عوارض جانبی لیزر دندان

۵ بازديد

عوارض جانبی لیزر دندان
اگرچه لیزر دندان مزایای متعددی داراست، البته با هر نوع روشی، مدام احتمال بروز عوارض جانبی وجود داراست. لیزر به صورت موثری درد و فرصت بهبودی را کاهش میدهد، بدین ترتیب در مقایسه با نحوه‌های سنتی، احتمال عوارض جانبی دستکم میباشد. در صورتیکه مشکلی در حین لیزر درمانی ساخت و ساز گردد، معمولاً زخم به بافت لثه دور و بر یا این که جراحت به پالپ دندان متخصص دندانپزشک  میباشد.

جراحت بافت لثه یک عارضه جانبی بالقوه در هر نوع عمل دندانپزشکی، به عنوان مثال طرز‌های سنتی و لیزری میباشد. اگرچه دندانپزشک زبده با لیزر میتواند بافت لثه را در زمان جراحی به خیر و خوبی جداگانه نماید، البته این خطر وجود دارااست که گرمای ناشی از انرژی لیزر نیز بر بافت همسایه تأثیر بگذارد.

معالجه‌های لیزری لخته شدن خون را بعد از جراحی لثه زیاد می‌نماید و جلوی خون‌ریزی گرفته می‌گردد. همینطور طبیعتا حوزه‌ را ضد عفونی می‌نماید، بدین ترتیب خطر دست‌کم میباشد. یکی‌از دیگر از عوارض جانبی احتمالی زخم به پالپ دندان در طی برداشتن حفره، شبکه ریشه یا این که بقیه طریق‌های دندانی میباشد.

یکی‌از معایب گزینش لیزر درمانی برای دندان و لثه، هراس از ناشناخته بودن آن میباشد. در صورتیکه شما مریض میباشید که به نوع خاصی از معالجه برای پوسیدگی یا این که بیماری لثه عادت نموده اید، تایید ایده لیزر ممکن میباشد طاقت فرسا باشد. چنانچه اینگونه باشد، میتوانید مطمئن باشید که لیزر در دندانپزشکی مورد‌های درمانی خوب برای بیماری‌های پریودنتال، حفره‌ها و جرم گیری دندان می‌باشند. زمانی که لیزر را آزمون فرمایید، ممکن میباشد متوجه گردید که هیچ وقت نمی‌خواهید به شرایط سنتی برگردید.

از لیزر در دندانپزشکی برای چه مواقعی استعمال می‌نمایند؟
اگرچه لیزر دندانپزشکی را نمی قدرت در همگی شیوه‌های دندانپزشکی بهره برد، ولی هنوز هم می‌اقتدار از آن فایده متعددی موفقیت. لیزر دندانپزشکی مجموعاَ در مفاد ذیل قابل به کار گیری میباشد:

پوسیدگی دندان
در صورتی‌که دندان شما پوسیدگی متعددی دارااست، دندانپزشک شما قادر است از لیزر برای خالی کردن دندان به کارگیری نماید و آن را از شر کل مواد پوسیده خلاص نماید. این نحوه اکثر اوقات پیش از لبریز کردن حفره استاندارد استعمال میشود و به کارآمدتر شدن این پروسه امداد می‌نماید.

بیماری لثه
در شرایطی که از بیماری لثه مشقت میبیرید، لیزر دندانپزشکی میتواند برای شما بسیار اثر گذار باشد. اکثر وقت ها وقت ها، لیزر برای حذف باکتری‌ها از لثه، صورت دادن به آنان و مهیا کردن آن ها برای اعمال عصب کشی به کارگیری می شود.

رنگ زرد شدن دندان
درصورتی که دندان‌های قهوه ای یا این که رنگ زرد دارید لیزر دندانپزشکی می تواند به شما یاری دهد. لیزرها اکثر اوقات برای سپید کردن دندان در مطب به کار گیری می گردند و برای سرعت بخشیدن به مراحل کلی دندان اثر گذار می‌باشند. به صورت کلی، لیزر برای فعال کردن ماده پراکسیدی که روی دندان‌های شما زده می شود به کار گیری میشوند.

جرم گیری دندان با لیزر
معمولا برای جرم گیری‌های عمیق و ماهر از لیزر به کار گیری میشود. لیزر احتمال خون‌ریزی لثه و جراحت به بافت را کاهش میدهد. کل جرم‌ها با تمرکز بالا با لیزر از روی دندان‌ها تمیز می گردد. چه وقتی نمی اقتدار از لیزر برای دندانپزشکی بهره برد؟
متاسفانه، لیزر دندانپزشکی مدام یک آیتم درمانی مطلوب وجود ندارد. بعضی وقت ها به ابزارهای سنتی دندانپزشکی نیاز میباشد. برای مثال، در صورتی می خواهید پرکردگی مو جود را بردارید، لیزر نمی‌تواند یاری دهد. به همین ترتیب، درصورتی که حفره‌های دربین دندان‌ها مالامال گردیده باشند، از لیزر استعمال نمیشود.

اکثر اوقات تایم ها، لیزر دندانپزشکی تحت عنوان مکملی برای دندانپزشکی سنتی به کار گیری می‌گردد و به تسریع فرآیند و کاهش بعضی از دردهای احتمالی مربوط به آن امداد می‌نماید.

جرم گیری دندان با لیزر به دندان‌ها جراحت می رساند؟
معالجه‌های لیزری منجر لخته شدن خون در محل اعمال جرم گیری می گردند و طبیعتا حوزه‌ را ضد عفونی می‌نمایند. به همین عامل کمترین خطر را دارا‌هستند.

نگهداری‌های مورد نیاز بعداز جرم گیری با لیزر
اگرچه که جرم گیری با لیزر عوارض یه خرده دارااست ولی با رعایت بهداشت دهن و دندان می توانید هرگونه عوارض را کاهش دهید. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و سوراخ سیگار میتواند فیض عالی و زمانبر تری برای جرم گیری با لیزر برای شما داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.