درمان ترس کودکان از دندان پزشکی

۶ بازديد
واهمه خردسال ها از دندان پزشکی:
با دقت به روحیه حساس خردسالان، و اینکه قاعدتا مراجعه در سنین پایین برای دندان پزشکی اطفال اولین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربیات‌ی آنها از دندان پزشکی خواهد بود و سبب احساس و دیدگاه آن ها به دندان پزشکی متخصص دندانپزشک در سنین بالتر می‌گردد، بسیار حائز اهمیت و قابل گفت و گو هست. اعتقاد و باور از یک طریق ملایم و بر اساس با روانشناسی نوپا در دندانپزشکی اطفال از مداقه بالایی برخوردار‌است و سبب می گردد که ملاقات‌های دندانپزشکی می تواند برای آن‌ها ترسناک باشد یا خیر .
دقت داشته باشید که تجربه تروماتیک دندان در زمان کودکی میتواند سبب ساز به فوبیای دندانی شود که تا بزرگسالی ادامه می یابد، از این رو یک ارتباط صمیمانه و ملایم به ساخت‌و‌ساز اتکا بین نوباوه و دندانپزشک یاری می کند. وقتی که خردسال ها احساس راحتی و امنیت می کنند، به احتمال زیاد در طی اقدامات دندانپزشکی همکاری لازم را خواهد داشت و به کاهش اضطراب و خوف او کمک می‌کند. خلال این تجربه نخستین مثبت دندانپزشکی قادر است اساس و اساس عادات بهداشت دهان و دندان را در طول عمر تشکیل داد کند. دندانپزشکان و پرسنل دندانپزشکی که ارتباطی مناسب با خردسالان دارند در این بسیار امداد کننده خواهد بود.



درمان ترس کودک ها از دندان پزشکی:
کنترل و کاهش هراس خردسال ها از دندانپزشکی در زمان درمان دندانپزشکی دربرگیرنده ترکیبی از استراتژی ها و اصول روانشناسی مدرن هست، با غرض ایجاد یک تجربه مثبت برای خردسالان.
اقدامات کلینیک دندان پزشکی برای کاهش واهمه اطفال از دندانپزشکی:
دندانپزشکان اطفال به طور ویژه برای فعالیت با کودکان یادگرفتن دیده اند و در کم ترس کردن ویزیت های دندانپزشکی تجربه دارا هستند. مراکز و کلینیک های دندانپزشکی با به کار گیری از هدایا و یا دکورهای رنگارنگ و دیدنی برای تولید محیطی دلپذیر استفاده می کنند. علاوه بر این طاقت، صبر و رفتار های ملایم و مناسب با کودک ها از ملزومات درمان اطفال می‌باشد. در کلینیک دندان دندانپزشکانی منتخب برای کار با اطفال با معرفی ابزار دندانزشکی با نام های مستعار برای فهم و شعور بهتر اطفال، یا تعریف‌و‌تمجید ماجرا، شعر و .. حین درمان سعی در ایجاد یک رابطه موءثر با اطفال دارا هستند.
از کودکان و والدین خواسته میشود یک گردهمایی برای آشنایی با محیط به کلینیک دندانپزشکی آمده و حتی با دندانپزشک خود صحبت کند.
طبق تحقیقات علمی انجام شده، نصیب فیلم، برنامه کودک یا موسیقی مورد عشق کودکان نیز بسیار موثر هست. در یک پژوهش منتشر شده در وب سایت "Sciencedirect" با آرم دادن یک ویدیو قبل از درمان دندانپزشکی اطفال با مضمون "درمان اطفال که یک کودک با وضعیت مشابه به دندان پزشکی مراجعه کرده است، و با دندان دکتر خود یک ارتباط اثرگذار برقرار می‌کند و به آرامی و در متانت بدون نقص درمان خود را به اتمام می رساند" می‌تواند بسیار امداد کننده در کنترل استرس کودکان باشد. حتی‌در در اختیار گرفتن عکس العمل های شدید خردسالان اعم از شیون و بازداشتن از درمان نیز موءثر می باشد. طبق این استیناف یک تصویر ویدئویی از یک نوباوه سیاه‌پوست 4 ساله که زیر یک کار ترمیمی دندان قرارگرفته هست، نماد داده شد. و موجب کاهش اضطراب کودکان مراجعه کننده به این راس درمانی شده است.



اقدامات والدین برای کاهش واهمه اطفال از دندانپزشکی:
سفارش می شود که والدین ویزیت های دندانپزشکی را از سنین ذیل برای خردسالان خود شروع کنند، به طور ایده آل در طول رویش اولی دندان یا در اولین به دنیاآمدن طفل. قرار گرفتن زودهنگام در معرض حفظ های دندانی می‌تواند به بی آلایش سازی ویزیت های دندانپزشکی و کاهش واهمه کمک کند. هنگام صحبت با بچه راجع‌به دندانپزشک از لهجه مثبت استفاده فرمائید. از عبارات منفی مانند "درد"، یا "آزار" و یا ارعاب آنها از دندانپزشک یا آمپولی بی حسی اجتناب نمایید. در عوض، از کلماتی مانند «بررسی»، «نظافت کردن» و «دندان‌های تندرست و خوشگل» به کارگیری فرمایید. در خانه، می‌توانید با به کارگیری از مسواک و عروسک، تظاهر به بازی و بازسازی فضای دندانپزشکی نمائید. و آن را به یک بازی سرگرم کننده و آموزشی تبدیل کنید تا آنان‌را با ابزارها و شیوه های دندانپزشکی آشنا فرمایید. در زمینه‌ی ویزیت و درمان های دندانپزشکی طفل خود با عبارات بی آلایش و مناسب توضیح دهید. و از توضیح بیش‌از حد درمان با جزئیات اجتناب نمائید. به آن‌ها اطلاع دهید که دندانپزشک به دندان های آنان نگاه می کند و آن‌ها را می شمارد تا از قوی بودن آن ها مطمئن گردد.
به خاطر داشته باشید که هر کودکی منحصر است و بهترین سعی ممکن هست از کودکی به نوپا دیگر متفاوت باشد. نکته کلیدی ایجاد یک فضای پشتیبان و باور بخش و ساخت و ساز تدریجی تجربه مثبت دندانپزشکی هست که به کاهش واهمه در طی زمان کمک می کند.



حفظ از دندان های ترمیم شده خردسال ها:
مراقبت از دندان های ترمیم شده نوپا برای اطمینان از طول عمر ترمیم های دندانی و محافظت تندرست کلی دهان ضروری می باشد. پس از جاری ساختن اقدامات دندانپزشکی، والدین بایستی دستور کار های مراقبتی خاص بعد از درمان را که بوسیله دندانپزشک خردسالان ارائه میگردد، پیگیری کنند. بچه خود را تشویق فرمائید تا با دندان های ترمیم شده خود مهربان باشد، به خصوص در ساعت‌ها بلافاصله بعداز ترمیم دندان. از خوردن هر گونه غذای سفت یا چسبناکی که می تواند سبب کنده شدن یا آسیب رساندن به ترمیم شود دوری کنید. در صورت درد پس از درمان ترمیم دندان اطفال، طبق دستور دندانپزشک از داروهای مسکن تجویز شده یا بدون نسخه به کارگیری کنید.
بر مداقه محافظت بهداشت دهان و دندان تاکید کنید. بچه خود را تشویق کنید دست‌کم دو بار در روز دندان های خود را به آرامی با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزند. مصرف غذاها و آبمیوه های شیرین و اسیدی را محدود نمائید. یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات از هر لحاظی امداد کننده است. از مکیدن انگشت، به کارگیری از پستانک (فراتر از سن مناسب) و سایر عاداتی که می‌توانند به دندان‌های ترمیم شده فشار وارد کنند و به طور بالقوه سبب به آسیب شوند، دوری کنید. معاینات منظم دندانپزشکی، ودرمان فلوراید تراپی بسته به نیازهای دندانی خاص نوباوه شما، برای تقویت دندان ها و هجران از پوسیدگی دندان شیری از سایر اقدامات پیشگیرانه می‌باشد، اعتقاد و باور حاصل فرمایید که نوپا شما این درمان ها را طبق پیشنهاد ها دریافت می کند.

ترمیم دندان شکسته کودکان:
ترمیم دندان های شکسته کودکان دربرگیرنده آنالیز میزان زخم به دندان شیری، محل شکستگی دندان و نوع شکستگی و ترازو آن است. برداشتن هرگونه ساختار آسیب دیده دندان و آن گاه بازیابی یکپارچگی و ظاهر دندان می باشد. بسته به شدت شکستگی و محل دندان مجروح، طرق ترمیم قادر است دربرگیرنده باندینگ، روکش یا ونیردندان باشد.



پرکردن دندان جلو اطفال:
مالامال کردن دندان‌های جلویی خردسالان شامل قرار دادن پرکننده‌های دندانی در دندان‌های جلویی هست که معمولاً برای رفع حفره‌ها یا آسیب‌های جزئی انجام می گردد. دندان های جلو که در ظاهر و حفظ اتکا بنفس کودک بسیار موءثر هست از مداقه بالایی شامل است. از این رو پرکردن دندان جلو اطفال موجب نگرانی والدین و حساسیت انان می‌گردد. از انجا که هدف نخستین پرکردن دندان جلو اطفال در از در میان بردن پوسیدگی دندان شیری می باشد، اما بازگرداندن ظاهر طبیعی و حفظ همت آنان نیزمهم است. انتخاب مواد پرکننده، مانند رزین کامپوزیت یا گلاس آینومر، از مورد ها پیشنهادی می‌باشد.

ترمیم دندان سیاه شده جلو

۴ بازديد
ترمیم دندان جلو با کامپوزیت:
بخش اعظمی از اشخاص هنگام مراجعه به کلینیک دندان پزشکی جهت ترمیم دندان جلو تیتر می‌نمایند که مایل به \"پرکردن دندان جلو با مواد سپید\" می باشند، چراکه در ظواهر لبخند بسیار اثر گذار میباشد. راجع‌به می بایست اذعان کرد؛ مالامال کردن دندان جلو با مواد سپید و ترمیم آن با رزین کامپوزیت مشمول یک روش دندانپزشکی به اسم متخصص دندانپزشک باندینگ دندانی است. که همان گونه که نام برده می باشد، باندینگ دندان یک نحوه دندانپزشکی زیبایی است که در آن یک ماده رزین کامپوزیت همرنگ دندان بر روی سطح دندان جلویی اجرا میشود تا ایرادات جزئی مانند رخنه‌، رخنه‌ یا این که تغییر رنگ را ترمیم نماید. رزین تراشیده گردیده و به دندان چسبانده می‌شود، آنگاه با نور و روشنایی خاصی محکم میشود و در بهره ترمیم طبیعی به نظر میرسد.
رزین کامپوزیت را می اقتدار دقیقاً با رنگ دندان طبیعی تطبیق بخشید و ظاهری یک پارچه و طبیعی را ضمانت کرد.ضمن این در لبریز کردن دندان با کامپوزیت، حذف دست کم مینای دندان مورد نیاز هست تا ساختار طبیعی دندان حفظ خواهد شد. این شیوه نسبتا سریع ، مقرون به صرفه است و برخلاف بعضی از ترمیم های دیگر، باندینگ را می شود به راحتی ترمیم یا این که در شکل نیاز اصلاح کرد. و می‌تواند گونه های مختلفی از مسائل زیبایی را برطرف نماید و زیبایی دندان های جلویی را بهبود بخشد.
در جواب پرسش پرتکرار که \"شایسته ترین شیوه ترمیم دندان جلو کدام میباشد؟\" میتوان بیان کرد در شکل پوسیدگی جزئی دندان جلو، باندینگ دندان جلو و ترمیم دندان جلو با رزین کامپوزیت نیز به جهت قدرت آن در ارائه نتایج زیبایی خوب و در عین اینک محافظه کارانه و مقرون به صرفه، یک انتخاب دوستداشتنی برای ترمیم عیوب جزئی دندان های جلویی میباشد.


مزایای ترمیم دندان جلو:
پیشرفت در عملکرد دندان ترمیم گردیده
حفظ سلامت و ارتقا زیبایی دندان جلو
افزایش خودبا‌وری شخص و لبخندی خوشگل بعداز ترمیم دندان جلو
شیوه‌های متنوع و قابلیت و امکان ساخت روکش‌های دندانی برای دندان جلو
معایب ترمیم دندان جلو:
هزینه بالا برای بعضی از طریق‌های ترمیم دندان جلو
برداشتن مینای دندان که غیر قابل رجوع هست
نیاز احتمالی به تعویض ترمیم در برخی نحوه‌ها
آلرژی یا این که ناراحتی فعلا بعد از ترمیم دندان جلو
نیاز به مراقبت و محافظت مداوم ترمیم دندان جلو
ترمیم دندان جلو شکسته:
هنگام ترمیم دندان شکسته جلو، دندانپزشک معمولاً ترازو آسیب را تحلیل می نماید. برای تراشه ها یا این که شکستگی های جزئی، ممکن می باشد از باندینگ دندانی با رزین کامپوزیت استعمال شود. دندانپزشک سطح دندان را تمیز و آماده می نماید، مواد رزین را اجرا می نماید، آن را به صورت دلخواه تراش میدهد و بعد از فروغ و روشنایی مخصوص برای محکم شدن آن به کارگیری می نماید. این فرآیند ظواهر و کارایی دندان را بازیابی می نماید. البته درصورتی که میزان زخم و شکستگی به میزانی باشد که با پرکردن دندان یا این که معالجه ریشه برطرف نگردد، به ناچار مبادرت به کشیدن دندان و معالجه ایمپلنت میشود.

ترمیم دندان پوسیده جلو:
ترمیم دندان جلویی پوسیده دربرگیرنده برداشتن بخش پوسیده و جایگزینی آن با مواد ترمیمی است. برای پوسیدگی جزئی، می توان از مالامال کردن دندان تشکیل‌شده از رزین کامپوزیت همرنگ دندان به کار گرفت. دندانپزشک پوسیدگی را از میان میبرد، ناحیه را پاک می نماید و حفره را با رزین لبریز می نماید و آن را صورت داده و صیقل می‌دهد تا با دندان طبیعی ادغام شود. در مورد ها پوسیدگی کلان خیس، ممکن میباشد روکش دندان برای ساخت استحکام و نگهداری بیشتر از دندان جلویی سفارش خواهد شد.
ترمیم دندان سیاه گردیده جلو:
سیاه شدن دندان های جلویی اغلب علامت دهنده ایرادات اصلی دندان میباشد و ترمیم آن‌ها معمولاً شامل رفع انگیزه تغییر رنگ و بازیابی ظواهر دندان سیاه گردیده می‌شود. مراحل ترمیم دندان سیاه گردیده ممکن است مشتمل بر باندینگ دندان، روکش دندان، روکش یا این که سپید کردن دندان برای بازگرداندن رنگ و ظواهر طبیعی دندان باشد. و در شکل نیاز معالجه ریشه و عصب کشی دندان جلو انجام یافته و آنگاه دندان جلو با کامپوزیت ترمیم می‌شود.
چرا دندان ها سیاه میگردند؟
دندان ها ممکن میباشد به دلایل مختلفی سیاه شوند، پوسیدگی والا دندان، ضربه و صدمه به دندان یا این که پالپ قادر است باعث به لکه های سیاه یا این که قهوه ای روی دندان ها گردد. بعضا داروها نیز میتوانند تحت عنوان یک عارضه جانبی منجر تغییر رنگ دندان شوند. مصرف سیگار و تولیدات تنباکو می‌توانند دندان ها را لکه دار کرده و به گذر زمان زمان آن‌ها‌را سیاه نمایند. ضمن این مصرف غذاها و نوشیدنی های تیره رنگ مانند قهوه یا این که شراب قرمز رنگ قادر است منجر به لکه شدن دندان شود.شناسایی انگیزه مورد ای برای انتخاب موثرترین معالجه برای دندان های جلویی سیاه گردیده ضروری است.
پوسیدگی پشت دندان جلو:
پوسیدگی پشت دندان جلو، که قابل مشاهده برای شخص نخواهد بود وتنها حس درد و آلرژی می باشد، که ممکن میباشد شخص متوجه پوسیدگی دندان جلو خواهد شد. پوسیدگی پشت دندان جلو که معمولاً تحت عنوان حفره های دندانی یا این که پوسیدگی دندان شناخته می‌شود، قادر است در پشت دندان های جلویی ساخت‌و‌ساز خواهد شد و بر یکپارچگی ساختاری و ظواهر آن‌ها تأثیر بگذارد.
انگیزه مهم پوسیدگی در پشت دندان های جلویی وجود پلاک است، یک لایه چسبنده از باکتری ها و ذرات طعام. هنگامی که پلاک روی دندان ها عده می‌گردد، اسیدهایی تولید می نماید که به ندرت مینای دندان را فرسایش میدهد. درباره‌ی دندان های جلویی، بهداشت نامناسب دهن، رژیم غذایی شیرین و معاینات نادر دندانپزشکی قادر است به تشکیل داد حفره یاری دهد. معالجه پوسیدگی پشت دندان های جلو معمولاً مشتمل بر معاینات دندانی است، که آغاز قسمت پوسیده دندان با به کار گیری از ابزارهای دندانپزشکی برداشته می گردد. بعد از آن دندانپزشک ممکن می باشد دندان جلو را با یک پرکننده کامپوزیت همرنگ دندان برای حفره های جزئی ترمیم نماید با یک روکش دندان را برای پوسیدگی بزرگ خیس برای بازیابی کارایی و زیبایی سفارش نماید.

نگهداری های پس از ترمیم دندان جلو چیست؟
ترمیم دندان جلو در هر کدام از زیر شاخه های خویش که جاری ساختن گیرد، مستلزم مراقبت و رعایت برخی از لازمات میباشد، حفظ های پس از ترمیم دندان جلو عبارتند از ؛ رعایت بهداشت دهن، عدم به کار گیری از غذاهای بسیار محکم یا این که چسبنده که به صورت بالقوه می توانند به ترمیم دندان جراحت بزنند یا این که از مکان خویش بیرون نمایند، و مصرف کنترل گردیده‌ی غذاها و آب میوه های شیرین و اسیدی و دوری از استعمال دخانیات بعداز ترمیم دندان جلو، مراجعه منظم به کلینیک دندان پزشکی جهت چکاب و استحضار به دندان دکتر در شکل حس هر سیرتکامل اندوه، آلرژی یا این که تغییراتی را در ترمیم دندان، یا این که بقیه دندان ها و مبادرت برای معالجه و در اختیار گرفتن دندان قروچه در شکل بروز آن از موارد بسیار مهمی میباشد، که همواره به مراجعین ترمیم دندان جلو در کلینیک دندان پزشکی دریای روشنایی پیشنهاد می شود.