اثربخشی آن در آلرژی های شدید دندانی کمتر میباشد. مکانیسرم لیزر در معالجه DH به خیر شناخته نشده میباشد( ٨۵ ‏). گرچه طبق توصیه پاشلی‏( 47 ‏) بهبودی نتایج

از لیزرتراپی ممکن میباشد بدلیل منعقد و رسوب پروتئین پلاسمای مو جود در مایع عاجی و یا این که از روش تغییر‌و تحول عمل فیبرهای عصبی نتایج خواهد شد. رسیدگی مک کاتی و همیاران ( 86 ‏) نماد بخشید بهبود DH قادر است بدلیل تغییراتی باشد که در سطح عاج ریشه فیس میدهد و بطور فیزیکی توبولهای عاجی را مسدود می نماید.

درمان لبخند لثه ای

۱۳ بازديد

معالجه
ارتودنسی
دارای تخصص ارتودنسی دندان‌ها را بعداز نظارت سیم‌کشی می‌نماید تا دندان‌ها خارج بزند و با مشخص و معلوم شدن قسمت بیشتری از دندان‌ها برزگ بودن لثه کمتر  متخصص دندانپزشک جلب دقت نماید.

اصلاح لبخند لثه‌ای به نحوه ارتودنسی درمانی غیرتهاجمی و در عین حالا مجال‌بر میباشد، که ممکن میباشد ماه‌ها یا این که حتی سال‌ها به ارتفاع بیانجامد.

دیگر مزیت ارتودنسی این میباشد که می‌اقتدار هر سیرتکامل ایراد به‌هم فشردگی و بی‌نظمی دندان‌ها یا این که بایت را هم‌زمان با اصلاح لبخند معالجه کرد.

کار جراحی لثه با لیزر یا این که چاقوی جراحی
کارشناس لثه بافت مازاد لثه را با لیزر یا این که چاقوی جراحی برمی‌داراست.

این جراحی کار راحتی میباشد و حاصل آن آنی میباشد. با این هم اکنون می بایست بدین نکته دقت فرمایید که در حالتی‌که مقدار متعددی استخوان تحت لثه وجود داشته باشد،

لثه مجدد در محل نخستین پرورش می‌نماید و به مجبور می بایست فعالیت جراحی لثه (ژنژیوکتومی) بعداز یک‌سری ماه تکرار گردد.

جراحی ارتقا ارتفاع تاج دندان
در شرایطی که لبخند لثه‌ای توسعه یافته‎خیس باشد،

می بایست مقدار بیشتری از بافت لثه برداشته خواهد شد.

برای این عمل عملی موسوم به جراحی ارتقاء ارتفاع تاج دندان اعمال میگردد.

این جراحی زیر بی‌حسی موضعی جاری ساختن می شود تا مریض تماماً ریلکس باشد. بافت لثه به آرامی از روی استخوان زیرین بلند میگردد.

بافت قابل انعطاف برداشته میگردد و بخشی از استخوان پایین لثه بازنویسی میگردد.

آنگاه بافت لثه صورت داده و واحد سنجش میشود و در شرایط مناسب قرار می گیرد.

بعد از این معالجه دندان‌ها رفیعتر چشم میگردد و لثه‌ها کمتر جلب دقت می‌نماید.

جراحی عمودی فک بالا

در‌صورتی‌که لبخند لثه‌ای پی‌آمد پرورش بیش تر از حد فک بالا باشد،

جراح دهن و دندان فک بالا را کوتاه می‌نماید و آن را به سمت بالا می برد.

این کار پایین بیهوشی همگانی ایفا می گردد و زیرا تماماً باطن دهن اجرا میشود، هیچ برشی روی پوست ساخت نمیشود.

جراح آغاز برشی افقی را در لثه‌های بالای دندان‌ها ساخت می‌نماید تا به استخوان دسترسی پیدا نماید.

در مرحله بعد از آن با ابزاری ظریف برش‌های افقی تمیزی را در استخوان فک بالا ساخت‌و‌ساز می‌نماید

و بخشی از استخوان را برمی‌دارااست تا فک بالا کوتاه خواهد شد.

بعداز جابجا کردن فک و قرار دادن آن در حالت دلخواه، جراح فک را با پلیت و اسکرو (پیچ) تیتانیومی به سیرتکامل‌ای اثبات می‌نماید که تا نقطه نهایی قدمت جنبش نکند.

بعد از آن جراح لثه‌ها را با نخ قابل جذب بخیه میزند.

فک بعداز تسکین یافتن و جوش میل کردن استخوان‌ها مانند گذشته توانا میشود و سعی طبیعی را بازمی‌یابد.

جراحی زیر آوردن لب

جراحی ذیل آوردن لب عملی میباشد که به خواسته کاهش بافت معلوم لثه بر روی بافت قابل انعطاف اعمال میشود تا لبخند زیباتر گردد.

این جراحی غالباً هنگامی اجرا می‌گردد که لب بالای مریض بیش فعال بوده و جنبش متعددی داشته باشد یا این که مغایرت اسکلتی منجر معین شدن مقدار متعددی لثه هنگام لبخند زدن بشود.

درین شغل جراحی لب بالا ذیل آورده میشود تا مقدار کمتری از بافت لثه نمایان خواهد شد و لبخندی دیدنی‌خیس و طبیعی‌خیس خوی خواهد شد.

جراح آغاز برشی را در بافت لثه و غشاء مخاطی بروی دندان‌های بالا تولید می‌نماید تا بتواند بخشی از بافت را بردارد.

بعد از آن جراح لب بالا را در نقطه‌ای زیر‌خیس اثبات می‌نماید تا لثه‌ها را بیشتر بپوشاند.

جراح بعداز آن که لب بالا را به محل تازه بخیه زد،

جنبش عضله‌های مسئول بالا کشیدن لب از روی خط لثه هنگام لبخند زدن را محدودتر می‌نماید.

ژنژیوکتومی چیست؟

ژنژیوکتومی به جراحی حذف بافت لثه گفته می‌شود.

این طریق وقتی ما یحتاج میشود که بافت لثه از دندان کنار رفته میباشد و پاکت های عمیقی دربین دندان و لثه صورت گرفته میباشد.

بروز پاکت در بین دندان و لثه، پاک کردن پلاک، کلکولوس و بقایای مواد غذایی در دهن را طاقت فرسا می نماید.

ارتقاء عمق پاکت و پلاک بیماری لثه را تشدید می نماید و منجر بروز التهاب و عفونت در آن می گردد.

نحوه معالجه:
ژنژیوکتومی معمولا پیش از آن اجرا میشود که بیماری لثه به استخوان حمایت کننده دندان و بافت های فضا جراحت بزند.

این طریق درمانی مشمول برداشتن و صورت دهی دوباره به بافت مریض لثه برای بر طرف کردن پاکت فی مابین لثه و دندان می‌شود.

با از دربین بردن پاکت لثه، ژنژیوکتومی راهی برای دسترسی و دیدن تارتار و صاف کردن خطوط ریشه در دست دندانپزشک قرار می‌دهد.

این طریق قابلیت بهبودی و رجوع ظواهر طبیعی لثه را مهیا می نماید.

آیا عصب کشی دندان موردنیاز میباشد؟

۱۲ بازديد

اکثر بشر ها در زمان معاش در گیر دندان درد گردیده اند. بعضا ها دردکم و مختصر و برخی ها هم درد شدید یار و همدم با آبسه و ورم شکل.
دردهای دندانی درجات مختلفی دارا هستند. گاهی تنها یاور با غذاهای محکم و یا این که آب سرد و دمنوش داغ درد داریم، درصورتی که این علائم را دورازشوخی نگیریم و برای معاینه پیش دندانپزشک نرویم، این علائم روز آپ تو دیت شدیدتر میگردد، به طوریکه درد دائمی می‌شود و دیگر تحمل آن طاقت فرسا متخصص دندانپزشک  می‌شود.
فرآیند پوسیدگی به‌این شکل میباشد که آغاز پوسیدگی در مینا و عاج دندان واقعه می افتد، در صورتی در‌این مرحله معالجه شکل گیرد، دیگر نیازی به عصب کشی دندان وجود ندارد ولی در حالتی‌که معالجه نشود، میکروبها به پالپ دندان وارد می‌شوند و سبب تولید التهاب و ارتقاء وسعت می‌شوند و فشار باطن محیط پالپ بالا می رود، در فیض به ایستگاه های عصب دندان فشار میاید و درد بیشتر می‌شود. در هنگام خواب، فشار خون درون پالپ بیشتر از روز میباشد، برای همین درد در شب ها بیشتر می گردد.
در صورتی عفونت را هر چه سریعتر از فی مابین نبریم، این عفونت و التهاب کبیر و پخش میگردد و به فضاهای همسایه دندان هم شیوع می نماید و شاهد آبسه و ورم در نزدیکی دندان هستیم.
دندانپزشک هنگام عصب کشی، آغاز دندان را بدون نقص پاک کرده و پوسیدگیها را بیرون می نماید و آن‌گاه وهله به پالپ دندان میرسد و با وسایل منحصر به فرد و شستشوی فراوان ، عصب را از باطن ریشه ها بیرون می نماید و به طور کاملً کانالها را از میکروب پاک سازی می نماید، آنگاه درون ریشه ها را با مواد سازگار با نسوج انسانی، لبریز می نماید.
ولی این پروسه ممکن میباشد یار با درد و حزن باشد.
گاهی ما یحتاج میباشد که مریض یار با معالجه، آنتی بیوتیک و مسکن هم به کار گیری نماید تا به طور کاملً درد و عفونت بر طرف شود.
در جلسات آتی معالجه، تاج دندان مالامال می گردد و یا این که در‌حالتی که نیاز باشد دندان روکش شود.

در جواب بدین پرسش که عصب کشی دندان چیست؟ می بایست اظهار‌کرد این نحوه معالجه دربرگیرنده بیرون کردن ریشه یک دندان، پاک کردن و صورت دادن به فضای شبکه و در غایت مالامال کردن آن به خواسته خودداری از نفوذ باکتری بدین حوزه‌ و رجوع باکتری ها به سیستم روان دندان میباشد.

مقصود از جاری ساختن این فعالیت تهیه نمودن قابلیت و امکان باقی ماندن دندان در دهن فارغ از وجود اعصاب و روان زنده در آن میباشد و بدین ترتیب می اقتدار از درد احتمالی در هنگام جویدن طعام خودداری کرد و به خواسته هدف ها زیبایی دندان را در محل خویش در دهن نگهداری نمود.



آیا عصب کشی دندان موردنیاز میباشد؟


عصب کشی دندان تنها وقتی نیاز میباشد که معلوم خواهد شد بافت قابل انعطاف راس دندان به اسم پالپ که در صورت فوق نشانه داده گردیده، عفونی گردیده‌است. دراین‌صورت دندان پزشک معالج حالت دندان های شمارا تحقیق کرده و از عکس رادیولوژی برای تشخیص وجود عفونت باکتریایی استعمال می نماید. در عکس برداری رادیولوژی از پرتو ایکس برای عکس برداری از دندان های مریض استعمال میگردد و براین اساس می اقتدار از عکس تهیه و تنظیم گردیده برای تشخیص اشتباهات احتمالی دندان استفاده نمود. عفونت پالپ معمولاً در فیض پوسیدگی دندان ساخت و ساز میگردد.

علائم ساخت و ساز عفونت دندان در دهن دربرگیرنده مفاد تحت میباشد:


درد در طول مصرف طعام و آبمیوه های گرم یا این که سرد
درد در طول گاز تصاحب کردن یا این که جویدن
لق شدن دندان
با بسط عفونت ساخت و ساز گردیده، این علائم اکثر اوقات با مردن پالپ یا این که عصب دندان از دربین می رود. به‌دنبال به لحاظ میرسد دندان شما معالجه شد‌ه‌است، البته عفونت در واقعیت به سیستم شبکه ریشه دندان توسعه پیدا نموده است. بقیه علائم احتمالی آتی مرتبط با این خلل دربرگیرنده موردها ذیل میباشد:

درد در طول گاز تصاحب کردن یا این که جویدن
ورم در لثه مجاورت دندان مجروح
ترشح ناپاک از دندان مصدوم
ورم شکل
تیره رنگ شدن دندان مصدوم
درصورتی که که درد دندان شما توسعه و گسترش کرد، اساسی میباشد که با دندان دکتر معالج برای تحقیق و معالجه ریشه دندان تماس گرفته و ملاقات فرمایید.

طرز عصب کشی دندان (معالجه ریشه)


برای معالجه عفونت در ریشه شبکه آغاز بایستی باکتری ها را حذف کرد.حذف باکتری می‌تواند یار با حذف قسمتی از دندان باشد و یا این که عملکرد خواهد شد که صرفا باحذف باکتری دندان تندرست مراقبت خواهد شد و معالجه ریشه یا این که عصب کشی صورت بپذیرد .بعد از حذف باکتری شبکه ریشه را مالامال کرده و دندان با پرکردن یا این که با تاج بسته می شود .در اکثر اوقات مفاد بافت ملتهب در نقطه نهایی طبیعتا تسکین خواهد یافت. قبلی ازدرمان ریشه (عصب کشی) معمولا از یک بی حسی موضعی به کار گیری می‌شود و این به‌این مضمون‌ میباشد که عصب کشی نباید دردناک باشد و نباید حس نا مطلوب تری از یک شرایط پرکردگی داشته باشد.در مان شبکه ریشه معمولا برنده میباشد و از هر 10 نفر 9 نفر می توانند تا 10 سال دندان خویش را نگه دارا هستند.

هنگامی که بافت عصبی دندان یا این که پالپ ان تعدی روءیت کرد یاکتری ها به باطن پالپ دهن نفوذ پیدا کرده و در انجا انتشار می گردند. این باکتری ها و بقایای فاسد پالپ می‌تواند سبب ساز ساخت و ساز عفونت یا این که ابسه شوند.

آبسه یک بسته مملو از پلشت میباشد که در نقطه پایان شبکه ریشه تشکیل می‌گردد و وقتی صورت می‌دهد که عفونت از کل شبکه ریشه قبل باشد و به نقطه پایان شبکه رسیده باشد. خلال ابسه عفونت در شبکه ریشه قادر است عوارضی را ساخت نماید ازجمله:

حیف کردن استخوان فضا نوک ریشه
اشتباهات نفوذ عفونت به خارج از ریشه.ترک ایجادشده در دندان می‌تواند به لثه ها و یا این که از شیوه های سیرتکامل به پوست نفوذ پیدا کند .
پیش از معالجه ریشه یا این که عصب کشی ممکن میباشد دندانپزشک شما از دندان های مجروح عکسی بگیرد. این فعالیت به وی اذن خواهد بخشید تا یک تصویر بدیهی و پر‌نور از شبکه ریشه داشته باشد و حجم هرگونه اسیبی را تحقیق کند.

طی عصب کشی، معالجه شبکه ریشه معمولا زیر بی حسی موضعی اعمال می گیرد. در برخی از مورد ها که دندان مرده میباشد و حساس وجود ندارد ممکن میباشد به بیحسی نیاز نباشد. بعضی اوقات ممکن میباشد دندان به رنج بی احساس گردد. در‌این سیرتکامل موردها دندانپزشک می‌تواند از تکنیک های ویژه بیحس کننده موضعی برای اعتقاد از اینکه درمانش دردناک نخواهد بود استعمال نماید.

کامپوزیت ونیر ها

۱۰ بازديد

کامپوزیت ونیر ها

کامپوزیت ونیر ها در واقع روکش های دندانی از متاع کامپوزیت میباشند . کامپوزت ها نرم بوده و متناسب با دندان ها برروی دندان قرار میگیرند ، کامپوزیت ونیر ها قابلیت و امکان پیاده سازی لبخند را به دندانپزشک زیبایی می‌دهند و از این رو سبب ساز میگردد که تنوع بسیار بالایی در صورت و ظواهر دندان ها وجود داشته متخصص دندانپزشک  باشد .
دندانپزشک زیبایی با اعتنا به هیبت کلی رخ و با به کارگیری از دانش زیبایی شناسی مناسبترین و ایده آل ترین روکش را برای دندان های شما در لحاظ می‌گیرد . یک کدام از مزیت های کامپوزیت ونیر ها امکان رنگ پذیری آنان میباشند ، میتوانید با اعتنا به ذوق وسلیقه ی خویش و اما با اعتنا به رنگ پوست و هیبت لب ها مطلوب ترین رنگ و معیار سفیدی را معلوم فرمایید .
این مزیت سبب می‌شود که شما دندان هایی هم رنگ با بقیه دندان هایتان داشته باشید و در واقع در حین لبخند از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید . کامپوزیت ونیر ها روکش هایی می باشند برای کارگذاری آن ها بررروی دندان نیازی به تهیه و تنظیم در لابراتوار وجود ندارد و در واقع دندانپزشک پس از معاینه ی ظریف آنها را با مواد هم رنگ دندان برروی دندان هایتان فیکس می کند
کاربرد کامپوزیت ونیر ها

به جهت اینکه هیچ سیرتکامل مسافت و یا این که موادی دربین دندان و روکش های کامپوزیتی نیست از این رو هیچ سیرتکامل آسیبی به دندان های اساسی وارد نمی‌شود ، به علاوه این نوع روکش ها مقاوم و مستحکم بوده و ماندگاری در حدود ۱۰ سال خواهند داشت .
در صورتیکه که قصد به اصلاح طرح لبخند دارید می‌توانید از ونیر های کامپوزیتی به کارگیری نمایید ، خودباوری بالا به هم پا یک لبخند قشنگ و اما جذابیت بیشتر ارمغان ونیر کامپوزیت ها می باشند که صرفا در حین یک گردهمایی می‌توانید به آن دست یابید .
به یاری کامپوزیت ها می‌توانید فارغ از تراش دندان و تخریب مینای آن دندان هایی سلامت و روشن خواهید داشت.
با دقت به واحد سنجش عنایت تعیین دنداپزشک در این زمینه نیاز میباشد تا شما پیش از هر سیرتکامل مبادرت نسبت به دندانپزشک زیبایی خویش باور بی نقص و جامع را حصول فرمایید و یک دکتر معالج حرفه‌ای و زبده در مورد دندانپزشکی زیبایی گزینش فرمایید .
دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است ، هنگامی که‌این روکش ها بر روی دندان قرار میگیرد نیاز به حفظ های ما یحتاج از جانب شخص دارااست . رعایت موردها بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای درست میتواند قدمت کامپوزیت ها را به بیش تر از ۱۰ سال برساند .
این قالب های دقیق و بسیار نازک کاربرد های فراوانی برای اصلاح معایت ظاهری دندان دارا هستند و اما بسیار مقاوم و مستحکم می باشند . کامپوزیت ها به یاری مواد رنگ دندان برروی دندان فیکس می‌شوند و هیبت دهی به دندان ها را جاری ساختن میدهد .

محافظت از دندان های کامپوزیت گردیده

برای حفظ از دندان ها به طور تر و تمیز مسواک بزنید ، گاز زدن پس از لامینیت کردن دندان بلامانع میباشد ولی می بایست توجه داشته باشید که خردن آجیل های محکم مانند پسته های رمز بسته و فندق میتواند به لامینیت ها جراحت وارد نماید و کمی از آن را در گیر سابیدگی کند . ولی یک کدام از مزیت های کامپوزیت ها این گزینه میباشد که پس از زخم می قدرت به عبارتی دندان تخریب گردیده را اصلاح نمود در حالی که لامینیت های سرامیکی بایستی مجموعاَ بده بستان شوند.
اشخاصی که دندان های خویش را کامپوزیت کرده اند می بایست اعتنا داشته باشند که پس از میل کردن مواد غذایی مانند دمنوش و قهوه و یا این که خوراکی هایی که مواد رنگی دارا هستند دندان های خویش را مسواک نمایند، چون کامپوزیت ها نیز مانند دندان های خویش شخص دارنده خواص رنگ پذیری میباشد و در حالتی که که از حفظ آن غافل باشید ممکن میباشد مبتلا تغییر و تحول رنگ شوند .
ولی کمی تغییر‌و تحول رنگ درین شیوه طبیعی میباشد و نیاز میباشد تا مدتی یک توشه دندان ها را پالیش کنید .

آیا کامپوزیت ها بازدارنده پوسیدگی دندان میگردند ؟

بخش اعظمی از اشخاص بر این باورند که لامینیت ها بازدارنده جراحت دیدن دندان میشوند و شخصی که دندان های خویش را لامینیت می نماید نیازی به نگهداری از دندان نداشته و این فرمان بوسیله لامینیت ها اعمال می گردد . ولی این تصور بسیار اشتباه میباشد چون این لایه ی بسیار نازک و دقیق بعداز نصب برروی دندان مانند یک بافت از دندان شود و در صورتی‌که که دندان های اساسی شما در گیر جراحت خواهد شد لامینیت نیز زخم می بیند. بد وجود ندارد بدانید که هیچ مسافت ای بین صدف دندان و لامینیت ها نیست و این لایه ی نازک کامپوزیتی یا این که سرامیکی بعداز نصب فارغ از هیچ درز یا این که مسافت ای از دندان برروی آن قرار میگیرد . به این ترتیب نگهداری از دندان ها پس از لامینیت نیز بایستی ادامه داشته باشد .

کامپوزیت ونیر ها با امکان گزینش ترازو سفیدی دندان ، قادر است اکثری از ایرادات ظاهری دندان ها اعم از پریدگی ، شکستگی ، بد رنگی ، بد فرمی و بهم ریختگی ها را اصلاح کند . به یاری این نحوه درمانی می‌توانید اصلاح طرح لبخند را در کمتر از یکسری ساعت جاری ساختن دهید و از یک فیس قشنگ و جالب لذت ببرید .
به یاری کامپوزیت ونیر ها اصلاح شدیدترین بهم ریختگی های دندانی قابلیت و امکان پذیر میباشد
توضیحات :
کامپوزیت ونیر مواد رنگ دندانی میباشد که میتواند تحت عنوان یک ماده ی مستحکم و مقاوم عیوب دندان را بر طرف کند ، برای قرار دادن لامینیت های کامپوزیتی برروی دندان نیازی به تراش مینای دندان نداریم . در شرایط کلی تراشیدن حدود ۳ میلی متر از دندان برای دندانپزشک زیبایی مجاز میباشد ، البته در‌این شیوه نیازی به هیچ سیرتکامل تراش دندان وجود ندارد و اکثر زمان ها این شیوه درمانی به طور تک گردهمایی ای خواهد بود .
کامپوزیت ونیر ها از متاع کامپوزیت بوده و به راحتی نسبت به هیبت دندان های اساسی قابل تغییر و تحول و هیبت دهی می‌باشند.

چرا هزینه ایمپلنت دندانی گران میباشد ؟

۱۰ بازديد

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان نوعی مبنا تیتانیومی سازگار با سلول های تن میباشد. از ایمپلنت های دندانی تحت عنوان جایگزینی مطلوب و مستمر به مکان یک یا این که یکسری دندان از دست رفته به کارگیری میشود. بعداز قراردادن ایمپلنت به وسیله دندانپزشک در درون استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش میخورد. روند جوش میل کردن معمولا 3 تا 4 ماه ارتفاع کشیده، آن گاه نصیب تاج و روکش دندان تشکیل‌شده و بر روی محور  متخصص دندانپزشک قرار می‌گیرد.

حیف کردن یک یا این که یک‌سری دندان اثر به سزایی در صورت و اساسی خیس از آن در روحیه و اعتماد‌به‌نفس اشخاص دارااست. با به کار گیری از ایمپلنت های دندانی میتوان ضمن بازیابی بضاعت جویدن طبیعی، رخ طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به شخص بازمی گرداند. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی قابلیت پذیر میباشد.

گونه های ایمپلنت دندان

او‌لین چیزی که مریض مستلزم به ایمپلنت به ذهنش متبادر میگردد این میباشد که کدامیک از گونه های ایمپلنت خوب میباشد و گاها مبهوت از اشکال ایمپلنت های دندانی جان دار در بازار ( گونه های ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و … ) معالجه خویش را به تعویق می اندازد. غافل از اینکه چیره ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه بوسیله دندانپزشکی که عمل را می‌داند جاری ساختن پذیرد. مهارت دندانپزشک در معالجه ایمپلنت امری بس اساسی و ضروری میباشد.

چرا هزینه ایمپلنت دندانی گران میباشد ؟

انگیزه گرانی ارزش ایمپلنت دندان به نسبت بقیه درمانهای سنتی دندانپزشکی ، هزینه فیکسچر ( قسمت کاشتنی گونه های ایمپلنت دندانی ) و قطعات پروتزی ( اباتمنت اساسی و برخی موقت، آنالوگ، پیچ اباتمنت ) و… که به هزینه لابراتواری یک‌سری برابری پروتز ( روکش ایمپلنت ) نسبت به روکش دندانهای معمولی اضافه می شود، هست.

ایمپلنت دندان هزینه ای مشتمل بر فیکسچر + قطعات پروتزی + هزینه ی لابراتوار را داراست. ( بها ایمپلنت بی نقص )

در صورتی‌که فقط یک دندان از دست رفته باشد
ایمپلنت دندان جلو

برای مالامال کردن این فضای بی دندانی، از روشی به اسم بریج (پل) استعمال می‌گردد. در‌این معالجه، نیاز به تراش دندان های همسایه حوزه‌ بی دندانی برای جایگزینی دندان میباشد. نقطه ضعف این معالجه، زخم وصال به دو دندان سلامت میباشد که باعث به پوسیدگی آن‌ها نیز میگردد. افزون بر آن به جهت تحریک نشدن استخوان، نظارت تدریجی استخوان نیز به وجود می‌آید.

این در حالی میباشد که ایمپلنت دندان خیر فقط به دندان های همسایه جراحت نمی رساند، بلکه کاشت ایمپلنت به جهت تحریک استخوان حوزه‌ بی دندانی بازدارنده از بررسی استخوان می گردد. هزینه ایمپلنت دندان جلو مساوی بها ایمپلنت هر دندان دیگر است و فرق نمیکند.

در صورتیکه تعدادی دندان از دست رفته باشد
برای مالامال کردن این نوع حیطه بی دندانی، معمولا از پروتز متحرک به کارگیری می گردد. پروتزهای متحرک با قلاب به دور دندان قرار می‌گیرند. درین معالجه با وجود اینکه نیازی به تراش دندان های همسایه وجود ندارد، ولی سنگینی و فشار مبنا ها به دندان های اساس باعث به لق شدن دندان های همسایه و در فیض پوسیدگی دندان ها می گردد.

دراین مورد نیز می قدرت با کاشت ایمپلنت، ضمن مراقبت زیبایی ظاهری، بازدارنده جراحت وصال به دندان های تندرست و استخوان فک شد.

در حالتی که همگی دندان ها از دست رفته باشد

اثبات کردن دندان تصنعی و مصنوعی با ایمپلنت

دراین باره معمولا از پروتزهای بی نقص متحرک به کارگیری می‌گردد. پروتزهای بی نقص متحرک ایرادات اکثری را برای مریض از قبیل: لقی پروتز در دهن، مشقت تکلم و … تولید می نماید. حالا آنکه با ایمپلنت های دندانی می اقتدار راحتی و زیبایی را مریض بازگرداند. ( ایمپلنت دندان تصنعی )
خیلی از شماها حد اقل یک توشه عصب کشی را تجربیات نموده اید …. معمولا هر که کارش به عصب کشی می‌رسد پیش از اون یک زمان درد دندان را تحمل نموده است و معمولا خویش روند عصب کشی هم ممکن میباشد همدم با درد باشد و در غایت پس از عصب کشی هم ممکن میباشد چندین روزی درد داشته باشیم ….. تمامی اینها سبب می گردد که عصب کشی حافظه آور درد برایمان باشد بریم راز اصل مقاله ..

۱- با ساختمان دندان سلامت آشنا شدید اینهم تصویر دندانی که مبتلا پوسیدگی گردیده و به عصب رسیده. ورود میکروبها به پالپ دندان منجر تولید التهاب در پالپ گردیده و این التهاب منجر افرایش وسعت پالپ گردیده و با دقت به اینکه پالپ دندان در یک محیط بسته واقع گردیده سبب ساز ارتقا شدید فشار داخلی پالپ می گردد. این ارتقاء فشار باعث به فشار داخل شدن به ایستگاه های عصب دندان گردیده و دندان درد آغاز می شود . انگیزه اینکه دندان درد شبها بیشتر میباشد این میباشد که موقعی که دراز می‌کشیم این فشار داخلی پالپ دندان گشوده هم بیشتر می‌گردد. در زمانهای قدیم به تجربیات دریافته بودند و سیخ داغ گردیده به محل پوسیدگی وارد میکردند دندان درد بهتر می شد. انگیزه آن بود که با رخنه‌ کردن سقف پالپ و روان شدن خون فشار درون پالپ کاسته شده و درد معدود می شد. ماهم در مطب نشست اولیه اینگونه کاری می کنیم اما مدرنتر ؟! و با بیحسی و فرز و توربین دندانپزشکی پالپ را گشوده کرده و پانسمان می‌کنیم و این عمل سبب بهتر شدن دندان درد می گردد

۲- بعداز پاک کردن و برداشتن پوسیدگی به کانالهای درون ریشه دسترسی پیدا می کنیم …. این کانالها می بایست از هر نوع بافت قابل انعطاف و احتمالا میکروبها و …. تطهیر گردیده و کانالها هیبت داده شوند …. این عمل بوسیله فایلها ایفا می شود و بعداز این مرحله کانالهای ریشه مهیا لبریز کردن می شود .

۳- کانالهای ریشه با موادی به اسم گوتا پرکا لبریز می شود… این مواد سازگار با نسوج انسانی میباشد و موادی همپا داراست که سبب مشاهده آن بوسیله رادیوگرافی می‌شود و ضمنا توانائی صورت پذیری و فشرده شدن را پیدا میکنن … تا این مرحله به دو توشه رادیو گرافی نیاز میباشد تا بشود ارتفاع بدون نقص ریشه دندان را اندازه گرفته و از لبریز شدن بدون نقص ریشه مطمئن شد …. لبریز کردن بدون نقص و سیل آن عنایت بسزائی دارااست و عدم مهر و موم شدم بدون نقص ریشه سبب باخت معالجه ریشه دندان گردد …بعداز مالامال کردن ریشه معمولا دندان با پانسمان موقت مالامال می گردد به دو انگیزه …. اولیه اینکه این درمانها زمان بر میباشد و معمولا مریض خسته میگردد …. در ثانی این امور احتمال درد و اندوه های بعد از آن عصب کسی را به همدم دارااست که معمولا مالامال کردن بی نقص را برای نشست بعد از آن و اعتقاد و باور از جدا شدن درد احتمالی موکول می کنیم ….

۴-ترمیم تاج دندانهای عصب کشی گردیده می بایست با تمرکز شکل بگیرد زیرا هم نسج دندانی متعددی تخریب گردیده و هم به انگیزه عصب کشی دندان کم آب و آسیب پذیر می گردد …. معمولا دندانهای عصب کشی گردیده بایستی با پین باطن شبکه همدم با یک ماده سفت مثل آمالگام مالامال گردیده و آن‌گاه مسلما روکش خواهد شد … هر یکسری روکش دندان هزینه بردار میباشد ولی قیمت آن را دارااست که از باخت احتمالی دیواره های دندان جلو گیری نماید…. …معمولا ضایعات نوک ریشه و آبسه احتمالی با یک معالجه عالی ریشه بهبودی پیدا میکند

پیوند استخوان

۱۳ بازديد

جراحی کامل گیجگاهی ‌زیرواره‌ای
در‌صورتی‌که دیگر طرز های درمانی محافظه کارانه خیس اثرگذار واقع نشوند، دکتر معالج شما ممکن میباشد به خواسته کاهش درد اختلالات کامل گیجگاهی، جراحی را پیشنهاد نماید که می‌تواند مشمول جراحی بده  متخصص دندانپزشک  بستان کامل گردد.

لینک استخوان
در قوانینی جراح ممکن میباشد از استخوان تصنعی و مصنوعی، قسمتی از استخوان خودتان یا این که اهدایی به وسیله سایر افراد به مراد لینک مفاصل و ترمیم استخوان های شکسته و یا این که اصلاح استخوان هایی که به خیر ترمیم نشده اند، به کار گیری نماید.
عوارض استعمال از پستانک برای خردسالان
مکیدن انگشت یا این که پستانک به برهه زمانی زمانبر اثر نامطلوبی بر دندان ها و زیبایی لبخند طفل می گذارد. معمولاً خردسال ها در نوزادی و سنین تحت، انگشت مکیدن یا این که پستانک تناول کردن را برای آهسته شدن اضطراب خویش جاری ساختن می‌دهند البته به گذر زمان فرصت این عادت نادر رنگ گردیده و شکاف میشود. با این حالا در بعضی از خردسال ها ممکن میباشد عادت انگشت مکیدن یا این که پستانک مکیدن ادامه پیدا نماید و اثر بدی بر سالم دهن و دندان های وی بگذارد.
چرا مکیدن انگشت یا این که پستانک بد میباشد ؟
همانگونه که گفته شد این عادت در نوزادی و سنین تحت فوایدی برای نوباوه دارااست و هیچ مشکلی ساخت نمی نماید. در واقع این فعالیت سازوکار غلبه بر اضطراب، خستگی و یا این که آغاز دندان درآوردن میباشد. معمولاً پستانک یا این که انگشت مکیدن سبب ساز میشود نوپا ریلکس خیس به خواب برود.

البته متاسفانه در شرایطی‌که این عادت بالاتر از حد نرمال ادامه پیدا نماید، اثر بدی بر دندانها و زیبایی لبخند نوباوه در آجل میگذارد. در حالتی‌که طفل شما بالای ۴ سال سن دارااست ولی هنوز پستانک در دهن وی میباشد یا این که انگشت خویش را میمکد می بایست بدانید که دندانها و فکهای وی به گذر زمان تغییر و تحول صورت یافته و نیاز به ارتودنسی پیدا می نماید.

اثر مکیدن انگشت یا این که پستانک بر دندان ها
مکیدن انگشت و پستانک بعد از ۳ سالگی منجر می گردد دندان های بالایی و پایینی شلوغ گردیده و از ستون بیرون شوند. معمول ترین مشکلی که در تاثیر این عادت بد در کودک ها ساخت می گردد اپن بایت میباشد. اپن بایت یا این که بایت گشوده بدین مفهوم میباشد که زمانی که دهن خویش را می بندید دندان های بالایی و پایینی در جلوی دهن یا این که عقب دهن به هم نمیرسند و میان آنان مسافت وجود داراست.

در کودکانی که برهه زمانی وقتگیر انگشت یا این که پستانک می‌مکند اوربایت نیز چشم می گردد. اوربایت به وضعیتی می گویند که در آن دندان های جلویی بالایی بیش تر از اندازه زیر آمده و همپوشانی بیش تر از حد نرمال با دندانهای جلویی پایینی دارا‌هستند. در فیض همت این دندان‌ها مختل می شود.

اشتباهات دندانی دیگری که انگشت مکیدن تولید می‌نماید ساخت‌و‌ساز مسافت و ناهمراستایی دربین دندانها میباشد. همینطور فک ها ممکن میباشد تناسب خویش را از دست بدهند. این سبب ساز می‌شود جویدن طعام برای طفل سخت گردیده و یا این که حتی‌در برخی موردها تلفظ وی نیز پایین اثر قرار می‌گیرد.

خطاها نامرتبی و هم ستون نبودن دندان ها بعضی اوقات سبب کاهش خود‌با‌وری نوباوه و جلوگیری از خندیدن وی می‌گردد.

تغییر و تحول رویش فک و شکل
پرورش و تکامل و شکل از کودکی تا نوجوانی ادامه پیدا می نماید ولی مکیدن انگشت یا این که پستانک به دوران زمانبر بر پرورش و صورت آن ها مثلا عضله های دهن و شکل، استخوانهای فک و همینطور دندانها اثر می‌گذارد.

فشار مداوم ناشی از مکیدن انگشت و پستانک منجر میشود دندان ها جابجا گردیده و در موضع نامناسبی قرار بگیرند. در سود ساختار کلی شکل پایین اثر قرار می‌گیرد. از طرف دیگر این شغل سبب ساز میگردد فکها نتوانند رویش صحیح و متقارن و متناسب خویش را ادامه بدهند.

در مورد ها شدید، عضله های شکل تغییر‌و تحول می نمایند تا اختلال بایت (ناهمراستایی دندانها) را حل نمایند و تکلم یا این که جویدن را بهبود ببخشند. این حادثه پیامدهایی داراست که بر ساختار و زیبایی شکل اثر میگذارد و حتی ممکن میباشد سبب به ایراد کامل فک خواهد شد که نیاز به معالجه‌های کبیر دارااست. در‌این‌صورت در بزرگسالی نیاز به جراحی فک پیدا می نماید.

روش درست مسواک زدن

۱۱ بازديد

فرآیند ذیل، مسواک زدن به نحوه درست را توضیح میدهد:

مسواک را با مقداری آب مرطوب فرمایید تا نرمتر گردد. به اندازه یک نخود سبز، خمیر دندان متخصص دندانپزشک  روی مسواک بمالید.
مسواک را با زاویه ۴۵ جایگاه در مرز لثه و دندان بگذارید و با ملایمت دندانها را از لثه به سمت حاشیه دندان، با حرکات جارویی یا این که چرخشی مسواک پاک فرمائید.
ترتیبی در مسواک زدن در لحاظ بگیرید که فراموش نکنید کدام دندانها را مسواک زده اید. برای مثال از دندانهای جلو به سمت جپ بروید و آن‌گاه راست بروید یا این که هر ترتیب دیگری که دوست دارید را گزینش فرمایید.
آغاز سطح بیرونی دندانها را پاک فرمایید. بعداز نظافت کردن همگی دندانها، سطح داخلی دندانها را منزه نمائید و در پایان سطح جونده دندانها را منزه فرمائید.
لهجه خویش را نیز با مسواک منزه نمایید تا ذرات و باکتریهای چسبیده به آن تمیز شوند.
ما‌نده خمیر دندان، بزاق و آب دهن را خارج بریزید.
چندین دقیقه آن گاه، دهن را با آب سرد شستشو بدهید.
با مسواک برقی به چه شکل دندانها را منزه کنیم؟
مسواک زدن دندانها با مسواک برقی مقداری گوناگون میباشد به دلیل آن که راز مسواک تکان چرخشی یا این که ارتعاشی دارااست.
مسواک را با مقداری آب مرطوب فرمایید و به اندازه یک نخود سبز، روی آن خمیر دندان بمالید.
مسواک برقی را پر‌نور فرمایید و از دندانهای پایینی عقبی مسواک زدن را آغاز نمایید. رمز مسواک را با زاویه ۴۵ سکو نسبت به لثه، بگیرید.
فشار یه خرده وارد نمائید و هر توشه یک دندان را پاک فرمایید.
سراغ دندانهای بالایی بروید و از عقب دهن آغاز فرمائید و هر توشه یک دندان را منزه نمائید و آن گاه سراغ آجل بروید.
با رمز مسواک لهجه خویش را پاک فرمائید و از عقب لهجه به جلو بیایید.
بقایای خمیر دندان را خارج بریزید. یک‌سری دقیقه آنگاه دهن خویش را با آب سرد شستشو دهید.
با براکت ارتودنسی به چه شکل مسواک بزنم؟
مسواک زدن با براکت ارتودنسی هم شبیه مسواک زدن ساده میباشد صرفا یک سری مرحله بیشتر دارااست.

در حالتی‌که رینگ کشی به براکت متصل میباشد، آن را بردارید. هر سیرتکامل نصیب مستقل شدنی براکت را در آورید. آنها‌را بشویید و مکان تمیزی بگذارید تا پس از مسواک زدن مجدد آن ها را به براکت وصل نمایید.
مسواک و خمیر دندان را همچون مفاد قبلی فراهم نمایید.
با تمرکز فضا براکت و تحت سیم ارتودنسی را منزه نمائید.
سیم ارتودنسی را منزه فرمایید تا تمامی ذرات خوراک و پلاک چسبیده به آن منزه شوند.
دندانهای خویش را به ترتیب مسواک بزنید.
لهجه خویش را نیز با مسواک منزه فرمائید.
بقایای خمیر دندان و آب را خارج بریزد. در آینه دندانها را نظارت نمائید تا مطمئن گردید همگی پاک گردیده اند. یکسری دقیقه آن گاه، دهن خویش را با آب شستشو دهید.
بعد از کشیدن دندان، چه‌گونه مسواک بزنم؟
بعداز کشیدن دندان، بایستی در مسواک زدن بیشتر توجه نمایید.

مسواک را یه خرده مرطوب نمائید. در یک‌سری روز اولیه بعداز کشیدن دندان، خمیر دندان روی مسواک نمالید مگر این که دندانپزشک به شما گفته باشد.
دندانها را همچون مدام منزه نمائید ولی مراقب باشید روی محل دندان کشیده گردیده، مسواک نکشید. بایستی مراقب باشید لخته خون ساخته شده در حفره دندان کنده نشود.
در روز نخستین کشیدن دندان به خصوص چنانچه جراحی داشته اید، دهن خویش را با آب نشویید تا لخته خون روی محل کشیده دندان کنده نشود. روز بعداز آن، با ملایمت دهن را با آب بشویید.
چه طور به بچه در مسواک زدن امداد کنم؟
تا سن هفت سالگی بایستی خردسالان را هنگام مسواک زدن زیر حیث داشته باشید. به آن‌ها فراگیری بدهید قطعا خمیر دندان را خارج تف نمایند و قورت ندهند. ترتیب مسواک زدن و جهت جنبش مسواک (از لثه به سمت حاشیه دندانها) را به آنان خاطر بدهید.

فورا بعداز مسواک زدن دهن را نشویید.
بعد از مسواک زدن، خمیر دندان درون دهن را خارج تف فرمایید. البته برای شستن دهن مقداری حوصله فرمائید تا فلوراید مو جود در خمیر دندانی که در تماس با دندانها جای‌دارد، جذب گردد. در حالتی که دهن را فورا با آب بشویید، غلظت فلوراید کم شده و اثر گذاری آن نادر میشود.

آیا مورد نیاز میباشد دهانشویه به کار گیری کنم؟
استعمال از دهانشویه دربردارنده فلوراید، به پیشگیری از پوسیدگی دندان امداد می نماید. البته نباید دهانشویه را فورا بعد از مسواک زدن به کارگیری نمایید زیرا در این‌حالت، فلوراید خمیر دندان که روی دندانها باقی ماند، شسته می‌شود.

شایسته ترین فرصت برای دهانشویه چه وقتی میباشد؟
عالی میباشد دهن شویه را در حین دیگری که مسواک نمیزنید به کارگیری فرمایید به عنوان مثال بعداز نهار. یادتان باشد تا نیم ساعت بعد از دهانشویه، نباید چیزی بخورید یا این که بیاشامید.

چه داروهایی بعداز عمل لیفت سینوس تجویز می گردد؟

۱۳ بازديد

چه داروهایی بعداز شغل لیفت سینوس تجویز می گردد؟
داروهای مسکن
برای درد خفیف استامینوفن قادر یک یا این که دوتا هر چهار ساعت یک توشه ممکن  متخصص دندانپزشک  میباشد پیشنهاد خواهد شد.

برای دردهای در توان میانگین، ایبوپروفن ۸۰۰ میلی گرم ممکن میباشد تجویز خواهد شد یا این که به مکان آن یک سری ایبوپروفن دوز پایینتر پیشنهاد خواهد شد. اعتنا داشته باشید نباید بیشتر از ۲۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن در ۲۴ ساعت مصرف فرمائید.

برای دردهای شدید، مسکن های تخدیری (نارکوتیک) تجویز می‌شوند. این مسکن ها منجر خواب آلودگی و نماید شدن سرعت برخورد می‌شوند. بدین ترتیب بایستی از رانندگی کردن دوری کنید. از مصرف نوشیدنیهای الکلی نیز دوری کنید به دلیل آنکه اثر مخدری داروها را ارتقاء می‌دهند. این مخلوط می‌تواند خطرناک باشد.

آنتی بیوتیک (پلشت کم آب کن)
آنتی بیوتیک ممکن میباشد به طور شربت یا این که قرص داده خواهد شد. مطلقا طبق فرمان زمان معالجه آنتی بیوتیک را مجموع فرمائید. تنها درصورتی که که بدنتان به دارو برخورد آرم بخشید مصرف را متوقف نمایید و با پزشک تماس حاصل نمایید.

بعضی وقت ها مصرف آنتی بیوتیک یاروهمدم با ماست از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک خودداری می نماید.

دقت داشته باشید در‌حالتی که قرص ضد بارداری مصرف میکنید، داروهای آنتی بیوتیک اثر آنان‌را معدود می نمایند به این ترتیب از طریق دیگری هم برای اعتقادوباور به کارگیری فرمایید.

دهانشویه کلرهگزیدین
صبح که بیدار میشوید و شب تا قبل از این که بخوابید دهانشویه استعمال فرمایید.

پس از شغل لیفت سینوس چه غذاهایی نمیتوانم بخورم؟
بعد از بیهوشی، بایستی آغاز با مایعات تغذیه را آغاز فرمائید و کم کم غذاهای جامد بخورید. از نی نباید استعمال نمایید بلکه با جام آب بخورید. کار مکیدن قادر است خون‌ریزی را بدتر نماید.
هر غذای نرمی را می‌توانید بخورید البته کارایی فرمایید از جویدن با محل جراحی دوری کنید.
مصرف پروتئین برای تسکین یافتن بافتها مورد نیاز میباشد.
مایعات زیاد بخورید تا بدنتان خشک نشود.
در یک سری روز نخستین احتمالا غذایتان محصور میگردد. در‌این زمان با ارتقاء مصرف مایعات می بایست کمبود تغذیه را جبران نمایید.
دستکم ۶ استکان مایعات در روز می بایست بخورید. خودداری از خشک شدن تن به پیشگیری از موقعیت تهوع و استفراغ نیز امداد می نماید.
کارایی فرمائید یک وعده غذایی را حذف نکنید بلکه دفعات میل کردن بیشتر و معدود وسعت خیس باشد خوب میباشد.
در ۲۴ ساعت اولیه بعد از کار، از تناول کردن غذاهای داغ پرهیز کنید.
از تناول کردن غذاهایی که محکم می باشند یا این که ممکن میباشد ذرات آن پایین لثه در محل جراحی گیر نماید مانند آجیل، ذرت عطر داده، چیپس و تخمه خودداری کنید.
آیا سرگیجه بعداز شغل طبیعی میباشد؟
در‌صورتی‌که از شرایط دراز کشیده ناگهان بلند گردید بنشینید یا این که بایستید ممکن میباشد حس سرگیجه نمائید. در صورتی دراز کشیده اید تا قبل از این که ناگهان بلند گردید و بایستید، دستکم یک دقیقه بنشینید. به ندرت برخیزید تا بدنتان بتواند خویش را تطبیق دهد. در‌صورتی‌که هنگام ایستادن یا این که نشستن سرگیجه دارید، بلافاصله دراز بکشید تا غش نکنید.

چقدر خون ریزی بعداز جراحی سینوس لیفت طبیعی میباشد؟
فورا بعد از فعالیت لیفت سینوس می بایست انتظار کمی خون ریزی را داشته باشید. خون‌ریزی معدود، ترشح یا این که قرمز رنگ شدن بزاق تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی طبیعی میباشد.

در حالتی که خون ریزی شدید میباشد ممکن میباشد با کم آب و پاک کردن لخته گذشته و آن‌گاه گذاشتن یک گاز استریل نو بر روی جراحت و گاز به چنگ آوردن آن به بازه زمانی نیم ساعت، خون ریزی کاهش یابد.

در‌صورتی‌که موردنیاز میباشد گاز عوض گردد، می بایست گاز تازه را با آب سرد مرطوب فرمایید و آن را بچلانید تا گاز اندکی رطوبت داشته باشد. آن‌گاه آن را در دهن بگذارید. گاز کم آب لخته درست شده را جذب می نماید و سبب تحریک خون ریزی میشود.

با فروکش کردن خون ریزی، هر گازی را که برمی دارید به خون کمتری آغشته گردیده است. در صورتی خون ریزی ادامه پیدا کرد، می توانید نیم ساعت دمنوش کیسه ای مرطوب را روی آن بگذارید و گاز بگیرید. اسید تانیک جانور در دمنوش با منقبض کردن رگهای خونی به تشکیل لخته و انعقاد شدن خون یاری می نماید.

برای به دست‌کم وصال خون ریزی آینده، صاف بنشینید و از کار بدنی دوری کنید. از خم شدن و برداشتن هر وزن بیشتراز ۱.۵ کیلوگرم پرهیز کنید.

سیگار نکشید، با فشار آب دهن را خارج تف نکنید و از نی استعمال نکنید زیرا این امور می توانند موجب خون ریزی دوباره شوند.

اعتنا داشته باشید ممکن میباشد از بینی خون ریزی نمایید. این حالت بیش تر از سه یا این که چهار روز ادامه پیدا نمی نماید. در صورتی‌که ادامه یافت، تحرک را کنار بگذارید و روی صندلی بنشینید و در حالی که رمز خویش را به صندلی توکل داده اید، کیسه یخ روی محل بگذارید. در صورتی با این عمل خون ریزی سد نیامد با پزشک معالج تماس حاصل نمایید.

آیا بعداز کار صورتم ورم می نماید؟
ورم بعد از فعالیت لیفت سینوس طبیعی میباشد. می بایست انتظار ورم دور و بر دهن، سیرتکامل، چشمها و دو طرف شکل را داشته باشید در‌حالتی که چه فقط بعضی وقت ها در‌این حد ورم ساخت و ساز می‌گردد.

ورم کردن عکس العمل طبیعی تن به جراحی و آغاز فرایند ترمیم میباشد. ورم از روز اولیه بعداز جراحی مشهود میشود و پیاله دو سه روز به نقطع ی عطف خویش می‌رسد.

با این حالا می‌توانید با سوزوسرما دهی (کمپرس یخ) ورم را به دست کم برسانید. مسلما قطعات یخ را باطن حوله یا این که دستمال منزه بپیچید و بی واسطه آن را روی شکل نگذارید. بیست دقیقه کمپرس یخ را روی شکل بگیرید و بیست دقیقه استراحت بدهید.

این فعالیت را در ۴۸ ساعت نخستین بعداز جراحی جاری ساختن بدهید. بعد از ۴۸ ساعت، می‌توانید کمپرس گرم نیز به کارگیری نمائید.

در صورتی سفتی فک تا چندین روز بعداز فعالیت حادثه می افتد نگران نباشید، این برخورد طبیعی به جراحی میباشد.

سی و شش ساعت بعداز جراحی می‌توانید حرارت مرطوب در دو طرف شکل به کار گیری فرمائید تا ورم کاهش یابد. دقت داشته باشید تا دو سه روز نباید محل جراحی را حرارت بدهید.

در‌صورتی‌که رنگ روکش دندان عوض شده باشد چکار می بایست بکنم؟

۱۲ بازديد

در‌صورتی‌که رنگ روکش عوض شده میباشد چکار می بایست بکنم؟
او‌لین مبادرت این میباشد که دلیل آن معین گردد. بعداز این که متوجه شدید چه چیزی سبب ساز گردیده روکش تیره خیس خواهد شد، درباره ی کوشش صحیح با مشورت کردن دندانپزشک تصمیم  متخصص دندانپزشک گیری میکنید.
 
در صورتیکه تیرگی یا این که زردی روکش به جهت لکه و رنگدانه باشد، ممکن میباشد با مسواک زدن تروتمیز و یا این که پاک کاری ماهر نزد دندانپزشک، نقص‌ برطرف گردد. این لکه ها معمولا نمی توانند به سطح طاقت فرسا روکش نفوذ نمایند و احتمالا با همین اقدامات برطرف میشوند.
درصورتی که جراحت دیدگی روکش ادله تغییر و تحول رنگ باشد، گاهی درمانهای تهاجمی تری ما یحتاج میباشد. برای مثال در‌صورتی‌که روکش صدمه چشم و دندان تحت آن نیز در خطر قرار گرفته میباشد می بایست روکش برداشته گردد، دندان در شکل فساد ترمیم گردد و آن گاه روکش جدیدی جایگزین قبل خواهد شد. بعضی وقتها مایحتاج میباشد دندان تحت روکش، جرمگیری گردد و لکه های ساخت‌و‌ساز گردیده در آن تمیز شوند. در مفاد شدیدتر دندان ممکن میباشد مبتلا پوسیدگی قابل توجهی گردیده باشد و نیاز به عصب کشی داشته باشد و یا این که حتی گاهی که دیر به بخشید آن می رسید ممکن میباشد دندان به تک تک از در میان رفته باشد و مرده باشد.
آیا میشود روکش دندان را سفیدتر کرد؟
روکش دندان و بقیه ترمیمهای باطن دهن رنگشان قابل تغییر‌و تحول وجود ندارد و هیچ معالجه سفیدکننده ای نمیتواند آن‌ها‌را سفیدتر نماید.

هنگام تعیین رنگ روکش، چه چیزهایی را بایستی در حیث داشته باشیم؟
رنگ روکش بایستی هماهنگ با رنگ دندانهای دیگر تعیین گردد تا تصنعی و غیر حقیقی به لحاظ نرسد.

عامل ها دیگر اساسی در تعیین رنگ روکش دندان عبارتند از:

رنگ پوست
رنگ گیسو
رنگ سفیدی چشمها
هنگام گزینش رنگ روکش دندان، حیث دندانپزشک زیبایی را نیز جویا گردید به این دلیل که وی با معیارهای زیبایی دندانها و لبخند و فیس، شناخت بدون نقص داراست و تناسب در بین رنگها و گونه های اجزاء دهن و شکل را می‌داند.

در صورتی‌که قصد دارید دندانهایتان را با بلیچینگ سپید نمائید، آغاز بلیچینگ را جاری ساختن بدهید و بعد از آن برای لمینت یا این که روکش مبادرت فرمائید تا بر طبق سفیدی پایانی دندانها، رنگ ترمیم را تعیین نمایید.
لمینت متحرک عالی میباشد یا این که لمینت؟
عالی بودن روشی میباشد که گزینش می‌کنید بستگی به موقعیت دندانهایتان و همینطور ترجیح فردی شما دارااست. کامپوزیت مزیتها و معایبی نسبت به لمینت داراست که به طور تحت میباشد:

مزیتهای باندینگ لمینت متحرک چیست؟
هزینه آن کمتر میباشد. به این ترتیب در شرایطی‌که تعداد متعددی از دندانها را میخواهید ترمیم یا این که خوشگل فرمائید، این شیوه خیلی مقرون به صرفه خیس تک تک می‌گردد.
فقط پیاله یک گرد هم آیی تک تک میشود. برای اشخاصی که میخواهند بلافاصله دندانهایشان را زیباتر نمایند و مجال ندارند یکسری هفته طاقت نمایند تا لمینت سرامیکی برایشان فراهم خواهد شد، میتوانند از باندینگ فایده ببرند.
باندینگ کامپوزیت روشی غیر تهاجمی و رجوع پذیر میباشد. دندان تراشیده و بازنویسی نمیشود به این ترتیب هر هنگامی هم که بخواهید به معالجه زیبایی نقطه نهایی دهید می‌توانید. البته در زمینه ی لمینت اینگونه وجود ندارد و بایستی تا ابد، نوعی ترمیم روی دندانتان قرار بگیرد زیرا دندان تراشیده گردیده‌است.
نیازی به تزریق بی حسی ندارد.
خلاف لمینت سرامیکی، آلرژی دندان ساخت و ساز نمیشود زیرا دندان تراشیده نمیشود. با این اکنون آلرژی دندان در لمینت نیز معمولا فعلا میباشد و برطرف می‌شود.
کامپوزیت برای مالامال کردن پوسیدگی ها نیز به کار گیری می گردد.
امکان ترمیم داراست.
داده ها بیشتر : توضیح بی نقص در ارتباط تفاوت لمینت دندان با لمینت متحرک

معایب و ایرادات باندینگ لمینت متحرک نسبت به لمینت سرامیکی چیست؟
باندینگ کامپوزیت در مقابل تغییر و تحول رنگ و لکه مقاومت کمتری داراست. در حالتی که چیزهایی که منجر ساخت‌و‌ساز لکه در دندانها میگردند مانند دمنوش، قهوه، نوشابه، آب انگور قرمز‌رنگ، شاتوت، انار و از این گذشته چیزها را زیاد بخورید احتمال تغییر و تحول رنگ کامپوزیت وجود دارااست. برای خودداری از این رخداد، بعداز تناول کردن، دهن خویش را پاک فرمائید.
این ترمیم استحکام و مقاومت بالایی ندارد و در شکل ضربه دیدن یا این که فشار بیشتراز حد، لب مالامال گردیده یا این که شکاف برمی دارااست. لمینت سرامیکی مقاومت بیشتری داراست و دیرتر میشکند. با این حالا کامپوزیت از مزیت امکان ترمیم شامل است و در بخش اعظمی از مواقع میتوان لب لبریز شدگی یا این که سوراخ آن را ترمیم کرد در حالی که لمینت سرامیکی معمولا بایستی بده بستان خواهد شد. زمانی که دندانهای خودر ا با کامپوزیت لمینت میکنید بایستی مراقب باشید دندانتان ضربه یا این که فشار زیاد نبیند. هنگام ورزش محافظ دهن استعمال فرمائید و از دندانهای خویش تحت عنوان ابزار به کارگیری نکنید. مراقب باشید چیزهای دشوار مثل تهدیگهای محکم، آب نبات، یخ و از این قبیل مورد ها نجوید.
ارتفاع قدمت آن کوتاهتر از لمینت میباشد (به صورت میانگین حدود ۵ تا ۷ سال قدمت می نماید در حالی که لمینت سرامیکی به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال قدمت می نماید). با این حالا به جهت کمتر بودن هزینه کامپوزیت، می توانید مجدد آن را تجدید نمائید.
اصلاحات و تغییرات جزئی ساخت و ساز می نماید و نمیتواند اشکالات بزرگتر دندان را بپوشاند. کامپوزیت یک لایه نازک رزین کامپوزیت میباشد که روی دندان قرار میگیرد و از لمینت سرامیکی نازک خیس میباشد (به همین استدلال اکثر اوقات نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد). به‌این سبب ساز در صورتی برای مثال بدرنگی یا این که شکاف دندان بالاتر از حد پوشش آن باشد، عالی میباشد لمینت سرامیکی به مکان آن مصرف شود.