نصب روکش‌های دائمی دندان

۳ بازديد

نصب روکش‌های همیشگی
پس از ۴ تا ۵ روز، مریض مجدد به کلینیک فراخوانده میشود و روکش‌های موقت برداشته می‌گردد. دندانپزشک مجدد دهن را با موم اندازه گیری می‌نماید. بعداز اعمال اصلاحات آخری بر روی روکش‌های همیشگی، با اعتنا به برداشت واپسین نیش، روکش‌های دندانی برای مریض متخصص دندانپزشک  نصب میشود.

معالجه پیگیری
شم پاره ای آلرژی حرارتی، در هفته نخستین به کار گیری از روکش زیرکونیا طبیعی میباشد. ولی درصورتی که شم درد یا این که غم کردید، بلافاصلهً به دندانپزشک خویش استحضار دهید.

در ضمن بهداشت دهن و دندان می بایست مدام رعایت گردد.

حفظ‌های بهداشتی بعداز نصب روکش زیرکونیا
روکش‌های زیرکونیا یک روش فوق العاده برای بدون نقص کردن لبخند شما می‌باشند و با حفظ مطلوب، برای یک دهه و حتی بیشتر، دوام خواهند داشت. اما برای قشنگ نگه داشتن روکش‌های شما، حفظ خاصی مایحتاج وجود ندارد. در واقع، نگهداری از این روکش‌ها به آسانیِ رعایت از این شش نکته بی آلایش میباشد که در‌پی برای شما توضیح داده ایم.

۱. بهداشت دهن و دندان را رعایت نمایید
در شرایطی‌که از گذشته یک متد بهداشتی بهتر دارید، احتمالاً برای نگهداری از روکش‌های خویش، نیازی به تغییر تحول این سیاق نخواهید داشت. تنها می بایست مسواک بزنید، شستشو دهید و بشویید:

مسواک بزنید. برای مسواک زدن، دستکم دو توشه در روز از خمیر دندان غیر ساینده و مسواک دستی یا این که برقی به کار گیری نمائید. در موقعیت ایده آل، شما بایستی پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید.
از نخ دندان استعمال نمائید. دست‌کم یک توشه در روز، نخ دندان بکشید تا ذرات گیر کرده در میان دندان‌ها را از در بین ببرید و از تندرست دندان‌ها، روکش‌ها و لثه‌های خویش مراقبت فرمایید. عالی میباشد بعداز هر وعده غذایی از نخ دندان به کارگیری فرمایید.
آبکشی نمائید. یک یا این که دو توشه در روز کمی دهانشویه ضد عفونی کننده را در حوالی دهن خویش بمالید تا آن را بشویید. یک دهانشویه فارغ از الکل گزینش نمایید، چون قرار تصاحب کردن بیش تر از حد در معرض الکل میتواند ادله نگهدارنده که روکش‌ها را روی دندان‌های شما نگه می دارد را قابل انعطاف نماید. اگرچه این قابل انعطاف شدن منجر از در بین رفتن روکش‌ها نمی شود، البته ممکن میباشد آنها‌را در قبال لکه شدن و حاد شدن جراحت پذیرتر نماید.
۲. از دندان قروچه اجتناب نمائید
دندان قروچه، تصمیم به دندان قروچه یا این که فشار دادن دندان‌ها در هنگام خواب میباشد و این خبر بدی برای روکش‌ها میباشد، چون استرس متعددی به آنان وارد می‌نماید. صادقانه بگوییم، برای دندان‌ها و مفاصل فک شما نیز مضر میباشد. براین اساس در صورتیکه شک و تردید دارید که دندان قروچه میکنید، در اسرع وقت با دندانپزشک خویش سخن نمائید. دندانپزشک شما می تواند بایت گارد شبانه را برای شما قرار دهد که گه گاه به آن محافظ اکلوزال نیز می گویند. به کار گیری از این دستگاه در هنگام خواب هم از روکش‌های نو و هم از دندان‌های طبیعی شما نگهداری می‌نماید.

۳. عاقلانه بجوید
روکش‌ها به طور کامل بادوام می‌باشند، ولی می توانند تراشیده گردیده و بشکنند. در حالی که غذاهای بی آلایش نباید مشکلی تولید نمایند، خوب میباشد از جویدن مواد بیش تر از حد محکم، مانند اتومات، ناخن، یخ و استخوان دوری کنید.

۴. از لبخند خویش حفظ فرمایید
کار بدنی نصیب مهمی از یک مدل معاش تندرست میباشد، البته کمپانی در بسکتبال، فوتبال، کشتی، و بقیه ورزش‌های تماسی قادر است تندرست لبخند نو شما‌را به خطر بیندازد. برای مراقبت از روکش‌ها و دندان‌های طبیعی خویش در قبال زخم‌های احتمالی، از یک محافظ دهن به کارگیری فرمائید.

۵. مراقب لکه‌ها باشید
روکش‌ها نیز ممکن میباشد مانند دندان‌های طبیعی لکه‌دار شوند، بدین ترتیب عالی میباشد از غذاهایی که منجر تغییر تحول رنگ می شوند، کمتر به کارگیری نمائید، مانند قهوه، شراب قرمز‌رنگ، نوشابه‌های تیره، دمنوش، سس سویا و گونه های توت‌ها. سیگار کشیدن منبع دیگری از لکه‌ها میباشد، براین اساس در حالتی‌که سیگار می کشید، عالی میباشد آن را رخنه‌ نمائید و این شغل، خیر فقط سالم کلی شمارا بهبود میبخشد، بلکه به سپید و پر‌نور ماندن روکش‌های شما نیز یاری می‌نماید.

۶. به صورت منظم به دندانپزشک خویش مراجعه‌کنید
معاینات روتین دندان برای عده ای که خواستار دندان‌های سلامت می باشند، ضروری میباشد. مراجعه به دندانپزشک به طور تقریبً هر شش ماه یکبار به حفظ از دندان‌ها و روکش‌هایتان امداد می‌نماید و اعتقاد و باور نتایج می‌نماید که هر سیرتکامل ایراد بالقوه، تخت‌گاز شناسایی گردیده و پیش از تبدیل شدن به یک نقص‌ گران قدر برطرف می شود. خلال این، دندانپزشک یا این که کارشناس بهداشت دندان شما از امکانات حرفه‌ای برای صیقل دادن روکش‌ها و محافظت درخشش آن ها به کار گیری می‌نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.