علائم آبسه دندان چیست؟

۳ بازديد

علائم آبسه دندان چیست؟
نشانه اساسی آبسه دندان درد ضربان دار در حوالی دندان یا این که در لثه میباشد. درد معمولاً به صورت ناگهانی ساخت می‌گردد و با سپری شد مجال بدتر می گردد.
علائم دیگر عبارتند متخصص دندانپزشک  از:

دندان درد شدید
ناپاک فضا دندان
قرمزی و تورم در لثه‌ها یا این که شکل
مزه بد در دهن یا این که بوی بد دهن
آلرژی دندان‌ها به خوراک و آبمیوه سرد یا این که گرم
تورم فک بالا یا این که تحت(که علامت دهنده عفونت بدون شوخی میباشد)
نقص‌ در بلع یا این که گشودن دهن
وضعیت تهوع، استفراغ
دردی که به گوش، فک یا این که گردن شما میرسد.
دردی که با دراز کشیدن بدتر میگردد.
درد هنگام جویدن یا این که گاز به دست آوردن
تغییر‌و تحول رنگ یا این که لق شدن دندان‌ها
غدد لنفاوی حساس یا این که متورم در گردن یا این که پایین فک
تب
انگیزه آبسه دندان چیست؟
آبسه دندان ممکن میباشد به جهت پوسیدگی شدید دندان یا این که زخم‌های مانند شکستگی دندان فیس دهد. به‌این عامل میباشد که وجود یک شکاف در لایه فرنگی طاقت فرسا یا این که مینای دندان قادر است باکتری‌ها را به دندان شیوه دهد و سبب عفونت گردد.

یکی از دیگر از دلایل آبسه دندان، بیماری شدید لثه دور و بر دندان میباشد. در جایی که عفونت در حوالی ریشه دندان وجود داراست، آبسه دندان ساخت‌و‌ساز میگردد.

آبسه دندان چه طور معالجه می‌گردد؟
معالجه آبسه دندان بر پاک سازی عفونت و التیام درد متمرکز میباشد. بسته به علائم شما، دندانپزشک ممکن میباشد در صدر عکس با اشعه ایکس از دندان بگیرد. این فعالیت به آنان امداد می‌نماید تا ببینند که آیا عفونت به بخشها دیگر شیوع نموده است یا این که نه. بسته به نوع و شدت آبسه، آیتم‌های درمانی تحت بوسیله دندانپزشکان اعمال میگردد.

۱- تخلیه آبسه
دندانپزشک شما یک برش خرد در آبسه ساخت و ساز می‌نماید تا پلشت را تخلیه نماید. آن گاه با محلول نمکی موضع و دهن را منزه می‌نماید.

۲- عصب کشی دندان
عصب کشی دندان دربرگیرنده شکاف کردن دندان مصدوم برای تخلیه آبسه و برداشتن هرگونه پالپ عفونی میباشد. در مرحله بعد از آن، دندانپزشک شما محیط پالپ و شبکه ریشه را لبریز و مهر و موم می‌نماید. همینطور ممکن میباشد به جهت عصب کشی دندان شما ضعیف گردیده باشد، روی دندان را با روکش می‌پوشانند تا آن را تقویت نمایند. گذاشتن روکش معمولاً طی یک قرار ویزیت غیروابسته اعمال می گردد.

۳- کشیدن دندان
در صورتی‌که دندان شما بیش تر از حد مجروح باشد، دندانپزشک آغاز دندان را می کشد آن گاه آبسه را تخلیه می‌نماید.

۴- مصرف آنتی بیوتیک‌ها
در‌حالتی که عفونت به سوا حوزه‌ آبسه پیشرفت یافته باشد یا این که سیستم ایمنی ضعیفی دارید، ممکن میباشد دندانپزشک آنتی بیوتیک‌های خوراکی را برای امداد به رفع عفونت تجویز نماید.

۵- برداشتن جسم فرنگی
در صورتیکه آبسه شما به جهت وجود یک جسم فرنگی در لثه ساخت گردیده باشد، دندانپزشک جسم خارچی را آغاز خارج می‌اورد. آنگاه با پاک کردن محل با محلول نمکی شغل را به نقطه نهایی میرسانند.

در‌صورتی‌که نمی توانید بلافاصلهً به دندانپزشک خویش رجوع‌نمایید، میتوانید از یک داروی ضد التهابی فارغ از ورژن مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) برای یاری به درد به کارگیری نمائید. شستشوی دهن با آب نمک گرم نیز ممکن میباشد امداد کننده باشد.

در‌صورتی‌که آبسه پاره گردد، به طور تقریبً فورا التیام درد را حس خواهید کرد. همینطور ممکن میباشد با تخلیه چرک آلود، مزه بد ناگهانی را در دهن خویش حس نمائید. کلاً، معالجه زودهنگام می تواند عفونت را معالجه کرده و دندان را نجات دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.